• Äldre 22 Sep 12:10
    1085 visningar
    2 svar
    2
    1085

    " Frikort " en chans till äventyr

    Hej.
    Jag har gett min man ett så kallat "frikort" och han gillar det inte.
    Tycker jag om honom mindre? Vill jag att han ska få ett äventyr utöver det vanliga vi har?
    Att jag gav honom ett frikort har inget med mig, oss eller honom att göra sexuellt dvs vi har inget tråkigt vanilj sex, utan äventyrar hej vilt tsm.
    Tanken att ge honom ett frikort är inte för att jag vill ha ett frikort, för jag är nöjd med det jag har. Tanken var att han skulle få uppfylla sina innersta tankar, fantasier och drömmar..

    Är det fel av mig? Jag känner som så att är jag inte med, och ser, hör eller vet så lider jag inte av det.. Han tycker det är närmast likt otrohet, fast att det är okey från min sida.

    Hur hade ni andra ställt er och känt om er partner gav er ett frikort? Hade ni tagit det negativt, positivt?

    Jag är mer sexuellt erfaren än han. Gjort saker han tappade hakan av att veta.

    Jag älskar honom, av hela mitt hjärta, och detta är för honom, för att han ska få leva ut..
    Jag har även sagt att jag inte vill delta när han använder sitt frikort, det är som att bli utbjuden men betala själv.

    Tänker jag konstigt? Kanske inte är så bra på att formulera varför och så men ändå.

    Har han rätt som blir arg, ledsen, sur och förnedrad?

    Och ja, jag har varit tydlig mot honom att det inte beror på att jag tycker att han är dålig i sängen eller bör skaffa sig bättre erfarenhet eller så. Utan att jag ser det som ett sätt för honom att leva ut...

    Kan tilläggas att han är närmare 11 år äldre än mig :) så vi kanske inte alls är på samma stadie.. Vad vet jag.. Men HJÄLP! Tänker jag så fel?

    Tacksam för seriösa svar.. Jag vill se det från alla håll och vinklar, för just nu känner jag att jag inte gjort nåt fel som erbjudit honom frikortet.. men är ledsen att han tagit illa upp..

  • Svar på tråden " Frikort " en chans till äventyr
  • Birgit­ta02
    Äldre 22 Sep 12:17
    #1

    Vad är ett frikort?

  • Äldre 22 Sep 12:29
    #2

    Oj, det finns hur många tänkbara förklaringar som helst till varför han reagerade så ...

    allt ifrån att han är osäker på hur han skulle funka tillsammans med någon annan än du

    eller att han är orolig för vad det ska leda till i slutänden (ex öppet förhållande)

    till att han oroar sig över att det ska orsaka svartsjuka och gräl

    eller att han helt enkelt inte vill ha någon annan än du och att du borde acceptera det.

Svar på tråden " Frikort " en chans till äventyr