• Anonym (x)

    Är detta ok?

    Är det ok att en upptagen kille aktivt söker kontakt och inleder samtal med en tjej som han märker flörtar med honom? Gör det någon skillnad om hans flickvän är med när detta händer eller ej? Killen påstår att han inte är intresserad, men den intresserade tjejen tror ju att han är det när han riktar allt sitt fokus mot henne.

    Är det ok att skämta med sexuella anspelningar med andra kvinnor när man har sin flickvän med sig i rummet?

  • Svar på tråden Är detta ok?
  • Anonym (x)

    Jag tycker inte att något av det är ok men eftersom killen tycker att det ör ok blr det till ett problem.Han kan inte hjälpa att hon förtar, men han ju vara fortsatt trevlig och bara svara på de samtal hon inleder men inte sälv inleda något utan istället riktiga fokus på de andra vid bordet.;Men han känner sig kvävd att de ormiliga kraven.

  • Anonym (okej)
    Anonym (x) skrev 2014-09-21 08:00:21 följande:

    Jag tycker inte att något av det är ok men eftersom killen tycker att det ör ok blr det till ett problem.Han kan inte hjälpa att hon förtar, men han ju vara fortsatt trevlig och bara svara på de samtal hon inleder men inte sälv inleda något utan istället riktiga fokus på de andra vid bordet.;Men han känner sig kvävd att de ormiliga kraven.


    Ja, jag förstår honom.

    Okej, hon är intresserad av honom(hur vet du det förresten?)men HAN är intressera av henne.

    Vad är då problemet med att han är trevlig och skojar med henne? Ska han alltså i princip ignorera henne bara för att hon möjligen är intresserad av honom?

    Uppenbarligen handlar hela grejen om ditt dåliga självförtroende och därmed svartsjuka och det är nog där du ska sätta in åtgärderna. Du måste någonstans lita på att det är dig han älskar och att det inte förändras för att någon brud stöter på honom och han skojar med henne.
  • Anonym (jej)

    Jag hade en sån kille för en herrans massa år sedan. En som flirtade med andra brudar när jag stod brevid. En tjejtjusare som senare var otrogen mot mig. Men hur som haver, jag sa till honom att jag inte kan kontrollera vilka han flirtar med när jag inte är med men att jag skulle uppskatta om han åtminstone lät bli att göra det rakt under näsan på mig eftersom det är extremt respektlöst. Han slutade faktiskt. Att han sedan var otrogen betyder väl bara att han förmodligen fortsatte när inte jag var med.

  • Anonym (jej)

    Men var är din självrespekt kvinna? Be honom att sluta bara. Och gå därifrån om han inte slutar. Skulle i alla fall själv aldrig klara av att bara stå brevid och titta på när min man flirtar med någon annan.

  • Anonym (okej)
    Anonym (jej) skrev 2014-09-21 08:09:03 följande:

    Men var är din självrespekt kvinna? Be honom att sluta bara. Och gå därifrån om han inte slutar. Skulle i alla fall själv aldrig klara av att bara stå brevid och titta på när min man flirtar med någon annan.


    Att inleda samtal och vara trevlig är alltså att flirta? Intressant. Gäller det för alla eller är det bara definitionen från de med dåligt självlförtroende?
  • Lena

    Han får prata med vem han vill, det är inte ens säkert han ser hennes kontakt som flirt. Man kan skämta sexuellt i blandade sällskap men man måste känna sällskapet och bjuda på sig själv.

  • Anonym (x)
    Lena skrev 2014-09-21 08:16:34 följande:

    Han får prata med vem han vill, det är inte ens säkert han ser hennes kontakt som flirt. Man kan skämta sexuellt i blandade sällskap men man måste känna sällskapet och bjuda på sig själv.


    Är det även ok att skämta sexuellt med sin flickväns  vän?
  • Anonym (okej)
    Anonym (x) skrev 2014-09-21 08:22:16 följande:
    Är det även ok att skämta sexuellt med sin flickväns  vän?
    Varför inte? Skämt är ju just skämt och inte farliga? 
  • Anonym (jej)
    Anonym (okej) skrev 2014-09-21 08:13:00 följande:

    Att inleda samtal och vara trevlig är alltså att flirta? Intressant. Gäller det för alla eller är det bara definitionen från de med dåligt självlförtroende?


    Oj, läste nog in lite för mycket i ts. Det är klart pojkvännen bör kunna prata med kvinnfolk som är intresserade av honom. Men det är klart inte lämpligt att bli flirtig tillbaka och uppmuntra intresset, dels för att det är oschysst mot den som är intresserad och dels för att det är oschysst mot flickvännen om hon står brevid.
  • Anonym (okej)
    Anonym (jej) skrev 2014-09-21 08:27:09 följande:
    Oj, läste nog in lite för mycket i ts. Det är klart pojkvännen bör kunna prata med kvinnfolk som är intresserade av honom. Men det är klart inte lämpligt att bli flirtig tillbaka och uppmuntra intresset, dels för att det är oschysst mot den som är intresserad och dels för att det är oschysst mot flickvännen om hon står brevid.
    Nej, jag tror inte alls att jag läste in för mycket utan jag tror att jag träffade mitt i prick faktiskt.

    Han pratar och skojar med henne, är det att flirta? Ja, jag tror att en med dåligt självförtroende tänker att det är det medan vi andra som inte har de problemen inte alls ser det som flirtande och därmed inte heller tar illa upp av det, om man ens tänker på det...
Svar på tråden Är detta ok?