• Anonym (Dum)
    Äldre 21 Sep 08:50
    4623 visningar
    23 svar
    23
    4623

    Tjuvkollade sambons meddelande - är ledsen

    Gjorde en riktigt dum grej igår. Hade tråkigt ensam hemma och gick igenom min sambos meddelanden. Vet inte riktigt vad som flög i mig. Har aldrig gjort så mot honom förut. Vet att det är jättefel och hade varit rasande om han gjort så mot mig. Jag gick bak i tiden för att se meddelanden om mig. Gick ända tillbaka till början av förhållandet. (Resten sket jag i, scrollade snabbt och scannade liksom efter mitt namn).

    Fram kom det då att han haft ihop det med sin tjejkompis, som han umgås ganska mycket med. Hon är en cool och snygg brud så det kanske inte var helt oväntat. Men de hade ihop det när vi dejtade.

    Det var 2 år sen eller så, vet inte hur länge det pågick/pågår. Tror inte det pågår egentligen. Men det har varit lite slitigt mellan oss ett tag (jobbat över mycket, inte setts så ofta) så nu är jag jätterädd.

    Efter (?) att de haft sin fling, medan vi dejtade (dejtade/kk ca 8-9 månader innan vi blev tillsammans) ca 2 månader innan vi blev tillsammans satt han tydligen också och såg sig om efter andra att dejta, eller var liksom öppen för förslag.

    Vid det laget var jag helt såld på honom, men tydligen inte han på mig. Han har någon gång i början sagt något om att han kanske är tillsammans med mig för att han gärna vill ha ett förhållande med någon. Inte så smickrande att bara fylla funktionen flickvän utan att min person spelar någon roll.

    Jag mår apkasst nu. Antar att man mår som man förtjänar :(
    Vad ska jag göra för att komma över den hemska känslan av att vi är tillsammans bara för att han behövde någon och jag råkade finnas till hands. Jag var tydligen på och lättillgänglig.

    Så himla ledsen. Känns som att allt bygger på att jag var pinsam och klängig och till slut gav han med sig :(

    Mera som kom fram var att han inte visste om han såg detta (för ca 1,5 år sen) som något att satsa rejält på. Jag minns inte hur han uttryckte sig, men något åt det hållet.

    Dessutom: hans kompis frågar när han ska komma ut egentligen. Sambon svarar "om några år, ska dejta runt lite först". Jag hoppas för mitt liv att det är ett skämt. Jag dör om hans plan är att hänga med mig en stund och sen komma ut.

    Känner mig tjock och ful och oälskad.
    Och dum som kollade. Hade liksom förväntat mig något helt annat. Typ att han gillade mig och ville vara med mig på riktigt redan då. Inte att han legat med andra, dessutom sin kompis som jag träffar då och då och som han hänger mycket med.

    Fan :(

  • Svar på tråden Tjuvkollade sambons meddelande - är ledsen
  • Äldre 21 Sep 08:55
    #1

    Hur känner du själv? Vill du fortf fortsätta med honom?

  • Anonym (Dump)
    Äldre 21 Sep 09:06
    #2

    Dumpa honom innan han dumpar dig. För tyvärr låter du som ett tidsfördriv för honom tills något bättre dyker upp. Sluta vara en dörrmatta...

  • Anonym (Dum) Trådstartaren
    Äldre 21 Sep 09:08
    #3

    Jag är lite arg på mig själv. Jag kan ju inte ta upp hur jag vet det här utan att avslöja vad jag gjort, som är ett stort svek och tillitsbrott.

    Samtidigt är jag ju helt missnöjd med att han legat med kompisen när vi dejtade, sett sig om efter andra när vi dejtade och jag är inte på det klara med vad han tänker sig betydelsen av vårt förhållande.

    I ärlighetens namn fanns det typ inget som pekar på att han dummat sig sedan vi blev officiellt ihop. (Förutom då att det är lite knaggligt mellan oss ibland och han och kompisen umgås ofta).

    Å andra sidan har jag bara sett vissa meddelanden. Jag vet ju att han använder alla möjliga kanaler, facebook, whats up, vanliga meddelande etc. Så jag har ju inte sett allt.

