• Anonym (Tjej)

    Jag tror inte dom gillar mig för att jag är svensk?

    Hej!

    Ville mest höra vad ni tycker och om det finns något att göra åt mitt problem.

    Jag är tillsammans med en kille från Bosnien, jag är svensk. Han är jättefin och vi har varit ett par i ca 3mån och allt har gått bra förutom en sak, hans tjejkompisar.

    Första gången jag skulle träffa några av hans närmsta vänner, hans två bästa killkompisar och även hans tjejkompis så gick det bra. Dom var jättesnälla. Han killkompisar har alltid varit schyssta mot mig och är alltid trevliga och dom verkar gilla mig. Jag skulle få vara med på en tjejkväll igår med några av hans vänner vilket jag tyckte skulle bli jättekul. Det var det verkligen inte. Ena tjejen där, hans närmsta tjejkompis ville prata med mig om att hon inte riktigt tyckte att vi passade ihop. Hon sa att hon sa det för att vara snäll. Hon sa att han föredrar tjejer från Bosnien. Att han aldrig varit intresserad av en blond tjej med blåa ögon. Jag sa att jag verkligen tyckte om honom och jag vet att han gillar mig med för varför annars stanna i 3mån med mig..? Hon sa bara att hon ville vara schysst mot mig. Skitsamma tänkte jag, tänkte att hon kanske sa så bara för att dom är bra vänner och hon inte känner mig så bra. Men under kvällen så gav dom liksom pikar mot mig hela tiden. Typ albanska tjejer är dom allra vackraste bla bla, hela tiden små pikar mot mig.

    Jag känner att dom inte gillar mig men jag vågar inte ta upp detta med mig kille. Jag vet inte, eller jag vet inte hur jag ska säga det..? 

     

  • Svar på tråden Jag tror inte dom gillar mig för att jag är svensk?
  • Anonym (Tjej)
    Anonym (J) skrev 2014-09-20 22:09:46 följande:

    " tjejkompisen" vill nog ha din kille själv...


    Har tänkt så också men hon visar aldrig intresse för honom på det sättet. Han har sagt att dom är som syskon då dom känt varandra sedan dom var små. Men något är det ju iallafall.
  • Anonym (Vem vet)

    Va han från Bosnien eller Kosovo/Albanien?

    Albaner kommer inte från Bosnien.

    Sen kan det mycket väl vara så att hon/dom inte anser att du passar in, att han skulle ha det bättre med en bosnisk/albansk? tjej.

  • Anonym (Tjej)
    Anonym (Vem vet) skrev 2014-09-20 23:01:13 följande:

    Va han från Bosnien eller Kosovo/Albanien?

    Albaner kommer inte från Bosnien.

    Sen kan det mycket väl vara så att hon/dom inte anser att du passar in, att han skulle ha det bättre med en bosnisk/albansk? tjej.


    Han är från Bosnien. 

    Men varför skulle dom bestämma eller kunna avgöra det? Det är väl han som får avgöra vad som passar för honom? Han tycker uppenbarligen att vi passar eftersom vi är tillsammans. 
  • Anonym (Vem vet)
    Anonym (Tjej) skrev 2014-09-20 23:07:45 följande:

    Han är från Bosnien. 

    Men varför skulle dom bestämma eller kunna avgöra det? Det är väl han som får avgöra vad som passar för honom? Han tycker uppenbarligen att vi passar eftersom vi är tillsammans. 


    Självklart kan dom inte bestämma det, men åsikter kan dom ändå ha.

    Gäller det bara några av hans vänner så är det ju inget stort problem. Har vänner där mannens familj fortfarande efter 10 år och 3 barn inte accepterat att sonen gifte sig med en svensk.

    Är allt bra mellan er så finns det ingen anledning att bry sig om vad andra tycker.
  • Anonym (Tjej)
    Anonym (Vem vet) skrev 2014-09-20 23:13:17 följande:
    Självklart kan dom inte bestämma det, men åsikter kan dom ändå ha.

    Gäller det bara några av hans vänner så är det ju inget stort problem. Har vänner där mannens familj fortfarande efter 10 år och 3 barn inte accepterat att sonen gifte sig med en svensk.

    Är allt bra mellan er så finns det ingen anledning att bry sig om vad andra tycker.
    Ja men ändå, tycker det är så tråkigt när jag inte ens gjort något. Synd att det finns såna människor för jag fattar verkligen inte. Okej, dom vill säkert hans bästa men det är ju inte särskilt schysst.

    Jag får hoppas att dom ändrar sig :)
  • Anonym (Vem vet)
    Anonym (Tjej) skrev 2014-09-20 23:21:09 följande:

    Ja men ändå, tycker det är så tråkigt när jag inte ens gjort något. Synd att det finns såna människor för jag fattar verkligen inte. Okej, dom vill säkert hans bästa men det är ju inte särskilt schysst.

    Jag får hoppas att dom ändrar sig :)


    Klart det är tråkigt (särskilt om det är nära vänner som man umgås mycket med, kanske växt upp tillsammans med) och onödigt att hålla på.

    Men efter 4 år och 1 barn tillsammans med en alban så kan jag ibland också tänka "håll dig till dina egna", låter hemsk, men kulturskillnader, olika sätt att tänka och känna, gör livet j*vligt svårt ibland! Samtidigt så skulle jag vilja byta ut min man ?

    Bara ni är lyckliga så löser sig nog allt annat med tiden.
  • Anonym (Vem vet)

    Samtidigt skulle jag aldrig vilja byta ut min man ? ..skulle det stå.

  • Lilje

    Jag hade nog berättat för honom och frågat om hon alltid försöker lägga sig i hans forhållanden och berätta vad han ska tänka. För det om något är ju riktigt fult gjort.

  • Anonym (Vacker)

    Tjejkompisen är avundsjuk på dig.Du är säkert mycket vackrare med dina ljusa drag.Frågan är bara varför din kille vill vara kompis med henne.När hon beter sig dåligt.

  • Anonym (mmm)

    Tyvärr finns det människor av alla åldrar och av alla bakgrunder som är inskränkta och inte "vill" tycka om folk från andra grupper än sin egen (se bara på alla vita  som inte gillar invandrare). I ditt fall är det sama mekanismer. Just den här tjejen tycker att hon vill markera mot dig och kanske hoppas hon att det ska påverka dig till att lämna killen. 
    Gör det inte till en kamp om killen mellan dig/dem, om du pratar med honom om det. Ni har varit ihop så kort tid så man kan inte vara säker på vad han skulle välja om han tvingades. Däremot kan du fråga honom om beteendet, om det är något han märkt hos speciellt den tejejen förut. Säg att det inte blev så kul på tjejkvällen som du hade hoppats pga detta, att det kändes som om de inte ville att du skulle varit med. Då märker du om han bara skrattar bort det eller om han tycker det är ett bekymmer. 

  • Anonym (N)
    Anonym (Vacker) skrev 2019-04-20 09:20:24 följande:

    Tjejkompisen är avundsjuk på dig.Du är säkert mycket vackrare med dina ljusa drag.Frågan är bara varför din kille vill vara kompis med henne.När hon beter sig dåligt.


    Din Lebensborn fetish har ingenting att göra med TS frågeställning.
Svar på tråden Jag tror inte dom gillar mig för att jag är svensk?