• Anonym (ånges­t)
    Äldre 21 Sep 21:58
    660 visningar
    4 svar
    4
    660

    hepatit c

    jag vet att folk nu kommer att döma mig, vilket jag själv redan gör. 
    Det är så här att jag har blivit smittad med hepatit c, detta är nytt för mig. Jag började träffa en kille och jag kläckte inte ur mig något om hepatiten för jag såg inte hur långt vi hade kommit i själva 'processen' och en kväll när jag kom hem till honom så på ett lopp om 4 timmar så hade vi sex, i den stunden tänkte jag inte alls på min hepatit. 
    Jag ringde upp honom dagen efter när jag suttit och pratat med vänner och berättat och mest av allt så ville jag faktiskt bara berätta för honom öga mot öga, men med tanke på att vi inte skulle ses på ett tag så fick jag sån ångest av att inte kunna berätta det, när jag väl ringde upp honom så började jag samtalet med ' det är något jag måste berätta för dig, jag har en blodsmitta, jag har hepatit c' naturligtvis hann han prata emellanåt, och när jag sa att jag hade hepatit så lät det som att han pustade ut och sa att jag inte kunde skrämma han på det sättet.

    Jag går hos läkaren så det är inget någon behöver påpeka. 
    Men till det jobbiga nu, så är det så att han lät nästan glad i telefon att det var hepatit, och han sa att vi skulle höras av.. Men nu har vi nte pratat, jag har skrivit till honom och han svarar inte, han ignorerar mig, det senaste jag skrev var på facebook, och han har varken läst eller tagit bort mig som vän, jag undrar nu hur han tänker, för jag får då inget svar av han..

    Om han inte vill ha med mig att göra, varför tar han bara inte bort mig eller ber mig dra åt helvete?

    Nu vill jag ha råd, jag kommer inte svara på idiotiska kommentarer

  • Svar på tråden hepatit c
  • Äldre 21 Sep 22:07
    #1

    För att han kanske är en snäll kille som hoppas att du ska förstå att han inte vill ses mer utan att behöva blocka eller be dig dra.

    Nu har du försökt nå honom. Det är tydligt att han inte vill prata. Lämna honom nu ifred.

  • krille­sthlm
    Äldre 21 Sep 22:08
    #2
    Anonym (ångest) skrev 2014-09-21 21:58:00 följande:

    jag vet att folk nu kommer att döma mig, vilket jag själv redan gör. 
    Det är så här att jag har blivit smittad med hepatit c, detta är nytt för mig. Jag började träffa en kille och jag kläckte inte ur mig något om hepatiten för jag såg inte hur långt vi hade kommit i själva 'processen' och en kväll när jag kom hem till honom så på ett lopp om 4 timmar så hade vi sex, i den stunden tänkte jag inte alls på min hepatit. 
    Jag ringde upp honom dagen efter när jag suttit och pratat med vänner och berättat och mest av allt så ville jag faktiskt bara berätta för honom öga mot öga, men med tanke på att vi inte skulle ses på ett tag så fick jag sån ångest av att inte kunna berätta det, när jag väl ringde upp honom så började jag samtalet med ' det är något jag måste berätta för dig, jag har en blodsmitta, jag har hepatit c' naturligtvis hann han prata emellanåt, och när jag sa att jag hade hepatit så lät det som att han pustade ut och sa att jag inte kunde skrämma han på det sättet.

    Jag går hos läkaren så det är inget någon behöver påpeka. 
    Men till det jobbiga nu, så är det så att han lät nästan glad i telefon att det var hepatit, och han sa att vi skulle höras av.. Men nu har vi nte pratat, jag har skrivit till honom och han svarar inte, han ignorerar mig, det senaste jag skrev var på facebook, och han har varken läst eller tagit bort mig som vän, jag undrar nu hur han tänker, för jag får då inget svar av han..

    Om han inte vill ha med mig att göra, varför tar han bara inte bort mig eller ber mig dra åt helvete?

    Nu vill jag ha råd, jag kommer inte svara på idiotiska kommentarer


    ja du...lät som han ruttnade på dig...
  • krille­sthlm
    Äldre 21 Sep 22:35
    #3

    utgår från att du går på behandling och då går hepatit a,b,c under smittskydslagen och klassas som allmänfarliga sjukdomar...vilket betyder att du har skyldighet att ta del av läkares råd hur du inte ska bete dig för att smittan ska föras vidare...ditt beteende kan leda till åtal

  • Anonym (T)
    Äldre 21 Sep 22:47
    #4

    Hepatit c smittas ju inte via sex, utan bara genom blod så sålänge man inte planerar att cutta upp varandra så ser jag inga problem med det, men jag förstår om han blir lite nojig och vill kolla upp det hela. Men det är absolut inget skäl att undvika dig. Han kanske bara önskar att du berättat det tidigare? Fast konstigt att han blev så lättad?

    Killen jag träffar har Hepatit c och han berättade det för mig väldigt tidigt så jag hann fråga ut honom, googla osv innan jag ens kysste honom. Det enda vi undviker är liksom sex vid mens, kyssas direkt efter tandborstning osv. :)

Svar på tråden hepatit c