• Anonym (??)

    hur känsligt är apotekets egna graviditetstest?

    Hej!

    Fick en svaaaaag antydan till plus på clearblue igår morse.

    Idag (nu på morgonen) testade jag med apotekets egna test- negativt... Kräver apotekets test högre mängd hcg än cb? Någon som vet?

    Bör vara på bim-3.

    Tacksam för svar

  • Svar på tråden hur känsligt är apotekets egna graviditetstest?
  • kasovi

    Det står ju på förpackningen! :)

    Men jag tror att CB är känsligare. Lägg upp bild på testen!

  • kasovi

    Om jag vore du skulle jag köpa ett CB och testa på BIM dessutom, iom att du verkar så osäker. Har du fått ett svagt plus innan BIM så bör det bli starkare på BIM!

  • Anonym (c)
    Anonym (??) skrev 2014-09-21 07:08:45 följande:

    Hej!

    Fick en svaaaaag antydan till plus på clearblue igår morse.

    Idag (nu på morgonen) testade jag med apotekets egna test- negativt... Kräver apotekets test högre mängd hcg än cb? Någon som vet?

    Bör vara på bim-3.

    Tacksam för svar


    Läs på förpackningarna där det lär stå tydligt!
  • Anonym (??)
    Anonym (c) skrev 2014-09-21 07:19:45 följande:

    Läs på förpackningarna där det lär stå tydligt!


    Nej, jag tycker inte att det står tyvärr...
  • Anonym (Mami)

    För mig visade Apoteket ett par dagar tidigare än cb....

  • Anonym (Undrar också)

    Jag har också funderat över vilken känslighet Apotekets egna test har men inte fått något svar. Jag är rätt säker på att det inte står i bruksanvisningen. Men jag har fått svagt, svagt positivt på clearblue plus och sedan testat mig med Apotekets och fått negativt och det har visat sig vara Apotekets som stämde. Så om det bara är en svag, svag blå skugga så skulle jag inte lita på det alltför mycket. Men du har ju fortfarande några dagar kvar till bim så jag skulle nog avvakta till bim och testa igen, då borde det synas tydligare ifall du är gravid.

  • Anonym (mor)

    På min tid så fanns det inga stickor för att kolla ÄL. Då gjorde man så att man ANTOG att precis mitt emellan två menstruationer så hade man sin ÄL. Då såg man till att man gökade vilt under ca fyra dagar kring den tiden (sedan också om andan föll på förstås). Det funkade då och det funkar SÄKERT idag..................

  • Anonym (Undrar också)
    Anonym (mor) skrev 2014-09-21 10:11:34 följande:

    På min tid så fanns det inga stickor för att kolla ÄL. Då gjorde man så att man ANTOG att precis mitt emellan två menstruationer så hade man sin ÄL. Då såg man till att man gökade vilt under ca fyra dagar kring den tiden (sedan också om andan föll på förstås). Det funkade då och det funkar SÄKERT idag..................


    Men nu pratar vi om graviditetstest och inte äl-test. Är övertygad om att det fungerar bra utan äl-test. Men bara för att man "träffat" äl så kan man ju inte direkt anta att man är gravid.
  • Anonym (mor)
    Anonym (Undrar också) skrev 2014-09-21 10:19:26 följande:
    Men nu pratar vi om graviditetstest och inte äl-test. Är övertygad om att det fungerar bra utan äl-test. Men bara för att man "träffat" äl så kan man ju inte direkt anta att man är gravid.
    Okej.....ja på min tid så var man endera gravid eller inte. Det fanns inget mellanting. Man var aldrig "nästan gravid" pga att Apotekets test var otydliga.
  • carolinheiner

    Litar inte på apotekets grav test.. De står inte om hur tidigt man kan testa:/ på förpackningen står där inte ett skit å bruksanvisningen har man ju slängt.. Tänker inte köpa de fler gånger utan kommer köra på cb

  • Anonym (mor)
    carolinheiner skrev 2014-09-21 10:26:26 följande:

    Litar inte på apotekets grav test.. De står inte om hur tidigt man kan testa:/ på förpackningen står där inte ett skit å bruksanvisningen har man ju slängt.. Tänker inte köpa de fler gånger utan kommer köra på cb


