• Mariah1986

    Linköping rmc vägning

    Hej jag ska dit om två veckor
    Min fråga är vad dom tar upp på första samtalet ? Och har alla som varit där fått väga sig ? Mäter dom längden med ?

  • Svar på tråden Linköping rmc vägning
  • MiaMorot

    Om jag inte minns fel så gick man vid första samtalet igenom de två olika protokoll som finns att medicinera efter, och övriga allmän information om behandlingen osv. Någon vägning eller mätning har aldrig gjorts på mig iallafall..
    Men eftersom de inte behandlar om man har över ett visst BMI så förmodar jag att de väger och mäter om de tror att man är i riskzonen..

  • blomman02

    Som Miamorot skriver så går de igenom de olika protokollen och hur det fungerar hos dem.. Jag vägdes inte men samtidigt så stod min längd och vikt i remissen från min läkare. Lycka till!

  • Mariah1986

    Tack för alla svar:) min lägnd och vikt står med i våra papper som läkaren har skrivit någon som vet hur dom väljer om man får göra långa eller korta protokollet ? Vad som avgör lixom !? Känner mig hur nervös som helst man har ju väntat så länge nu så de känns som att nerverna ligger utanpå kroppen usch !! Någon som faktiskt lyckades bli gravid ? Och hur upplevde ni personalen i Linköping ?

  • Mariah1986

    Blomman va du i riskzonen när de gäller BMI ? Jag har gått ner 18 kg nu och ligger på BMI 29 så jag är under 30 gränsen men är ändå orolig

  • 4loveandlemons

    Vi fick välja helt själva mellan långa och korta programmet. Det skulle inte göra någon skillnad för oss fick vi veta så vi tog korta. Jag grät mig igenom hela behandlingen, men det var det bästa jag har gjort i hela mitt liv för nu ligger jag här med en sparkande bebis i magen. Personalen var i stort helt fantastiskt. Vi träffade en läkare som var lite okänslig, men övriga var hur fina som helst.

    Jag önskar er stort lycka till!

  • blomman02
    Mariah1986 skrev 2014-09-24 05:01:44 följande:

    Blomman va du i riskzonen när de gäller BMI ? Jag har gått ner 18 kg nu och ligger på BMI 29 så jag är under 30 gränsen men är ändå orolig


    Jag hade ett bmi på 26 när vi skrev in oss, nu ligger jag på 29 pga alla hormoner och det psykiska måendet. Vi har kört både långa och korta och beroende på varför man är barnlös så väljs protokoll.

    Vissa är bra på RMC men många är lite fyrkantiga. Sen beror det hela såklart också på hur mycket kontakt man har med dem osv och om behandlingen går som väntat. Förvänta dig ingenting utanför ramarna så blir du inte besviken..
  • MiaMorot

    Jag fick intrycket av att man oftast får köra långa protokollet första gången, om man inte har något speciellt som gör att den varianten går bort direkt. De har nog mer koll när man kör långa varianten.

    Jag blev gravid på första försöket 2012, och nu försöker vi med syskon

    Jag tycker alla jag träffat i Linköping varit toppen!

  • Mariah1986

    Vilka härliga historier ni ger mig hopp !!! Jag håller tummarna på att jag slipper väga mig de är en mardröm ibland kan kroppen bara göra som den vill och nu när jag ligger så nära högsta BMI gränsen och om jag skulle gå upp nått kilo så hoppas jag att dom enbart kollar i våra papper ! Men med den oturen vi haft så lär dom väl väga oxå ???? jag är livrädd !!!!

    Vårat problem är att mina äggledare är igen täppta ???? så jag hoppas att dom tycker att de korta programmet räcker för oss ! En fråga till när de gäller BMI vi säger att om man har över gränsen vid äggplock vad händer då ?? En biverkning är väl att man kan gå upp i vikt av hormonerna säger dom nått om de då och kan dom stoppa allt ?

Svar på tråden Linköping rmc vägning