• Honung­sblomm­an
    Äldre 20 Sep 19:02
    1681 visningar
    18 svar
    18
    1681

    Ville du ha en pojke eller en flicka?

    OMRÖSTNINGEN GÄLLER FÖR DIN FÖRSTA GRAVIDITET!

    Med anledning av en annan tråd, så startar jag nu denna omröstningstråd.
    Alla som röstar är anonyma! Vill ni kommentera i tråden så är det fritt fram att vara anonym även i kommentarsfältet.

    Känner du att du inte kan vara 100% ärlig i ditt svar, så undvik helst att rösta. (Är du nyfiken på resultatet och inte vill eller kan rösta, så klicka på knappen "Visa resultat").

    Kom ihåg att det ÄR okej att ha en specifik önskan om kön. Det är normalt, - de allra flesta tycks ha det.

    Seså, sätt igång och rösta. Och kom ihåg:

    OMRÖSTNINGEN GÄLLER FÖR DIN FÖRSTA GRAVIDITET!
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Ville du ha en pojke eller en flicka?
  • Centur­ione
    Äldre 20 Sep 19:23
    #1

    Jag är kvinna och hade ingen önskan om ett specifikt kön vid första graviditeten - men jag hoppades ju på att med tiden få barn av båda könen. Vilket jag också fick. 

    Vilket kön som kommer först spelar ingen roll, för båda kombinationerna har fördelar:

    En storebror kan vara beskyddande mot sin lillasyster (vilket min son verkligen har varit)

    En storasyster och en lillebror kan tidigare lämnas ensamma, då flickor - i normalfallet - mognar tidigare och är mer ansvarsfulla och omhändertagande

  • Äldre 20 Sep 19:30
    #2
    Centurione skrev 2014-09-20 19:23:30 följande:

    Jag är kvinna och hade ingen önskan om ett specifikt kön vid första graviditeten - men jag hoppades ju på att med tiden få barn av båda könen. Vilket jag också fick. 

    Vilket kön som kommer först spelar ingen roll, för båda kombinationerna har fördelar:

    En storebror kan vara beskyddande mot sin lillasyster (vilket min son verkligen har varit)

    En storasyster och en lillebror kan tidigare lämnas ensamma, då flickor - i normalfallet - mognar tidigare och är mer ansvarsfulla och omhändertagande


    Det där var anledningen till att jag ville ha en son som första barn. Jag är själv tjej och äldsta barn med en två år yngre bror. Jag blev alltid sedd som den "stora duktiga tjejen som kunde ta ansvar". Men man glömde att jag oxå var liten ibland (även högt upp i ålder) och inte alls såg mej själv som speciellt mogen. Jag blev stor alles för fort.

    Så därför ville jag helst ha en pojke först, för att sen om det skulle bli en tjej så skulle mognaden mellan dom bli jämnare än en tjej först och en pojke sen. Sen är ju allt sånt himla individuellt och mycket beror på hur föräldrarna lägger upp saker och ting. Men ändå..

    Nu väntar vi nr 2 och vet inte alls vad det blir, och jag har ingen speciell önskan heller.
  • Äldre 20 Sep 19:50
    #3

    Jag hade alltid föreställt mig att jag skulle få en pojke. Vet inte om jag egentligen önskade det, men jag hade alltid sett en pojke framför mig när jag tänkte på hur det skulle vara att ha barn. Men det blev en flicka, och det var ju lika bra det också

  • Äldre 20 Sep 19:53
    #4

    Med tanke på att jag inte alls planerat barn och aldrig haft någon barnlängtan, och mest undrade vad det var för varelse där inne, så var kön verkligen det sista jag tänkte på. För mig hade det lika gärna kunnat komma ut en hundvalp och jag hade inte blivit förvånad. Typ.

  • Äldre 20 Sep 19:54
    #5

    Jag ville ha en unge. Fick en också.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Äldre 20 Sep 20:31
    #6

    är kvinna , ville ha en dotter, de sa i vecka 30 och 33 att vi väntade en dotter , ut kom en son. 

  • Äldre 20 Sep 20:37
    #7

    Då måste jag bara fråga dig, jashrinah, hade han ett missbildat könsorgan? Liten pung eller penis? Hidden eller concealed penis?

  • Äldre 20 Sep 20:39
    #8
    jashrinah skrev 2014-09-20 20:31:06 följande:

    är kvinna , ville ha en dotter, de sa i vecka 30 och 33 att vi väntade en dotter , ut kom en son. 


    AskTheQuestion skrev 2014-09-20 20:37:17 följande:

    Då måste jag bara fråga dig, jashrinah, hade han ett missbildat könsorgan? Liten pung eller penis? Hidden eller concealed penis?


