• Anonym (H)

    Hjälp fort akut. Ja har drogat ner mg på jobbet

    Problem här. Jag har depression och ångest. Fick en ångestattack på jobbet nyss. Tog bensodiazepiner (oxascand) 4 st och 2 nozoinan. Jag känner mig jätte snurrig och dålig. Ja e på jobbet o jobbar inom säkerhetsserivice. Ja kan knte berätta detta till chefen. Ja e provanställd. En annan sak. Mkn hemväg är förjävligt lång, ja måste gå hem då det ej finns bussar. Tar ja taxi blir det svindyrt o ja har ja råd. Vad ska jag göra. Jag ser anurrgt o e luddfig i huvet o asjobbogt,förlåt pm ja skriver konstigt men e ju luddig. Vad ska jag göra? Ja ar tagit för kraft blandning och dos. Är det farligt?

  • Svar på tråden Hjälp fort akut. Ja har drogat ner mg på jobbet
  • Anonym (H)
    Zerafina skrev 2014-09-22 00:40:19 följande:

    Ring 112.


    Vrf
  • Anonym (H)
    trololol skrev 2014-09-22 00:47:46 följande:

    För du har tagit en överdos.


    Men då kommer de säga "du kan ju prata". Man ska väl ha tuppat av för att det ska vara en överdos?
  • IsaStardust

    Säg till chefen att du blivit akut sjuk och måste gå hem. Kan du ordna så att någon möter dig eller skjutsar hem dig? Att gå hem ensam i det tillståndet känns som en dålig ide.

  • IsaStardust

    Hur starka var tabletterna? Ring vårdguiden för säkerhets skull om vad du tagit så kan de bedöma om du behöver gå till akuten eller ej.

  • Anonym (Klara)

    Men varför tog du så många/hög dos? När du är på jobbet? Vad är det för oansvarigt beteende? Om du är så pass sjuk att du inte kan fungera på ett arbete utan tunga droger så får du väl bli sjukskriven eller förtidspensionerad. Men det är ju knappast schysst mot din arbetsgivare att göra på det sättet. Vem vet om du nu riskerar livet på folk med tanke på det du arbetar med. Skärp dig.

  • Fantasilös

    Oxascand är ingen fara, du blir slö en stund bara. Bland de svagaste benzo som finns. Däremot kan man ju undra hur du tänkte när du tog nozinan? Det är väl insomning? håll igång och sätt dig inte ner så ska det nog gå bra. Har också gjort det misstaget på jobbet med oxascand.

Svar på tråden Hjälp fort akut. Ja har drogat ner mg på jobbet