• O Z

    Stämde ert BF?

    Ni som har haft bra koll på er ägglossning och vet vilken dag den har inträffat och som sen har blivit flyttad efter ultraljudet, har er beräknade förlossning bäst stämt överens med uträkningen från sista mens eller från ultraljudet?

  • Svar på tråden Stämde ert BF?
  • fluu

    Nepp. Jag vet på exakten när dottern blev till, men BF flyttades ändå tillbaka två veckor. Dottern kom på "mitt" ursprungliga BF i alla fall.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • mitthemligajag

    Spännande tråd, har bf den 8 oktober, men vi vet på pricken att hon borde komma den 4e både enligt mens, äl stickor samt att vi plussade på äl +8 så annars har vi plussat på äl +4 ;) men de är bara fyra dagars skillnad tack och lov! Ska bli spännande att de dom där få dagarna emellan :)

  • Knitting Angel

    När jag väntade första kom hon samma dag som hon var beräknad att komma enligt rutinultraljudet. Nummer två vet jag inte än då han inte tittat ut och rutinultraljudet säger två dagar kvar medan mensen säger 2:a oktober.

  • O Z

    Jag har BF SM 17/10 och BF RUL 24/10. Förra gången hade jag BF SM 24/2 och BF RUL 27/2 och barnet kom 23/2.

    Det ska bli intressant att se om det kommer närmre 17:e än den 24:e. Jag kan ju inte ha plussat en hel vecka för tidigt.

    Enligt hon som utförde RUL kunde det mycket väl vara så att BF SM kunde stämma bättre än UL.

  • Gladskit

    Jag har bra koll på ÄL och utifrån när den inträffade samt från sista mensen så fick jag BF 25/1. Sen flyttades jag till 29/1 efter ultraljudet.
    Min son föddes på BF + 15 dagar och hade säkert kunnat stanna ett tag till om han fått välja, så det är svårt att svara på!

Svar på tråden Stämde ert BF?