• Äldre 22 Sep 11:12
    1175 visningar
    10 svar
    10
    1175

    Tvillingar våren/sommaren 2015 i Göteborg?

    Hej!

    Vi fick veta i förra veckan på KUB att det som vi trodde skulle bli barn nr 2 visade sig vara tvillingar . Detta är något helt nytt och jag hoppas att vi är fler i Gbg-området som vill följas åt på denna speciella resa!

    Vi har bf i slutet på mars men man vet ju aldrig med tvillingar .

    Våra verkar vara enäggstvillingar men alla sorter är såklart välkomna

  • Svar på tråden Tvillingar våren/sommaren 2015 i Göteborg?
  • Äldre 24 Sep 13:44
    #1

    Nu har vi varit på UL igen och tvillingarna mår fortfarande bra. De är enäggs och delar moderkaka men har var sin inre hinna. Nu kommer jag att följas upp via specMVC med UL varannan vecka efter RUL. Jag skall på ett till UL i vecka 17 innan RUL och själva RUL kommer att genomföras av en läkare. Så dessa två små kommer att bli väldigt väl uppvaktade kan man lugnt säga

  • Äldre 6 Oct 16:47
    #2

    Puffar lite

  • Äldre 16 Oct 16:34
    #3

    Hej =) denna tråden var kanske inte så jätte aktiv men vi kanske kan dela våra tankar i alla fall, alltid skönt att göra det med någon Flört 

    Jag har varit gravid med mina tvillingar i 2 månader nu har mått lite illa men annars mår jag relativt bra =)

    Twinsen har sedan innan fyra syskon Melina -99, Sally -04,  Stella -07 och Fiona -10.

    Hoppas denna tråden kan bli lite mer aktiv nu =)

  • Äldre 17 Oct 06:18
    #4
    MSSF skrev 2014-10-16 16:34:38 följande:

    Hej =) denna tråden var kanske inte så jätte aktiv men vi kanske kan dela våra tankar i alla fall, alltid skönt att göra det med någon Flört 

    Jag har varit gravid med mina tvillingar i 2 månader nu har mått lite illa men annars mår jag relativt bra =)

    Twinsen har sedan innan fyra syskon Melina -99, Sally -04,  Stella -07 och Fiona -10.

    Hoppas denna tråden kan bli lite mer aktiv nu =)


    Välkommen

    Nej vi verkar hittills vara lite ensamma i denna tråd men förhoppningsvis tillkommer fler.

    Många barn, då blir ni sexbarnsfamilj till våren, häftigt!

    Har de kommit underfund med om dina är tvåäggs eller enäggs än? (Kanske för tidigt då du är i vecka 8 ca?)

    Var i Gbg bor ni?
  • Äldre 18 Oct 16:12
    #5
    JhjärtaK skrev 2014-10-17 06:18:02 följande:
    Välkommen

    Nej vi verkar hittills vara lite ensamma i denna tråd men förhoppningsvis tillkommer fler.

    Många barn, då blir ni sexbarnsfamilj till våren, häftigt!

    Har de kommit underfund med om dina är tvåäggs eller enäggs än? (Kanske för tidigt då du är i vecka 8 ca?)

    Var i Gbg bor ni?
    De tror att det är enäggs men de vet såklart inte säkert.
    Vi bor I Frölunda så inte precis i stan Flört

    vart bor ni?
  • Äldre 19 Oct 06:45
    #6
    MSSF skrev 2014-10-18 16:12:38 följande:
    De tror att det är enäggs men de vet såklart inte säkert.
    Vi bor I Frölunda så inte precis i stan Flört

    vart bor ni?
    Vad roligt, vi bor också i Frölunda

    Vilken mvc går du till?
  • Äldre 11 Nov 21:20
    #7

    hej!
    jag hoppar också in här, har missat denna tråd innan.
    Jag har BF 22/2 så jag är kanske lite före er andra men bor i gbg området iaf :)
    det här känns hur spännande som helst, mina första barn :) har mått jättebra hela tiden och gör det fortfarande, är i v26 nu. har redan fått en stor mage så jag undrar hur det ska sluta :)
    hur mår ni? vilka veckor är ni i?

  • Äldre 12 Nov 12:01
    #8
    livia84 skrev 2014-11-11 21:20:50 följande:

    hej!
    jag hoppar också in här, har missat denna tråd innan.
    Jag har BF 22/2 så jag är kanske lite före er andra men bor i gbg området iaf :)
    det här känns hur spännande som helst, mina första barn :) har mått jättebra hela tiden och gör det fortfarande, är i v26 nu. har redan fått en stor mage så jag undrar hur det ska sluta :)
    hur mår ni? vilka veckor är ni i?


    Välkommen! Vilken typ av tvillingar väntar du?

    Härligt att du mått och mår bra! Är ju inte helt vanligt, speciellt inte när man väntar två st

    Jag mår ändå rätt bra nu (förutom att jag är förkyld men det beror ju inte på graviditeten). Inte längre så trött och illamåendet har lagt sig. Jag är i vecka 21 nu.

    Var i Gbg bor du?
  • Äldre 17 Nov 15:11
    #9

    ja jag är tacksam att det har gått så bra hittills :)
    vad skönt att du också mår bra! skiljer sig din tvillinggraviditet mycket mot när du var gravid med ditt 1:a barn? :)

    jag väntar tvåäggstvillingar och bor i södra göteborg

  • Äldre 18 Nov 13:02
    #10
    livia84 skrev 2014-11-17 15:11:12 följande:

    ja jag är tacksam att det har gått så bra hittills :)
    vad skönt att du också mår bra! skiljer sig din tvillinggraviditet mycket mot när du var gravid med ditt 1:a barn? :)

    jag väntar tvåäggstvillingar och bor i södra göteborg


    Ja den har skiljt sig en del. Till stor del att jag mått "mer" gravid. Illamåendet var värre och höll i sig längre och tröttheten var värre den med och håller till viss del i sig fortfarande, men inte på den där "zombie"-nivån som det var fram till vecka 13 typ. Foglossningen kom redan vecka 8 (!) men försvann sedan och har kommit tillbaka först nu i vecka 21.

    Kan tipsa om en annan tvillingtråd där vi är mkt mer aktiva. Kolla under Gravid - Tvillingar så hittar du en tråd som heter typ Vi som väntar tvillingar i mars/april 2015
Svar på tråden Tvillingar våren/sommaren 2015 i Göteborg?