• Inkognito

    Ögat attraheras, men inte jag.

    Det spelar ingen roll vilka egenskaper, personligheter eller hur snygga dem är per min definition. Ögat blir attraherat men kroppen säger alltid nej till sex. Ligga och kramas i soffan men inte mer.

    Jag är tjugosex år gammal, singel, äger lägenhet i Stockholm, god ekonomi, bra släkt- och familjeliv m.m. Ja, allt är bra egentligen. Men jag vill inte leva själv. Samtidigt ger jag aldrig flickorna eller mig själv någon chans. Det klickar aldrig utan bara ett evigt flirtande.

    Nu motsäger jag första stycket. Jag har sex ibland, men det är alltid efter någon festlighet, och aldrig mer än en gång med samma tjej. Så fort akten är klar byter jag skepnad, blir någon annan. Ibland hör dem av sig, och vill fortsätta/påbörja att dejta. Men innan den frågan ens hunnit komma har jag redan bestämt mig för ett nej.
    Samma sak när jag onanerar. Vad jag vill göra då är att slå mig själv eller datorskärmen. Mitt huvud säger då på ett ungefär "Vad f*n tänkte du på!?"


    Jag anses vara väldigt social och trevlig i min omgivning och jag har lätt för prata.
    Jag trodde ett tag att jag var asexuell. D.v.s. att jag inte attraherad av något kön. Men det är jag, jag gillar tjejer.  

    Allting började för ca. fyra år sedan. Hur vet jag inte. 

    Vad lider jag av egentligen? Någon man som har haft liknande problem? Vad tänker ni tjejer när ni läser detta?
    Skulle kunna fortsätta att försöka definiera mitt problem med oändligt mycket text. En fråga från dig kanske kan hjälpa mig. Vad vet jag!?

  • Svar på tråden Ögat attraheras, men inte jag.
  • Kräk

    Du gillar tjejer, men attraheras du verkligen av dem SEXUELLT? Det är en sak att finna dem estetiskt attraktiva och en annan att faktiskt attraheras sexuellt.

  • Anonym (ibland)

    Jag är i en fast relation sedan snart två år, så vi har haft väldigt mycket sex. Men samtidigt har jag en helt annan sida i min personlighet och den sidan känner att sex är något äckligt och under min värdighet. Ibland får jag stunder då jag känner att jag vill leva sexlöst resten av mitt liv och bara njuta av allt annat som livet bjuder på, t.ex. skön musik, andlighet, naturen osv. Jag vet hur knäppt det låter. Men så tar sexbehovet över ibland och då har jag sex. Jag växlar rätt ofta mellan dessa olika stämningar.

  • Flisan79

    Några frågor:

    Har du någonsin varit förälskad?
    Hur var det före 4 år sedan?
    Vad hände i ditt liv för 4 år sedan öht. Jobb, skola, andra relationer osv.
    När du väl har sex, hur är det då, under själva akten?

    Låter ju mer som en emotionell spärr eller "fixering". Vad jag förstår så tänder du ju ändå ibland även om det bara är en gång per tjej.

  • Anonym (L)

    Du kan vara asexuell och gilla tjejer.

    Heteroromantisk asexuell.

  • Inkognito
    Anonym (ibland) skrev 2014-09-20 20:13:26 följande:

    Jag är i en fast relation sedan snart två år, så vi har haft väldigt mycket sex. Men samtidigt har jag en helt annan sida i min personlighet och den sidan känner att sex är något äckligt och under min värdighet. Ibland får jag stunder då jag känner att jag vill leva sexlöst resten av mitt liv och bara njuta av allt annat som livet bjuder på, t.ex. skön musik, andlighet, naturen osv. Jag vet hur knäppt det låter. Men så tar sexbehovet över ibland och då har jag sex. Jag växlar rätt ofta mellan dessa olika stämningar.


    Så känner jag också. Man vill våldtäktsduscha efteråt. Nu vet jag inget om det ämnet jag nämner egentligen. Våldtäkt alltså.

  • Inkognito
    Flisan79 skrev 2014-09-20 20:18:19 följande:

    Några frågor:

    Har du någonsin varit förälskad?
    Hur var det före 4 år sedan?
    Vad hände i ditt liv för 4 år sedan öht. Jobb, skola, andra relationer osv.
    När du väl har sex, hur är det då, under själva akten?

    Låter ju mer som en emotionell spärr eller "fixering". Vad jag förstår så tänder du ju ändå ibland även om det bara är en gång per tjej.


    Jag har varit förälskad en gång vad jag vet. Och det är mitt enda förhållande som jag har haft. Det var i mina sista tonår och det var inte perfekt. Men jag var torsk på henne.

    Mitt liv har egentligen bara blivit bättre och bättre om man bortser från förälskelse. Lämnat boet, fått bättre jobb, större lägenhet m.m. Bara klättrat vidare längs med karriärstegen utan motgångar. Inga psykiska problem eller liknande. Det har bara varit bra med handen på hjärtat. 

    Själva sexet är bra, i alla fall för mig, vilket det är för de flesta män kan jag tro. Jag styr till 90%, vilket kan vara tråkigt i och för sig.
    Fixering skulle man kunna säga. Vid onani så tänker jag på hur olika tjejer har tillfredsställt mig. Typ hur Anna gjorde det där, Emma det andra. Tänker jag för länge på hur Emma/Anna tillfredsställde mig slaknar jag.När jag är klar blir jag som tidigare skrev "äcklad". 

  • Inkognito
    Anonym (L) skrev 2014-09-20 20:53:55 följande:

    Du kan vara asexuell och gilla tjejer.

    Heteroromantisk asexuell.


    Mycket möjligt att du har prickat rätt. Men det hoppas jag är något som "går över". Jag kanske bör söka upp en psykolog eller sexolog.
  • HäckHäxan
    Inkognito skrev 2014-09-21 03:00:53 följande:
    Mycket möjligt att du har prickat rätt. Men det hoppas jag är något som "går över". Jag kanske bör söka upp en psykolog eller sexolog.
    Det tycker jag låter som en bra ide, om inte annat bara för att få sortera upp vad du tänker och känner och spalta upp det, när du gjort det kan du mycket väl lyckas pussla ihop det själv och ha löst problemet om det ens är ett problem eller lärt dig acceptera vad som gör just dig precis sådan här.

    Läste ovanför att du skrev våldtäktsduscha. Känner du dig smutsig efter att du haft sex? Själsligt eller ren fysiskt?

    Blir det någon krock i din hjärna att sex är lågt och djuriskt och du egentligen är smart och bättre än ett djur?

    Det är egentligen inget märkligt att olika egenskaper eller personligheter inom samma individ krockar med varandra då och då och de kan bli helt galet. Jag tror många smarta människor som dessutom är tänkare möjligen kan råka ut för det oftare än de som inte är sådana. Ingen sanning bara en personlig erfarenhet typ. 
    Jag bevisar härmed min existens. Jag skriver på FL, alltså finns jag.
Svar på tråden Ögat attraheras, men inte jag.