• daoan

    Hugg/spänd i äggstock

    Hej,

    Jag har varit gravid en gång tidigare men då hade jag xu som min kropp tog hand om själv. Det blev en process på ett par månader och nu är vi glada över att Kunna försöka igen.

    10 sept hade jag ÄL. Jag har en cykel på 25 dagar.
    Detta är dag tre av hugg/spänningar i äggstockarna. Främst vänster men ibland hugger det lite i höger. Vaknar om nätterna för att det spänner/hugger...Jag är förväntansfyllda men samtidigt rädd. IBM är om ett par dagar. Jag testar negativt på Stickan.

    Vad kan detta vara? Har inga andra gravidsymptom. Men brukar inte heller ha mensvärk innan mens?
    Någon med erfarenhet?

  • Svar på tråden Hugg/spänd i äggstock
  • Smulan86a

    Hej! Jag och min sambo försöker också nu. Bim+16 idag och bara negativt på de 2 testen jag gjort. Har en cykel på 29 dagar.

    Har inga känningar direkt heller förutom molvärk och stundtals illamående men det går över lika snabbt. Men igårkväll fick jag också, precis som du beskriver, hugg precis under tjejmagen typ och blev skitorolig. Vad kan det bero på tror du? Har du ofta detta ofta?

  • daoan

    Nej, jag har inte haft det tidigare. Jag hade det under mitt utomkvedshavandeskap- vilket är förståligt.

    Nu har jag bara haft det ett par dagar... Undrar såklart om det är pga att mens ska komma eller om det är "växtvärk" som man läst om!

    Om det är bebis så är jag i v 4 (3+5) och då borde man väl kunna se det på test? Jag tänker eftersom hcg ökar så fort i början?

    Men BIM +16... Kan det inte vara så att du har ÄL? Det kan hugga! Har det gått över?

  • Smulan86a
    daoan skrev 2014-09-22 11:42:33 följande:

    Nej, jag har inte haft det tidigare. Jag hade det under mitt utomkvedshavandeskap- vilket är förståligt.

    Nu har jag bara haft det ett par dagar... Undrar såklart om det är pga att mens ska komma eller om det är "växtvärk" som man läst om!

    Om det är bebis så är jag i v 4 (3+5) och då borde man väl kunna se det på test? Jag tänker eftersom hcg ökar så fort i början?

    Men BIM +16... Kan det inte vara så att du har ÄL? Det kan hugga! Har det gått över?


    Ja, man tycker ju det borde synas då för både dig och mig? Förstår mig inte på det här. Men har man lågt hormonvärde så är det inte säkert att det syns tidigt. Det kom och gick lika snabbt igår. Har aldrig haft ett sånt hugg i samband med ÄL så därför blev man ju helt förvånad. Kan också vara kroppen som spelar spratt med en ju, men hoppas att det visar ett plus snart. Väntan är olidlig!
  • daoan
    Smulan86a skrev 2014-09-22 13:47:10 följande:

    Ja, man tycker ju det borde synas då för både dig och mig? Förstår mig inte på det här. Men har man lågt hormonvärde så är det inte säkert att det syns tidigt. Det kom och gick lika snabbt igår. Har aldrig haft ett sånt hugg i samband med ÄL så därför blev man ju helt förvånad. Kan också vara kroppen som spelar spratt med en ju, men hoppas att det visar ett plus snart. Väntan är olidlig!


    Ja... Men jag tänker att även om hormonvärdet är lågt så ska det väl dubblas varje dag... De testen man köper i butik visar väl från ca hcg 50? Eller ?
  • Smulan86a
    daoan skrev 2014-09-22 13:51:17 följande:

    Ja... Men jag tänker att även om hormonvärdet är lågt så ska det väl dubblas varje dag... De testen man köper i butik visar väl från ca hcg 50? Eller ?


    Ja, precis det ska ju göra det. Ja, det står från hcg 50. Mest förvirrad över hela situationen om jag ska vara ärlig. Time will tell all :)
  • daoan
    Smulan86a skrev 2014-09-22 14:02:51 följande:

    Ja, precis det ska ju göra det. Ja, det står från hcg 50. Mest förvirrad över hela situationen om jag ska vara ärlig. Time will tell all :)


    Hur går det för dig? :)
Svar på tråden Hugg/spänd i äggstock