• Svar på tråden beemo la syskonvagn
  • Isola88

    åh vi fick hem vår igår, har bara provkört den inne då bebis kommer i januari!! Men sonen godkände sin del i alla fall, och jag tycker den verkar bra. Lite tung är den dock så de är väl nackdelen då. Men i övrigt så är den fin.


  • Mullan
    Isola88 skrev 2014-09-27 21:07:52 följande:

    åh vi fick hem vår igår, har bara provkört den inne då bebis kommer i januari!! Men sonen godkände sin del i alla fall, och jag tycker den verkar bra. Lite tung är den dock så de är väl nackdelen då. Men i övrigt så är den fin.


    Åh va skoj! Hur gammal är sonen? Vi väntar tillökning i mars och då är min dotter 2år och en månad :) vad fick du ge för den?
  • Isola88

    kul då är våra barn födda samma år, sonen blir 2år i januari och bebis är beräknad 3 dagar innan han fyller år :D

    vi beställde i måndags och då hade dom även15% på barnvagnar så 4.800 tror jag det blev för vi tog med regnskydd, myggnät och barnvagnsvårdskit. Tänkte ta med parasoll också men behövde aldrig de sist. Jag tycker priset är jätte bra för att vara syskonvagn


  • Mullan
    Isola88 skrev 2014-09-28 12:29:55 följande:

    kul då är våra barn födda samma år, sonen blir 2år i januari och bebis är beräknad 3 dagar innan han fyller år :D

    vi beställde i måndags och då hade dom även15% på barnvagnar så 4.800 tror jag det blev för vi tog med regnskydd, myggnät och barnvagnsvårdskit. Tänkte ta med parasoll också men behövde aldrig de sist. Jag tycker priset är jätte bra för att vara syskonvagn


    Åh va skoj! Hoppas att inte bebis kommer innan nyår då :D

    Jättebra pris!! Beställde du från jollyroom? Man har ju inte lust att betala över 15000 för en donkey lixom :)
  • Isola88

    japp vi beställde från jollyroom, hade ju också kollat på en donkey men dom är för dyra för vår ekonomi och dom begagnade på blocket kostar ju ändå kring 10.000, och andra vagnar ligger ju ändå från 1.500-4.000 beroende på märke och årsmodell, så då tyckte vi att de va bättre med en helt ny för samma pris som dom finaste begagnade vi kollat på :)


  • Mullan
    Isola88 skrev 2014-09-28 17:49:34 följande:

    japp vi beställde från jollyroom, hade ju också kollat på en donkey men dom är för dyra för vår ekonomi och dom begagnade på blocket kostar ju ändå kring 10.000, och andra vagnar ligger ju ändå från 1.500-4.000 beroende på märke och årsmodell, så då tyckte vi att de va bättre med en helt ny för samma pris som dom finaste begagnade vi kollat på :)


    Precis så känner jag med :)

    Tucker du att den är märkbart tung att köra? Eller är det bara när den ska lyftas?

    Är sittdelarna rymliga? Har titta på Emmaljunga Viking dubbel men tyckte inte att det var så mkt kvar för Nellie att växa i på längden.
  • Isola88

    Tycker inte den är så svår att köra, men är inte att rekommendera att köra i trappor direkt men de är nog samma med vilken vagn man än väljer som är syskonvagn. Vi bor en trappa upp utan hiss så kommer få ha den i förrådet istället.

