• HelloMamii

    BF maj 2015! Följa åt?

    Hej!


    Har just fått reda på att jag är gravid! Räknade ut att BF skulle vara i maj 2015.
    Är 22,andra barnet. Hjärta


    Hur gamla är ni, hur mångte barnet? Följas åt? Tyst

  • Svar på tråden BF maj 2015! Följa åt?
  • Frulizafiza

    Hejhej! Liza heter jag, är 28 år och gravid med mitt första barn. Plussade i förrgår så har inte hunnit smälta det än. Har tidigare fått missfall så är lite skraj men håller tummarna för att det ska gå vägen denna gången????

    Kul att följa och jämföra med andra!

  • HelloMamii

    Grattis! Håller tummarna! Glad Har inte själv heller hinna smälta det! Känns lite overkligt! Haft några symtom än? Vissa kan ju känna jättetidigt.. Själv har jag molvärk o. är jättejätte trött. 

  • lillyhammer
    HelloMamii skrev 2014-09-21 15:23:00 följande:

    Hej!


    Har just fått reda på att jag är gravid! Räknade ut att BF skulle vara i maj 2015.
    Är 22,andra barnet. Hjärta


    Hur gamla är ni, hur mångte barnet? Följas åt? Tyst


    Grattis!
    Är 28, första barnet och räknade ut att jag har BF slutet på maj! :D
  • MorCaa

    Finns en annan tråd som många fler finns i.. ;) BF maj 2105 hoppa gärna in där om ni vill.. :)

  • Frulizafiza

    Jag har inte känt något alls förrän idag då jag har haft molande värk. Känns ju som mensvärk och nojjig som jag är (pga av tidigare missfall) så springer jag ibland in på toa för att kolla att mensvärken inte beror på att ett missfall startat. Hoppas man får komma på ett tidigt ultraljud så man får se lilla hjärtat tidigt sen när det börjat slå! Så man kan slappna av lite... Men inget illamående och inga ömma bröst! Har ni hunnit berättat för närstående ännu?

  • HelloMamii
    Frulizafiza skrev 2014-09-21 20:02:41 följande:

    Jag har inte känt något alls förrän idag då jag har haft molande värk. Känns ju som mensvärk och nojjig som jag är (pga av tidigare missfall) så springer jag ibland in på toa för att kolla att mensvärken inte beror på att ett missfall startat. Hoppas man får komma på ett tidigt ultraljud så man får se lilla hjärtat tidigt sen när det börjat slå! Så man kan slappna av lite... Men inget illamående och inga ömma bröst! Har ni hunnit berättat för närstående ännu?


    Förstår att du är nojjig, håller tummarna o hoppas allt går väl. Vi har inte berättat åt någon, vill vänta till åtminstone v.12 :) 
  • Frulizafiza

    #8 ja, det känns tryggt att vänta:) hur har dagen varit annars? Jag har känt mig trött, hängig, hungrig men ändå inte alls sugen på varken mat eller kaffe. Svårt också att veta om man mår såhär för att man går och känner efter hela tiden?

  • HelloMamii
    Frulizafiza skrev 2014-09-22 17:16:02 följande:

    #8 ja, det känns tryggt att vänta:) hur har dagen varit annars? Jag har känt mig trött, hängig, hungrig men ändå inte alls sugen på varken mat eller kaffe. Svårt också att veta om man mår såhär för att man går och känner efter hela tiden?


    Jag har också varit väldigt trött! Mått lite illa men det kanske är inbillning för att man vet att man är gravid!? ;) Illamåendet kommer väl om någon vecka men det är ju så olika som allt annat! 

    Har till och med börjat drömma om graviditet på nätterna! Finns i tankarna hela tiden "Wow, jag är gravid!" Känns bra men också skrämmande! Fastän det är andra barnet så känner jag mig litet rädd. Min förra graviditet var lätt och härlig, kunde njuta av den! Men ingen graviditet är sig lik! Men får hålla tummarna att allt går väl denna gång också! Solig
Svar på tråden BF maj 2015! Följa åt?