• Anonym (Rädd)
    Äldre 20 Sep 21:21
    2801 visningar
    9 svar
    9
    2801

    Aldrig vågat få orgasm

    Hej. 

    Jag är en tjej på 17 år och har aldrig fått orgasm. Det har inte handlat om att jag inte lyckats, utan när jag är nära på att komma så vågar jag inte längre. Känns så sjukt läskigt där precis innan, typ obehagligt. Vågar liksom inte gå över det steget.

    Finns det någon annan som vart/är i min sits? Vad ska jag göra för att komma över det?
    Min sambo tycker att det är lite tråkigt att jag aldrig vågar komma under sex (som att han inte tillfredställer mig tillräckligt, vilket jag tycker han gör dock).

  • Svar på tråden Aldrig vågat få orgasm
  • Nyfike­n gul
    Äldre 20 Sep 21:28
    #1

    du kanske ska börja med att onanera och lära känna dig själv och din kropp för att veta vad som händer och hur det känns när du kommer.  

    Du kanske också behöver lära dig olika sätt för att nå fram till din orgasm , jag vet att ibland blir man så oerhört känslig på klitoris  att det kan bli en lite läskig känsla och då kan det vara bra att avbryta och ta en kort paus och kanske hitta ett annat sätt att göra så man kan få orgasm.  Man kan smeka på olika sätt, olika hårt och olika intensitet.   

    Lek med dig själv och lär dig din kropp bättre och våga sen ge dig hän.  

    om man ska dra till med en jämförelse, att få orgasm är som att plötsligt bli överraskad av en nysning.   

    att få orgasm ska vara skönt och lustfyllt, det ska kännas som att man bara vill mer och mer tills man exploderar i det skönaste man nånsin känt och allt bara är ett enda stort leende. 

    våga njuta!


    Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Anonym (?)
    Äldre 20 Sep 21:30
    #2

    Vad är det du är rädd för ska hända?

  • Anonym (Rädd) Trådstartaren
    Äldre 20 Sep 21:36
    #3
    Anonym (?) skrev 2014-09-20 21:30:24 följande:

    Vad är det du är rädd för ska hända?


    jag vet inte, allt
  • Äldre 20 Sep 21:40
    #4
    Anonym (Rädd) skrev 2014-09-20 21:36:59 följande:
    jag vet inte, allt
    Du kommer inte att explodera och gå sönder, snarar att du exploderar, känner dig mer avslappnad än någonsin förut, och kanske till och med kommer att vilja ha mer sex vid fler tillfällen, men det är bara en gissning.....   som någon annan skrev, testa själv,,,,, du kommer inte att ångra dig...lycka tillSolig
  • Anonym (?)
    Äldre 20 Sep 21:51
    #5
    Anonym (Rädd) skrev 2014-09-20 21:36:59 följande:
    jag vet inte, allt
    Okej. 

    När jag var i din ålder hade jag svårt att slappna av. Dels för att det kändes som att jag skulle kissa på mig när det började närma sig orgasm, och dels för att det kändes utelämnande att ge mig hän. 

    Jag började med att onanera en del själv, så att jag vande mig vid känslan och insåg att det inte var någon risk att kissa på mig under själva orgasmen. Sedan började vi lite lugnt med ställningar där han inte såg mitt ansiktsuttryck. Det kändes lättare att släppa efter för orgasmen när vi inte hade ögonkontakt. 

    Ju längre tiden gick och ju mer sex vi hade, desto lättare blev det att släppa hämningarna och bara njuta. 

    Så mitt tips är att ta det stegvis. Och tänk på dig själv och din njutning, inte att du ska få orgasm för att göra din kille nöjd.
  • Nyfike­n gul
    Äldre 20 Sep 21:54
    #6

    vad är du rädd för då rent konkret?  

    Du säger att du är sambo, din sambo får kanske utlösning när ni har sex eller hur? Har du tittat på honom hur han reagerar och hur han ser ut?   Ser han ut att gå sönder, ha ont eller så?   En orgasm för honom är så en orgasm är för dig.  

    Han visar ju för dig hur skönt det är och vad som händer rent konkret i kroppen. Det du ser hos honom är vad du kommer uppleva hos dig själv. 

    tvärtom vad många tror så är orgasm INTE att tappa kontrollen - tvärtom - DU är den som styr NÄR och HUR du ska få din orgasm . 


    Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Anonym (Rädd) Trådstartaren
    Äldre 20 Sep 22:20
    #7
    Nyfiken gul skrev 2014-09-20 21:54:57 följande:

    vad är du rädd för då rent konkret?  

    Du säger att du är sambo, din sambo får kanske utlösning när ni har sex eller hur? Har du tittat på honom hur han reagerar och hur han ser ut?   Ser han ut att gå sönder, ha ont eller så?   En orgasm för honom är så en orgasm är för dig.  

    Han visar ju för dig hur skönt det är och vad som händer rent konkret i kroppen. Det du ser hos honom är vad du kommer uppleva hos dig själv. 

    tvärtom vad många tror så är orgasm INTE att tappa kontrollen - tvärtom - DU är den som styr NÄR och HUR du ska få din orgasm . 


    Ja, är väl snarare att han tar sönder mig. Så ja.. Får väl försöka
  • Äldre 20 Sep 22:39
    #8
    Anonym (Rädd) skrev 2014-09-20 22:20:12 följande:
    Ja, är väl snarare att han tar sönder mig. Så ja.. Får väl försöka

    Tar sönder dig? ursäkta hur tänker du då?   han kommer inte att ta sönder dig på något sätt, däremot kommer han att älska att se sig njuta av hans behandling.....
  • Nyfike­n gul
    Äldre 21 Sep 09:13
    #9
    Anonym (Rädd) skrev 2014-09-20 22:20:12 följande:
    Ja, är väl snarare att han tar sönder mig. Så ja.. Får väl försöka
    är du rädd för att han ska göra dig illa menar du?   att han ska bli för hårdhänt?  

    Då får du prata med honom och visa honom hur du vill ha det.  Känns det konstigt när han smeker dig eller du känner att det gör ont på något sätt så måste du hejda honom och visa hur det gör mindre ont och visa hur han ska göra istället.

    Och det är något vi alla får göra genom hela livet.    Jag är snart 40 år och måste ibland visa min man hur jag vill ha det, trots att vi varit gifta i tio år.   

    och det är därför det är så viktigt att du själv vet hur din kropp reagerar, att du själv förstår hur du fungerar att du själv vet hur du vill bli smekt för att få din orgasm.   Så att du enkelt kan visa hur han ska göra utan att göra illa dig. 
    Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
Svar på tråden Aldrig vågat få orgasm