• Anonym (Ledsen)

    Normalt eller elakt, varför är systern så?

    Ska ta det kort. Har träffat en helt underbar man sen snart två år tillbaka. Han har separerade från barnens mamma för ca 6-7 år sedan och haft ett kort förhållande innan vi träffades. 
    Allt känns kanon förutom att det känns som hans syster inte alls tycker om mig. Först tänkte jag att det kanske bara var inbillning från min sida men för några veckor sedan så hände en sak som gjorde mig väldigt ledsen. Kan berätta tex om vår första jul tillsammans så var vi hemma hos hans släkt jättemysigt förutom att hans syster pratade så gott som hela kvällen om roliga minnen och hur kul det var när min kille och hans barns mamma var tillsammans. Hur roligt dom hade på semstrarna m,m kändes inte alls kul att höra okej något enstaka minne men nästan hela kvällen:(..Sen var det dags för min mans barn att ta studenten och även hans systers barn som tog det samtidigt och det skulle slås ihop på en familjemiddag så satt hon och tjata flera gånger på min man hur viktigt det var att han och barnens mamma skulle komma hem till henne och hennes man och planera studenten en kväll undrar lite varför man inte kan ta sånt på telefon men men..Så nu det som hände för ett par veckor sedan min man fyllde jämna år och vi var bortresta han och jag för att fira det. Då smsar hans syster honom om han var ledig ett visst datum och han svarar ja men #### alltså jag jobbar kväll då..Då svarar hon men kan vi ta det ändå den kvällen...Alltså har hon fixat någon överrasknings fest åt honom och bryr sig inte ens om att jag inte kan komma på den jag som är hans respektive? Det hade varit hur lätt som helst för henne att kollat upp om jag jobbade den kvällen för hennes dotter jobbar på samma jobb och schema sitter uppe ca fyra veckor framåt. Jag blev så himla ledsen så jag grät. Jag själv skulle aldrig fixa en fest för min bror utan att kolla upp om hans respektive kunde vara med. Annat om det inte är jämna år men han fyller jämna år så det är ju lite speciellt och jag vill ju jättegärna vara med....Mig förvånar inte om hon fixat så barnens mamma kommer....Ska tillägga att min man och barnens mamma är färdiga med varandra det vet jag och dom separerade som vänner efter 25 års relation..Nu jagar jag runt efter någon som kan jobba åt mig men inte många vill jobba en lördagkväll.. Varför tror ni hon gör såhär? Vad hade ni gjort? 

  • Svar på tråden Normalt eller elakt, varför är systern så?
  • Anonym (?)

    Vet du att det är en överraskningsfest hon ska fixa? De kan ju lika gärna bestämt sig för att se en film på tv eller köra skräp till återvinningscentralen.

    Kan du tänka dig att prata med hans syster om detta?
    Annars är det väl bara att släppa och rycka på axlarna när hon håller på. Det är väl ändå inte henne du är tillsammans med och man kan inte gilla alla personer.
    Vad säger din man om detta?

  • Anonym (Ledsen)

    Japp d är en fest fått höra av andra släktingar. Han sa att han inte kan säga så mycket då d inte e han som fixat.

  • Anonym (Ledsen)

    Varför tror ni hon gör så mot mig

  • Anonym (Ledsen)

    Varför tror ni hon gör så mot mig

  • Anonym (Ledsen)

    Varför tror ni hon gör så mot mig

  • Anonym (J)
    Anonym (Ledsen) skrev 2014-09-21 07:06:47 följande:
    Varför tror ni hon gör så mot mig smile4.gif
    En viktigare fråga är ju varför din kille inte står upp för dig och säger ifrån till sin syster? 
  • Anonym (gg)

    Vad tycker din man om att hans syster planerar en fest åt honom på en dag när du inte kan komma?

  • Anonym (Lina)

    Varför säger din man inte ifrån?

    Herregud, systern får väl umgås med exet om hon vill, hon beter sig som en 12-åring som inte vill ha en "ny mamma"!

  • Anonym (oj)

    Jag tycker hon är väldigt respektlös mot dig.. men samtidigt väldigt respektfull mot sin bro.. Hon har inte accepterat att han gått vidare, vill kanske inte ens. 
    Som syster borde hon se till sin brors bästa, och det är att inte vara med hans ex..
     
    Vad hon vill dig? .. jaaaa hon vill få bort dig så att hennes bror kan vara med hans ex.. detta handlar enbart om vad hon vill och inte vad din kille vill..  
    hon kanske haft en roll i din killes tidigare relationer, dvs sett till så att det tagit slut. För det är konstigt att hon efter 7 år skulle börja tala bra om hans ex.. 

    Detta är även en fajt din kille borde ta med sin syster.  

  • sextiotalist

    Klart respektlöst mot både dig och din sambo. Men han borde stå upp för dig. Att hon umgås med hans ex, det får han kanske ta. Men resten.
    Min sambo blev förbannad i en liknande situation, då var det hans svägerska som betedde sig som din svägerska. Han fräste ifrån ordentligt, varav hon skenheligt himlade med ögonen "men inte behöver du ta illa vid dig" Demon.
    Hon är ett ex numera, det var inte ledsna miner när vi fick höra det.
    Men i ditt fall få ni nog dras med henne. Men be din sambo säga till, att du inte har några problem med att han har ett förflutet, men att få det slängt i ansiktet hela tiden  och även bli hanterad som du inte är en del av hans liv nu, gör att du inte mår bra av det hela

Svar på tråden Normalt eller elakt, varför är systern så?