    Jag vet inte vad jag vill. Är mest ledsen och förvirrad :(

  • Äldre 21 Sep 09:11
    #4

    De är fel att gå igenom andras sms, men jag tror faktiskt många gjort de men kanske inte erkänner de. 

    Men om de är gammalt meddelande så kan han ju vilja leva med dig nu och att han förut va osäker? Han kanske tom skäms vad han en gång i tiden skrivit. 
    Men du kanske behöver sätta dig ner och prata om erat förhållande och vart ni befinner er nu. Det är faktiskt inte konstigt, min sambo och jag brukar ofta prata om vårat hörhållande hur de va innan vi träffades och hur vi känner nu. 

  • Äldre 21 Sep 09:19
    #5

    Ja och kom ihåg att allt det han då skrev inte ens behöver varit sanningen. Han kanske ville spela lite oberörd och nonchalant inför sina kompisar och låtsades att han inte var vidare intresserad av dig för att slippa kommentarer och gliringar så som det kan bli mellan grabbar. Sedan var ni ju inte tills. när han låg med sin polare och såg väl ingen anledning att säga ngt om det efter när det var överspelat. Det behöver verkligen inte vara så nattsvart som det känns. Försök att prata nu istället om vad ni känner och står och ta fasta på känslan han förmedlar då för ett beslut hur du vill gå vidare med er relation.

  • Anonym (trans­parenc­ia)
    Äldre 21 Sep 09:24
    #6

    Jag kan egentligen inte fatta varför det är fel att kolla sin partners sms eller samtalslista. Alltså, har man inget att dölja borde det väl inte finnas några hinder för det?

    Hos oss ligger telefoner framme, vi kan varandras pw på alla tänkbara sajter etc. Ibland går jag in och kollar vad hen pysslar med, men då är det mest när internet har tagit slut och jag inte har ngt att göra... Om hen kollar mina grejer har jag ingen aning om, men by all means, det får hen väl göra.

    Men TS, ta ett snack med din kärlek. Det känns som om det vore läge för det. Bjäbbas det om att du kollat sms etc så släng bara fram din telefon och säg att du tar för givet att ni inte har ngt att dölja för varandra.

    Fast, det låter litet som att det är dags att ta sitt pick och pack ändå. Ni verkar vilja olika saker.

  • Äldre 21 Sep 09:34
    #7

    Som sagt, du skulle bli förbannad om din kille tittat på dina meddelanden. Jag antar att även du "har skelett i garderoben". Säkert har du iaf meddelanden som absolut kan tolkas som du inte varit 100% trogen.
    Alla har säkert skrivit saker till vänner/ex/flirtar som kan tolkas fel.

    Ingen människa är felfri och 100% trogen.

  • Anonym (Dum) Trådstartaren
    Äldre 21 Sep 09:36
    #8

    Gud vad ni är snälla!

    Hade stålsatt mig för en massa skäll pga tjuvläsningen.

    Jag måste ju prata med honom men måste ju då erkänna vad jag har gjort...

    Jag hade inte varit glad om han kollat mina meddelanden, de känns liksom privata, även om jag mest pratar väl om honom.

    Det kan ju som ni säger vara gammalt och överspelat. Eller så är jag en dörrmatta :(

    Får lugna mig lite och se när han vaknar.

    Han sa igår att han älskade mig och att han vill bli gammal med mig (supertöntigt att fråga). Men snacka går ju...

    Vill inte heller bli klänggråtbruden som tigger uppmärksamhet. Behöver kanske frukost först.

  • Anonym (Dum) Trådstartaren
    Äldre 21 Sep 09:37
    #9

    (Wow! Kolla vilka snygga radavstånd jag fick till!)

  • Anonym (trans­parenc­ia)
    Äldre 21 Sep 09:39
    #10
    Anonym (Dum) skrev 2014-09-21 09:37:35 följande:

    (Wow! Kolla vilka snygga radavstånd jag fick till!)


Svar på tråden Tjuvkollade sambons meddelande - är ledsen