• Movement

    Sjukvård i akut kris, varför?

    Ett av våra mest akuta problem kommer just från akuten där man länge slagit larm om brist på resurser, vårdplatser och personal, så många har dött i onödan.
    När man inte ens kan lita på akuten har vi nått skammens gräns då pengarna går till annat.

    Det skylls mest på en massa ny byråkrati så läkare bara har tid med 2 patienter per dag, men kan inte vara så på ronder och i Vårdcentraler etc.

    Faktum kvarstår då att sköterskorna har det värst. Personalen flyr till det rikare Norge. Samtidigt som vi ser sparbeting istället på sjukhusen när det fattas pengar. Vi som är nära KS ser dessa larm och att man ska spara runt 500 miljoner.

    Är det lika i den privata sektorn?

  • Svar på tråden Sjukvård i akut kris, varför?
  • Akua

    Jag har inget svar på din fråga. Men som sjuksköterska drar jag mig inför att söka jobb. Jag vill jobba på sjukhus men vet att det innebär fruktansvärd stress och arbetsmiljö. Jag önskar så att det inte vore det då det är ett fantastiskt jobb! Men att ha ångest inför att jobba är inte ok.

  • Movement
    Akua skrev 2014-09-22 01:20:58 följande:

    Jag har inget svar på din fråga. Men som sjuksköterska drar jag mig inför att söka jobb. Jag vill jobba på sjukhus men vet att det innebär fruktansvärd stress och arbetsmiljö. Jag önskar så att det inte vore det då det är ett fantastiskt jobb! Men att ha ångest inför att jobba är inte ok.


    Hellre arbetslös, inte ens deltid, finns det inget lugnare?
Svar på tråden Sjukvård i akut kris, varför?