    Spara dina slantar och så väntar du tills mensen varit borta i ett par/tre veckor. Är du då gravid så visar stickan PLUS!!! Det finns inte utrymme för tolkningar och man behöver inte granska stickan i olika belysning och vända och vrida. Det är PLUS!!! Jag har tagit två (2) grav-test under hela mitt liv och båda var positiva.
  • kasovi
    carolinheiner skrev 2014-09-21 10:26:26 följande:

    Litar inte på apotekets grav test.. De står inte om hur tidigt man kan testa:/ på förpackningen står där inte ett skit å bruksanvisningen har man ju slängt.. Tänker inte köpa de fler gånger utan kommer köra på cb


    Säkrast är ju att testa från och med BIM. Sannolikheten att testet visar ett korrekt resultat innan BIM är ju mindre! Hcg-halterna kan vara för låga för att ge utslag. Ta ett test dagen du förväntar din mens, är du fortfarande osäker så testa igen om några dagar!
  • carolinheiner
    Anonym (mor) skrev 2014-09-21 10:31:21 följande:
    Spara dina slantar och så väntar du tills mensen varit borta i ett par/tre veckor. Är du då gravid så visar stickan PLUS!!! Det finns inte utrymme för tolkningar och man behöver inte granska stickan i olika belysning och vända och vrida. Det är PLUS!!! Jag har tagit två (2) grav-test under hela mitt liv och båda var positiva.
    Ursäkta mig.. Men vad har du med att göra om ja vill testa mig innan eller inte?? Vad du har gjort skiter ja fullständigt i.. Finns alltid en orsak till varför man vill testa innan mensen uteblir flera veckor.. Visst du kan ha dina åsikter men anser att vissa åsikter ska man hålla för sig själv innan man vet hela jävla historien..
  • carolinheiner
    kasovi skrev 2014-09-21 10:33:01 följande:
    Säkrast är ju att testa från och med BIM. Sannolikheten att testet visar ett korrekt resultat innan BIM är ju mindre! Hcg-halterna kan vara för låga för att ge utslag. Ta ett test dagen du förväntar din mens, är du fortfarande osäker så testa igen om några dagar!
    Asså ja gav bara min åsikt om apotekets egna test :p ja vet att de e säkrast att testa på BIM dagen. Ja tycker inte om dom testerna från apoteket.. Därför ja kör med cb :) ville bara dela med mig av mina känslor om testet :)
  • Anonym (mor)
    carolinheiner skrev 2014-09-21 10:35:45 följande:
    Ursäkta mig.. Men vad har du med att göra om ja vill testa mig innan eller inte?? Vad du har gjort skiter ja fullständigt i.. Finns alltid en orsak till varför man vill testa innan mensen uteblir flera veckor.. Visst du kan ha dina åsikter men anser att vissa åsikter ska man hålla för sig själv innan man vet hela jävla historien..
    Hoppsan.............så detta är en tråd där man inte får tycka något öht. Nej då drar jag mig tillbaka då. Lycka till med alla stickor. Apoteket tackar.
  • carolinheiner
    Anonym (mor) skrev 2014-09-21 10:42:04 följande:
    Hoppsan.............så detta är en tråd där man inte får tycka något öht. Nej då drar jag mig tillbaka då. Lycka till med alla stickor. Apoteket tackar.
    Jo du får la gärna tycka vad ts vill ha reda på.. Men ja som bara skrev min egen erfarenhet om vad som inte står på apotekets test... Men tycker de e upp till var å en när dom vill testa.. Å bara för att såhär gjorde vi för 30 års sedan... Förr i tiden gjorde vi detta.. Å förr i tiden körde vi med häst å vagn också.. Alla har sina åsikter lika så jag.. Å JAG har inte ställt någon fråga eller hintat om att JAG vill ha råd om hur JAG ska testa mig eller inte..
  • kasovi
    carolinheiner skrev 2014-09-21 10:38:19 följande:

    Asså ja gav bara min åsikt om apotekets egna test :p ja vet att de e säkrast att testa på BIM dagen. Ja tycker inte om dom testerna från apoteket.. Därför ja kör med cb :) ville bara dela med mig av mina känslor om testet :)


    Oj, haha! Fick för mig att du var Ts :D sorry
Svar på tråden hur känsligt är apotekets egna graviditetstest?