• virrisen

    Sambo på sexkontakt-sajt...

    Jag är en tjej på 40 år med en son på 9 månader. Sonen har jag med min sambo 36 år, bebisen blev till "av misstag" efter endast 8 månaders relation men efter funderande så höll vi ihop relationen behöll bebisen, flyttade ihop och vår son föddes i december -2013. Jag och sambon har alltså varit tillsammans drygt 2 år nu.
    Jag började känna mig svartsjuk under graviditeten, har aldrig varit en svartsjuk person förut och vet inte varför det blev så men har hört att det kan vara vanligt i samband med alla hormoner under graviditeten. Jag har i alla fall (nu för några dagar sedan bara) kollat hans mejl och telefon. Dumt, jag vet, och jag har aldrig gjort det med någon förut men kalla det "magkänsla" denna gång...
    Hittade då att min sambo i oktober för ett år sedan, när jag var gravid ii 7 månaden, registrerade sig på en sex-kontakt-sajt-Bodycontact.com!!!
    Jag tror ärligt talat inte att något "hände" eller att han fick nån kontakt där för jag fattar inte när han skulle hunit det men bara att han gjorde det känns som ett fruktansvärt svek och HUR HANTERAR JAG ATT JAG VET???
    Det finns inga "förmildrande omständigheter", typ sex-brist, jag hade lust hela graviditeten och vi började ha sex ca 6-7 veckor efter förlossningen och jag älskar att ha sex med honom, därav känns detta ännu värre för tydligen duger inte jag eller hur ska jag tolka det...??!?!? Jag tar ofta initiativ osv. Gick bara upp 12 kg under graviditeten som jag tappade igen på 2-3 veckor så inga såna saker heller... Jag ser bra ut liksom han...
    Otacksamma jävel, ärligt talat-så känner jag... :(
    Nu är jag som kluven. Hade jag varit 25 år hade jag bett honom dra åt helvete. Nu är vi sambos med barn. Han har inte annonsen kvar (har gjort lite efterforskningar...) och vi har sex i snitt 2 ggr i veckan vilket jag tycker är bra med en bebis som vaknar flera gånger/natt. Jag känner mig sviken och lurad av honom.
    Kan man lita på en sådan här person? Ska jag konfrontera honom och erkänna att jag kollat hans mejl? Vill jag vara med en man som har detta beteende.
    Jag orkar inte fundera på sånt här, jag vill kunna känna tillit och att läsa mejl och kolla nåns mobil är egentligen inte alls "jag"... MEN jag är också van att gå på min magkänsla...
    Jag älskar min sambo och jag är säker på att han älskar mig också, han säger det varje dag. MEN...
    Tips och tankar??
  • Svar på tråden Sambo på sexkontakt-sajt...
  • mr me

    Er relation var ju tydligen inte så bra då eftersom ni "tvingades" flytta ihop för att du blev gravid? Kanske inte så bra nu eller iofs...

    Det är väl bara att glömma det och gå vidare?

  • Anonym (fantasten)
    mr me skrev 2014-09-21 09:56:45 följande:

    Er relation var ju tydligen inte så bra då eftersom ni "tvingades" flytta ihop för att du blev gravid? Kanske inte så bra nu eller iofs...

    Det är väl bara att glömma det och gå vidare?


    Kan bara hålla med.
  • virrisen
    Anonym (fantasten) skrev 2014-09-21 10:22:56 följande:

    Kan bara hålla med.


    Glömma vad? Händelsen eller honom...?
  • Anonym (fantasten)

    Glöm händelsen. BC är ingen garanti-sajt direkt.

  • mr me
    virrisen skrev 2014-09-21 10:47:42 följande:
    Glömma vad? Händelsen eller honom...?
    Händelsen.

    Han gick med på en sexkontaktsida/dejtingsida under en turbulent period av ert förhållande när du var oplanerat gravid och han "tvingades" flytta ihop med dig.

    Det är inte en så big deal och om allt han gjorde var att vara medlem och aldrig ens planerade att träffa någon så, varför göra en så stor sak av det?

    Du är 40 år och lyckades få barn innan det var "för sent". Vet du hur många kvinnor på detta forum som är gröna av avund och nästan skulle kunna döda för att få byta plats med dig för att de själva är runt 40 och längtar så det gör ont efter att få ha ett litet barn de också?
  • Anonym (mamma)
    mr me skrev 2014-09-21 11:24:08 följande:

    Du är 40 år och lyckades få barn innan det var "för sent". Vet du hur många kvinnor på detta forum som är gröna av avund och nästan skulle kunna döda för att få byta plats med dig för att de själva är runt 40 och längtar så det gör ont efter att få ha ett litet barn de också?


    Och vad har detta med det hela o göra??? Ska Ts bara glömma o förlåta bara för att hon lyckas bli gravid när hon är gammal?!?!?