  • Anonym (son)
    Äldre 20 Sep 20:47
    #9

    Är kvinna och väntar en dotter. 

    Önskade mig en son, då jag var/är lite oroad över mor- och dotterrelationen. Relationen till min egen mamma är inte helt oproblematisk, så jag har blivit färgad av det. Men nu är det som sagt en liten flicka där inne, och det kommer såklart bli jättebra det med Hjärta

  • Äldre 20 Sep 20:48
    #10
    AskTheQuestion skrev 2014-09-20 20:37:17 följande:

    Då måste jag bara fråga dig, jashrinah, hade han ett missbildat könsorgan? Liten pung eller penis? Hidden eller concealed penis?


    faktiskt inte :P han var fullkomligt normal när han väl kom ut 15 dagar över tiden xD


    när vi var på ultraljud igen ett par veckor senare (jag var på 7-8 st och massa extrakontroller pga att jag har bulimi) så sa de att det är antingen en han eller så är han 2 könad ! 

    var en jäkligt jobbig tid kan jag lova ^^

  • Äldre 20 Sep 20:56
    #11
    jashrinah skrev 2014-09-20 20:48:26 följande:

    faktiskt inte :P han var fullkomligt normal när han väl kom ut 15 dagar över tiden xD

    när vi var på ultraljud igen ett par veckor senare (jag var på 7-8 st och massa extrakontroller pga att jag har bulimi) så sa de att det är antingen en han eller så är han 2 könad ! 

    var en jäkligt jobbig tid kan jag lova ^^


    Kanske var så att någon av gångerna så kollade man på annat än just könsorganet. Du får väl uppdatera om han blir gay eller transa. ;)
  • Anonym (Kalte­nberg)
    Äldre 20 Sep 21:43
    #12
    fluu skrev 2014-09-20 19:54:18 följande:

    Jag ville ha en unge. Fick en också.


    Samma här.
  • Äldre 20 Sep 21:50
    #13
    AskTheQuestion skrev 2014-09-20 20:56:53 följande:
    Kanske var så att någon av gångerna så kollade man på annat än just könsorganet. Du får väl uppdatera om han blir gay eller transa. ;)
    haha jo de kollade allt annat än könet :P jag frågade en gång och sedan en gång på skoj om det fortfarande var en flicka och sköterskan (samma som innan ) såg helt ställd ut och svarade nej xD 
    haha eller hur xD
  • Äldre 20 Sep 22:11
    #14

    Nää, vi ville ha barn. Vi varken tänkte på, eller diskuterade, könet. Och faktum är att jag tyckte att det var så töntigt med alla som skulle spekulera och gissa på könet.

  • Äldre 20 Sep 22:23
    #15

    Kvinna, ville ha en son forst.. Fick en son. Gravid igen, ville ha en flicka.. Det visade sig att det var en till pojke pa ultraljudet, blev sa glad att jag borjade grina. Haha. Jag vill bara ha friska sma barn, spelar inte sa stor roll vad dom har mellan benen faktiskt men himla praktiskt att kunna anvanda alla barnklader igen Glad

  • Mercur­ialis
    Äldre 20 Sep 23:12
    #16

    Jag röstade på alternativet: "Jag är kvinna och hade ingen önskan om specifikt kön". Det gällde för både första och andra graviditeten.


    Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • Äldre 21 Sep 07:58
    #17

    Jag har alltid velat ha en dotter, för att få samma relation som jag haft med min mamma. Och var därför så glad när första barnet var en flicka för då spelade inte kommande barns kön någon roll. Även om det var extra kul sen att tvåan blev en pojke.

  • Äldre 22 Sep 05:18
    #18

    Har alltid velat ha en dotter om jag fick barn. Under mina fyra graviditeter varav den sista blev ett barn, så har tre varit flickor och en har varit pojke (han var dessutom den enda som aldrig fick ett riktigt namn, nr 1 fick heta Amonet, nr 2 Alicia, han blev kort och gott Pricken då vi såg honom på UL när han var ca 4 v). Fick veta könet i v 14-15 och blev jätteglad över min friska lilla flicka :) Nu ligger hon här bredvid mig och är det finaste i världen, och min önskan om en dotter hade aldrig kunnat kännas mer rätt. Hade aldrig i livet velat att hon skulle vara en pojke, hon är perfekt. Hon är glad, hon är livlig, hon är vild, hon är bestämd, hon är smart, hon är tuff, hon är som sagt helt perfekt <3

Svar på tråden Ville du ha en pojke eller en flicka?