• Anonym (Kaffedraken)

    Överdrivet misstänksam?

    Har en klump i magen och kan inte sova..

    För ca 2 veckor sedan fick jag reda på att min man varit otrogen. En gång, oplanerat, på fyllan. Jag bestämde mig för att försöka förlåta och kämpa för vår relation. Det tar ju så klart tid och jag har fortfarande svårt att lita på honom.

    Idag har han varit väldigt hemlig med telefonen och svarat väldigt konstigt när jag frågat honom. Väldigt kort och nästan irriterat. Jag undrade vad det var med honom och han berättade att han pratade med en killkompis.

    Jag får en dålig känsla och kan inte riktigt släppa det.. Jag vet inte om jag oroar mig i onödan eller om jag har rätt att vara misstänksam.

    Innan jag fick reda på otroheten så litade jag på honom till 100% och jag har aldrig direkt varit svartsjuk. Aldrig haft problem med att han har tjejkompisar och liknade. Nu efter har jag försökt vara som vanligt, "låtit" honom gå ut själv osv så det känns konstigt om han helt plötsligt börjar dölja saker.

    Jag vet inte om jag vågar ta upp det med honom, med risk för att framstå som överdrivet svartsjuk och kontrollerande och jag tänker inte snoka i hans telefon, så lågt vill jag inte sjunka.. Problemet är ju att jag inte ser så många fler alternativ, förutom att försöka ignorera känslan..

    Så vad gör man? (det står alltså mellan att prata med honom och att ignorera känslan)

  • Svar på tråden Överdrivet misstänksam?
  • Anonym (Kaffedraken)

    Jo det brukar i vara det bästa, men han har sagt att han inte vet om han kommer klara av det om jag blir överdrivet svartsjuk, så jag vill inte "slösa bort" mina samtal på fel saker..

  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (ts) skrev 2014-09-21 03:34:41 följande:
    Jo det brukar i vara det bästa, men han har sagt att han inte vet om han kommer klara av det om jag blir överdrivet svartsjuk, så jag vill inte "slösa bort" mina samtal på fel saker..
    Det borde ligga i hans intresse att få dig att känna att du kan lita på honom igen. Om det inte ligger i hans intresse att göra så så skulle jag se det som att inte alls vill ha någon andra chans.
    Jag bevisar härmed min existens. Jag skriver på FL, alltså finns jag.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (ts) skrev 2014-09-21 03:34:41 följande:

    Jo det brukar i vara det bästa, men han har sagt att han inte vet om han kommer klara av det om jag blir överdrivet svartsjuk, så jag vill inte "slösa bort" mina samtal på fel saker..


    Otroheten kom ju för helvete nyss fram!! Är han inte mer intresserad än så att få tillbaka din tillit?! Han borde böna och be på sina bara knä för dig.

    Du ska kunna älta, gråta och kontrollera i en period utan att han har rätt att bli sur. HAN är den som pissat på er relation och som gjorde VALET att riskera att aldrig mer se dig bara för att få en natt med en annan tjej. Du ska inte behöva smyga runt och inte våga prata med honom.

    När han säger som han gör så tolkar jag det enbart på ett sätt. Han vill inte att du kommer på att han fortfarande är otrogen. Han vill inte bli synad av dig för att han vet att han inte håller i sömmarna.

    Han verkar inte intresserad av att få din tillit igen och jag tror definitivt att han är otrogen utifrån vad du skriver.
  • Anonym (Kaffedraken)

    Självcentrerad skitstövel! Är du rädd förr honom? Eller rädd för att förlora honom?

  • Anonym (Kaffedraken)

    Du ska absolut lita på din magkänsla att något inte känns bra. Jag tror tyvärr han är otrogen.
    Och du ska inte vara rädd för att fråga ut honom så kort tid efter att otroheten kommit fram. Om han blir arg för det är han inget att ha och som inte vill satsa på ert förhållande.

    Har själv blivit bedragen och min magkänsla stämde.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Jag är inte rädd för honom, jag är rädd för att förlora honom..

  • Anonym (Kaffedraken)

    Men han kan inte lägga det här på dig!! Det är inte ditt fel att du mår dåligt av vad som hänt. Du ska kunna fråga honom, om han inte klarar av det så är han inget att ha. Han försöker lägga över skulden på dig om ert förhållande skulle ta slut och det är så fel!

  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (ts) skrev 2014-09-21 03:34:41 följande:

    Jo det brukar i vara det bästa, men han har sagt att han inte vet om han kommer klara av det om jag blir överdrivet svartsjuk, så jag vill inte "slösa bort" mina samtal på fel saker..


    Han lägger alltså över ansvaret på dig. Säg till honom att man får en "överdrivet svartsjuk" fru om man är otrogen. Sedan kan du tillägga att det inte är överdrivet att ifrågasätta en otrogen man, det är självbevarelsedrift.


Svar på tråden Överdrivet misstänksam?