    Hon ångrar ej barnet el nått va jag kan läsa.... O det fanns en annons fatta jag det som så det är inte bara in o kolla osv....o ingen kan tvinga han. Att bli sambo....låter mer som ni skyller på Ts o hon får skylla sig själv..... Hallå........

    Till Ts mitt tips ta upp det med honom......fråga ut honom osv......
  • mr me
    Anonym (mamma) skrev 2014-09-21 13:25:15 följande:
    Och vad har detta med det hela o göra??? Ska Ts bara glömma o förlåta bara för att hon lyckas bli gravid när hon är gammal?!?!?
    Om det där var en fråga till mig så har du gravt missuppfattat det jag skrev så jag kan inte riktigt bemöta det du skriver.

    Glad

    Men visst kan TS konfrontera sin sambo och göra slut med honom om hon vill det och tycker att det är det enda rätta.

    Hon ska nog passa sig för att dra igång en alltför infekterad konflikt med honom bara med tanke på att hon olovligen läst hans mail, villket är olagligt (dataintrång), och det sista hon vill är förmodligen att hamna i domstol, bli dömd för något brott, förlora vårdnaden om barnet och allt som kan följa av en fällande dom.

    Det är lite klassiskt för folk på Familjeliv att man inte riktigt är medveten om när man passerar gränsen för vad som är olagligt. Man kan ha moraliska synpunkter på partners som är medlemmar på olika kontaktsidor, men det är inte olagligt. Dataintrång är däremot brottsligt och kanske inget man ska ta upp i en hetsig göra-slut-diskussion med sin partner.
  • dressyrpiska

    Att man reggar sig på nån sajt av sexuell karaktär, betyder ju inte med automatik att man söker någon. Många gör det av ren nyfikenhet. Inte så stor skillnad på familjeliv kan jag tycka, utfrån hur det går till här inne.

  • virrisen
    Anonym (mamma) skrev 2014-09-21 13:25:15 följande:
    Och vad har detta med det hela o göra??? Ska Ts bara glömma o förlåta bara för att hon lyckas bli gravid när hon är gammal?!?!?

    Hon ångrar ej barnet el nått va jag kan läsa.... O det fanns en annons fatta jag det som så det är inte bara in o kolla osv....o ingen kan tvinga han. Att bli sambo....låter mer som ni skyller på Ts o hon får skylla sig själv..... Hallå........

    Till Ts mitt tips ta upp det med honom......fråga ut honom osv......
    Jag håller med, min "sena graviditet" har inte med detta att göra... Inte heller om det är stora chanser att hitta någon på Bodycontact eller ej, det handlar om att han reggade sig, för mig är det en ganska stor grej och ett svek. Oavsett. MEN det var ett år sedan och JA, det var turbulent då. Även om han var den drivande i att vi skulle flytta ihop snabbt, inte jag... 

    Domstol och förlorad vårdnad blir lite science fiction, jag funderar på om jag ska ta detta eller inte med honom, men oavsett vad jag gör så har det tärt på mitt "förtroendekapital".... :(
  • Anonym (Pragmatisk)

    Det är (tyvärr) exempel på en rätt vanlig reaktion hos män som "blir gravida" eller får barn. Det är t ex i samband med barns födelse som manlig otrohet peakar.

    Det har självklart inte direkt med relationen att göra, utan mannens egen - ja, rätt barnsliga - reaktion på sin nya livssituation. Men instinktivt och primitivt, liksom.

    Jag tycker inte du ska dra så himla stora växlar på det, men jag tycker absolut att du ska berätta för honom. Både om din egen diffusa svartsjuka och att du kollade och vad du hittade.

    För att en parrelation ska ha en chans att bli hållbar är det vissa saker man inte bör mörka. Det tenderar att växa då. Upp med trollen i ljuset istället.

  • virrisen
    Anonym (Pragmatisk) skrev 2014-09-22 10:57:34 följande:

    Det är (tyvärr) exempel på en rätt vanlig reaktion hos män som "blir gravida" eller får barn. Det är t ex i samband med barns födelse som manlig otrohet peakar.

    Det har självklart inte direkt med relationen att göra, utan mannens egen - ja, rätt barnsliga - reaktion på sin nya livssituation. Men instinktivt och primitivt, liksom.

    Jag tycker inte du ska dra så himla stora växlar på det, men jag tycker absolut att du ska berätta för honom. Både om din egen diffusa svartsjuka och att du kollade och vad du hittade.

    För att en parrelation ska ha en chans att bli hållbar är det vissa saker man inte bör mörka. Det tenderar att växa då. Upp med trollen i ljuset istället.


    Hej och TACK för ett svar som jag tycker är jättebra! :) 
    När jag började fundera så kom jag på tre manliga kollegor som betett sig, eeehh, konstigt i samband med att deras sambos varit gravida. De har känts väldigt "på" och raggande och ska prata och prata... Sen föds bebisen och de blir "normala" igen...

    Jag har inte berättat för honom än att jag vet, jag kommer inte göra det just nu i alla fall...
Svar på tråden Sambo på sexkontakt-sajt...