• Anonym (Jobbigt.)

    Jobbig kväll!

    Just nu behöver jag höra från någon att allt kommer att bli bra.

    Det är så jävla tufft ikväll och jag har ingen att prata med, ingen att vända mig till och ingen som lyssnar.
    Min man som alltid ställer upp och är min klippa ligger på sjukhus och kvällen har av olika anledningar varit väldigt stressfull.
    Jag har samtalskontakt och går på antidepp efter en förlossningsdepression.
    Men ikväll känns övermäktig.
    Försökte ringa jourhavande medmänniska men det var för många som ringde dit.

    Finns det någon som kan berätta att det går över, att det jag känner nu inte alltid kommer att kännas såhär.
    Någon som kanske kan distrahera mig och berätta något roligt om er dag, något kul som hänt er.

    Vad som helst, jag vill bara inte känna mig ensam.

  • Svar på tråden Jobbig kväll!
  • elinaehn

    Du är inte ensam. Och ja det kommer gå över. Ta en sak i taget, vila om utrymme kommer, gör saker där du visar dug själv omtanke. Du kommer greja det här!

  • Anonym (Jobbigt.)
    Anonym (U) skrev 2014-09-20 23:26:14 följande:

    Ring jourhavande präst, eller psykakuten kanske?


    Psykakuten är inte aktuellt just nu då jag kan hantera ångesten och inte är självmordsbenägen.
    Det är bara väldigt väldigt tufft, men tack för tipset.
  • Anonym (Jobbigt.)
    elinaehn skrev 2014-09-20 23:27:21 följande:

    Du är inte ensam. Och ja det kommer gå över. Ta en sak i taget, vila om utrymme kommer, gör saker där du visar dug själv omtanke. Du kommer greja det här!


    Tack! Det betyder mycket.
  • Aaamanda

    Jag förstår att det måste vara jobbigt nu men du fixar det! Även om det kanske inte känns så just nu.

    Kram på dig<3.

  • Anonym (Jobbigt.)

    [quote=74031810][quote-nick]Aaamanda skrev 2014-09-20 23:34:18 följande:[/quote-nick]

    Jag förstår att det måste vara jobbigt nu men du fixar det! Även om det kanske inte känns så just nu.

    Kram på dig<3.

    [/

    Tack!

  • Gryntroll

    Usch vilken sits. Den här tiden på dygnet brukar ju dessutom tankar och funderingar få större proportioner och bli mer "mörka" än hur verkligheten verkligen ser ut.

    Absolut kommer det bli bättre!

    Sömn, mat och naturen gör underverk tillsammans. Om du har möjlighet ta en riktigt lång lugn promenad i morgon, brukar kunna vara skönt att strosa runt och få lite andra intryck som hjälper att reda ut i tankarna. En väninna gick igenom en svår kris för ett par år sedan och hon sa ju att klyschan om att naturen läker verkligen stämmer.

    Du grejar det!

  • MxMeNow

    Det kommer att passera, att kännas bättre. Imorgon vid den här tiden är känslan ett minne blott. Fokusera på det, varje minut är en minut mindre, en minut du klarat.

    Har du något som kan hjälpa dig att sova?

  • Anonym (Jobbigt.)
    MxMeNow skrev 2014-09-20 23:56:01 följande:

    Jag brukar gå ut och kolla på stjärnorna, har du den möjligheten?


    Tyvärr har jag inte det, men tack så väldigt mycket för att du tog dig tid att ge mig ett tips.
  • Anonym (Jobbigt.)
    Gryntroll skrev 2014-09-20 23:50:04 följande:

    Usch vilken sits. Den här tiden på dygnet brukar ju dessutom tankar och funderingar få större proportioner och bli mer "mörka" än hur verkligheten verkligen ser ut.

    Absolut kommer det bli bättre!

    Sömn, mat och naturen gör underverk tillsammans. Om du har möjlighet ta en riktigt lång lugn promenad i morgon, brukar kunna vara skönt att strosa runt och få lite andra intryck som hjälper att reda ut i tankarna. En väninna gick igenom en svår kris för ett par år sedan och hon sa ju att klyschan om att naturen läker verkligen stämmer.

    Du grejar det!


    Tusen tack för dina snälla ord.
    En lång skogspromenad ska jag försöka få i morgon.
  • Anonym (Jobbigt.)
    Anonym (hm) skrev 2014-09-21 00:11:32 följande:

    P4 nattradion är ett bra sällskap i natten.


    Åh vilken bra ide, tack snälla!
  • MxMeNow
    Anonym (Jobbigt.) skrev 2014-09-21 00:09:09 följande:

    Tyvärr har jag inte det, men tack så väldigt mycket för att du tog dig tid att ge mig ett tips.


    Så lite så. Jag är psykiskt där du är ofta. Jag har mina sätt att klara av det, stjärnor, städning, promenader, krama barnen. Men främst tänka att det kommer att gå över, man tar sig igenom det och är starkare än man tror. Vi är många som kan relatera, så även om du känner dig ensam så är du inte det.
  • Anonym (Jobbigt.)
    Genuin skrev 2014-09-21 00:26:13 följande:

    Kolla på något kul. Den här tex:


    Tack :)
  • LyckligaLina

    Lyssna på sommar i P1, du kan ladda ner deras app om du har en smartphone.
    Ibland kan det vara skönt att koppla bort egna tankar och sätta allt på paus.
    Ångest är skit, men det behöver inte alltid vara så!!

  • kiriaki

    Kram TS!!! Jag har ett riktigt bra liv och ar lycklig nu for det mesta (tror man ar lite galen om man alltid ar lycklig haha) men har lidit av hemska depressioner och angestproblem hela mitt liv.. Ar gravid nu, har en son pa 17 manader som ar valdigt aktiv (dvs sjovild) och forutom min man sa har jag noll avlastning (ingen forskola eller barnvakt) sa det ar jobbigt och stressigt ibland och da far jag angest...

    Har hittat en skitbra grej som fungerar for mig, jag gor shoppinglistor och inspirationskollage och gar helt in i mina sma inredningsdrommar! Har som sakert manga andra smabarnsforaldrar inte mojlighet att aka och kopa allt jag vill ha pa en gang (dyyyyrt) men det ar sa himla kul att planera det "perfekta" rummet i detalj.. och det har slutat med att jag blivit battre pa att spara pengar sa att jag kan forverkliga drommarna ocksa. Mitt senaste projekt ar sovrummet, IKEA och ipiccy.com (for att gora kollage) ar mina basta vanner nar angesten smyger sig pa :) Nu kanske du inte ar inredningstokig som jag men du kanske har nagot annat intresse att planera eller fantisera om? 

    Men du ar inte ensam TS. Och du kommer att ma battre! Hoppas att allt gar bra for dig och din man! Skickar med en bild pa mitt senaste projektkollage :D Kram!!

Svar på tråden Jobbig kväll!