• Anonym (M)

    Kronofogden

    Fått brev av kf att dom inte har något att mäta ut på mig varken lön fastigheter eller ägodelar som det är. Ja döljer inget för dom. Vad händer nu då? Ja menar dom har ju inget att mäta ut på? Är de nu man kanske kan fixa en avb plan eller? Tror ni ja kan söka sanering? Är mama ledig..

  • Svar på tråden Kronofogden
  • Anonym (KF)

    Det händer ingenting eftersom du inte har någonting och inte heller har inkomst nog att mäta ut. Du kan såklart välja att betala in på dina skulder ändå om du tycker att du kan.

  • hännrick

    Fogden har alltså konstaterat det inte finns något de kan mäta ut, skulderna ligger kvar som tidigare och blir större för varje dag pga räntan.

    Skuldsanering kan vara ett alternativ men det beror helt och hållet på hur stora skulder du har.

    Att kontakta gäldenär och göra upp avbetalningsplan är sällan en dålig idé.

  • Anonym (skuld)

    Som ovanstående säger, det finns inget att mäta ut och inget händer tills nästa gång KF kollar upp din inkomst och dina tillgångar.

    Du kan som någon sa betala av om du kan men gör du det och sen gör ett uppehåll så växer skulden strax tillbaka till samma pga räntan.

    Har du skulder som inte gått till KF än så koncentrera dig på dem, ring alla och fråga om de kan frysa räntan mot att du betalar av på skulden med en viss summa per månad.

    Skuldsanering kan du få om du har stora skulder som det beräknas att du inte kan betala på lång tid och att det var länge sen skulderna uppkom.

  • Anonym (M)

    Okej! Bara så ni inte tror ja skitit i allt men de så att min pappa fick en svår sjukdom i ett land där vården inte är lika generös som i sverige jag e den enda som kunde hjälpa han då! Ja visste att de kanske skulle gå så här långt men j vill ju inte att han ska dö heller. Jag försöler vara positiv till att jag är ung och kan börja om. Min plan är att näe jag börjar jobba betala så mkt som 10-13 tusen i månaden till kf o på skuldena o förhoppningsvis kunna va skuldfri om 4-5

    År plus ha en bra buffert .. Jag har vart väldigt seprimerad pga detta och jag e tacksam för alla fona svar. Jag föraöker se lite ljus i denna mörka tunnel .. Min pappa är åtminstonde på bättringsvägar. Tack alla!

Svar på tråden Kronofogden