    Visst är delarna lite mindre än på en enkel vagn, men sonen får gott om plats, nackdelen är att han är väldigt lång så tar i suffletten men det är ju inte så mycket som stör egentligen då jag sällan har den utfälld ändå, bara när han sover.Han har ju åkt framåtvänd sen 10mån och testade nu att ha han mot mig å de gillade han inte, så de är verkligen ett plus på denna vagnen att båda sittdelarna går att ha åt vilket håll man vill. För man vet ju inte hur syskonet blir de kanske vill åka länge mot oss :) Tycker även den har väldigt bra liggläge och även tittluckor i suffletten, samt förvaringsfack. Stor och rymlig varukorg. Följer även med fotsäck till båda sittdelarna, dom va dock ganska små upplevde jag, men har man inte åkpåse så är de ju ett bra skydd i vintern.
    Liggkorgen är egentligen inte smal, men hade en emmaljunga duo edge till sonen och den har ju extremt stor liggkorg så därav kändes denna lite pluttig. Men fick ändå plats med en retro åkpåse i den om man tog bort tyget runt kanten och bara hade madrassen kvar :P


  • Mullan

    Den låter bara mer och mer bra i mina ögon :D tror att jag fick det svaret jag ville höra på allt jag undrade :D jag hade också en edge till Nellie och har fortfarande kvar den så tänkte ha den dom gångerna man bara är iväg med den lille :) men som du säger så är Edgen extremt rymlig så det kommer ju att bli skillnad, men blir nog bara ännu mysigare för bebisen. :) har en åkpåse från Ullared som jag hoppas passar i liggdelen :)

    Va snällt av dig att du tar dig tid att berätta allt detta för mig :)

  • Isola88

    ja överlag så är ju delarna mindre på en syskonvagn, men det är ju inte så konstigt då de ska få plats mer än med en enkelvagn. Vi hade även kollat på en baby jogger city select, men tycker de är mer praktiskt att ha barnen bredvid varandra än ovanpå. Storebror skulle bara få sitta å kolla in i liggdelen annars å de är ju inte så kul. Men tror att ni kommer bli nöjda om ni väljer en beemoo LA, dessutom är de snabb leverans på jollyroom direkt  hem till dörren :) tog 4 dagar bara! Så nu står den parkerad, bäddad å klar här i vardagsrummet i väntan på bebis, 100 dagar kvar imorgon :D


  • Mullan

    Ja precis! Jag gillar inte dom vagnarna alls, blir ju synd om den som sitter underst:P

    Jag ska göra rul onsdag nästa vecka så efter det så är det fritt fram att beställa vagn :) inte så kul att beställa vagn idag och så väntar man tvillingar liksom ;) haha

  • Mullan

    Bara en bebis i magen :) så nu är det dags att beställa vagnen! :)

    Den får väl plats i bagaget på en V70? Eller vad tror du? :)

  • Isola88
    Mullan skrev 2014-10-13 11:09:14 följande:

    Bara en bebis i magen :) så nu är det dags att beställa vagnen! :)

    Den får väl plats i bagaget på en V70? Eller vad tror du? :)


    åh vad roligt att fått se bebis!

    alltså visst tar den lite mer plats än en enkelvagn även ihop fälld, men tror inte de ska va nå problem.

    Måtten står ju på hemsidan, i bruksanvisningen står det bara att vagnen tar minst plats om man fäller ihop den efter att man plockat loss sitsarna. Blir ju lite bökigt men å andra sidan så är de ju kanske inte allt för ofta man åker iväg å vagnen ska lastas i och ur många gånger ur bilen.
  • Mullan
    Isola88 skrev 2014-10-13 16:17:06 följande:
    åh vad roligt att fått se bebis!

    alltså visst tar den lite mer plats än en enkelvagn även ihop fälld, men tror inte de ska va nå problem.

    Måtten står ju på hemsidan, i bruksanvisningen står det bara att vagnen tar minst plats om man fäller ihop den efter att man plockat loss sitsarna. Blir ju lite bökigt men å andra sidan så är de ju kanske inte allt för ofta man åker iväg å vagnen ska lastas i och ur många gånger ur bilen.
    Ja det var väldigt skoj!:)

    Får mäta lite då. Vore ju tråkigt om den inte skulle få plats.:P

    Bor så att jag får ta bilen överallt så jag kan tänka mig att vagnen får stå där mestadels :)
Svar på tråden beemo la syskonvagn