• Anonym (Que?)

    Alltså, gör jag en tankevurpa?

    Idag hade vi kalas för vår dotter som fyllde 8 år. Släkt och kompisar med deras barn. Några kunde inte komma och frågade om de kunde komma dagen efter istället. Pga träningar och matcher så blev det vid lunch, dvs 12. Och då känns det som om vi bör bjuda på lunch.

    Så i måndags messade jag och skrev att vi bjuder på lunch. För någon timme sedan ringer min mans kompis fru och frågar vad jag tänkt göra till lunch och jag svarar att jag ska göra en pastarätt. Varpå hon berättar att de började med lchf idag och att jag får göra något annat till dem.

    Jag bara gapade! Är det inte höjden av fräckhet?? Jag tycker det känns sjukt udda att begära att jag lagar en annan rätt till dem och ringer rätt sent en lördagkväll och informerar mig om det.

    Har inte alls lust, tid eller ork att hitta på något nytt till dem en lördagkväll 21.30.

  • Svar på tråden Alltså, gör jag en tankevurpa?
  • mammaåten

    Nej jag tycker inte du tänker fel. När man bjuder på mat kan inte alla älska det. Då lär man ju i stort sett ha en uppsjö av mat. Dom får väl låta bli att äta pastan i så fall?

  • Tjofaderittan hambo

    Först vill de komma en annan dag än den dag ni har bjudit dem och sen vill de ha specialmat?

    LCHF är dessutom en skitdiet enligt mig men det är ju min åsikt. Antingen äter de det som bjuds eller så kommer de inte på kalas. Simpelt.

  • Anonym (Ohyfsat)

    Tankevurpa? Ja i bästa fall kan vi skylla på det, men det är inte du utan de som vurpat!

  • Anonym (())
    Lena skrev 2014-09-20 22:25:11 följande:

    Låt dem ta grönsaker och pastasåsen bara istället då.


    Helt rätt!
  • Anonym (Fräckt)

    Egensinniga o konstiga människor har alltid funnits. Vad svarade du henne då? Själv hade jag nog blivit rätt paff o inte vetat vad jag skulle svara.

Svar på tråden Alltså, gör jag en tankevurpa?