• Anonym (Fia)

    Ni som försöker bli gravida? hur ofta har ni sex?

    Är det flera gånger om dagen vid äl? Har ni sex ofta trots att det inte är äl?

  • Svar på tråden Ni som försöker bli gravida? hur ofta har ni sex?
  • Anonym (För sällan)

    Sambons sexdrift är låg och han verkar inte riktigt förstå kopplingen (skämt åsido). Jag är glad om vi får till det ett par gånger i månaden.

    Då är det ändå han som vill ha barn mest...

  • Anonym (snigeln)

    Jag känner igen fenomenet och kände att jag var tvungen att ha en biologilektion med min sambo efter ett tag. Han hade faktiskt inte riktigt koll på när äl sker, och när befruktning kan ske. Det i kombination med att prioritera annat gjorde barnverkstan långsam. Men nu sitter jag här i 9:e veckan så till slut efter lite över ett år gick det (om du behöver lite hopp ;) ). Men det var många gånger jag var frustrerad över situationen och att vi stod så långt ifrån varandra i förståelse och handling. 

    Konkreta tips. Ladda ner någon av alla mens-appar om du har en regelbunden cykel och släng in samma på hans mobil så att han inte kan skylla på brist på information. Sätt dig ner och visa hur det funkar och visa på vilken "vecka" som är aktuell om du ska bli gravid. Sikta på åtminstone två, gärna tre ggr den veckan så har ni rätt goda chanser att lyckas.
    Få honom att förstå att det är Hans handling som krävs för att det ska lyckas, barn är ingenting som bara kommer. 


    Jag tror viktigast av allt är att prata om det så ni är på samma sida. Din kille har låg sexdrift, hitta sätt för att öka den eller hitta sätt att gå runt den. Heminsemination kanske kan vara ett sätt? :) 


    Lycka till! 


     


     

  • Anonym (Annie)

    Hej!
    Vi har typ aldrig sex, bara runt ägglossning...
    Har koll på ägglossningen så det brukar bli sex en gång fem dagar innan och sen varannan dag plus dagen efter ägglossning. Ungefär.
    Oftast har jag så jävla ont vid själva ägglossningen så just då blir det inget.

    Har fått plus på stickan fyra gånger de senaste fyra åren; då hade vi sex:
    5 dagar innan ÄL
    2 dagar innan, och samma dag
    varannan dag fr o m en vecka innan
    och varannan dag fr o m en vecka innan

    Det ena plus:et blev ett barn, de andra blev tiiidiga missfall (vecka 5 och 6).

    Spermierna lever längre än man tror!
    Har man sex för ofta så försämras väl kvaliteten något på spermierna, varannan dag är optimalt enligt fertilitetesutredningen vi gick på 2009

    Lycka till!!!

Svar på tråden Ni som försöker bli gravida? hur ofta har ni sex?