• Anonym (BoNuS MoRsA 1)

    Klassfoton

    Så nu är det dax för klassfoton igen!

    Vi har inte köpt foton på 2 år pga en bio morsa som inte har någon som helst klädsmak eller stil!

    Även detta året hamnade det på hennes vecka, och även detta året ser ungarna för jävliga ut!! 

    Har påpekat detta till henne flera gånger, likaså när vi hämtar barnen från skolan på våran vecka går de alltid runt i skitiga , söndriga kläder.

    Människan har ingen smak vad gäller utseende ! Okej de behöver kanske inte gå i skolan med moderna snygga kläder jämt, men jag tycker att när det är bokat till fotografi så ska man väll för f-n anstänga sig lite, INGEN ,förrutom hon själv köper dessa foton, till och med barnens farmor som vill ha bilder på barnbarnen har inte tyckt att det är värt pengarna då bio mamman inte ens kan kamma håret, klippa dem el något.

    Trött.......fler som har det så här ??? Vad har ni gjort ??

    Vi ska iväg på en privat fotografering med ungarna nu till helgen och ta egna bilder, med snygga kläder och frissa.
  • Svar på tråden Klassfoton
  • Dixie

    att boka en egen fotografering är väl en bra idé - så löser ni detta problem! 

  • Dixie
    Anonym (BoNuS MoRsA 1) skrev 2014-09-22 13:50:49 följande:
     till och med barnens farmor som vill ha bilder på barnbarnen har inte tyckt att det är värt pengarna då bio mamman inte ens kan kamma håret, klippa dem el något.
    att klippa barnen kan ni väl då se till att det fixas veckan innan fotograferingen i alla fall! 
  • Påven Johanna

    Nej, så har vi aldrig haft det men om jag varit du/er så hade jag köpt bilderna ändå.

    Barnen tycker att det är kul när man köper skolfotona och dokumentationen över deras liv går ut på att skildra det som det är. När ungarna växer upp brukar de roligaste fotona vara sådana där de är lortiga, har en falukorv på huvudet eller brottas med pappa i en lerhög, alternativt någon bild där mamma ser ut som om hon lider av ett begåvningshandikapp medan hon leker hund med barnen under matsalsbordet. Foton tagna i ateljé där kidsen har stylat hår och kläder från Ralph Lauren brukar inte vara så intressanta att kolla på eftersom de säger noll och intet om det riktiga och viktiga livet som de levt och lever. 

  • nozpa
    Påven Johanna skrev 2014-09-22 13:57:57 följande:

    Nej, så har vi aldrig haft det men om jag varit du/er så hade jag köpt bilderna ändå.

    Barnen tycker att det är kul när man köper skolfotona och dokumentationen över deras liv går ut på att skildra det som det är. När ungarna växer upp brukar de roligaste fotona vara sådana där de är lortiga, har en falukorv på huvudet eller brottas med pappa i en lerhög, alternativt någon bild där mamma ser ut som om hon lider av ett begåvningshandikapp medan hon leker hund med barnen under matsalsbordet. Foton tagna i ateljé där kidsen har stylat hår och kläder från Ralph Lauren brukar inte vara så intressanta att kolla på eftersom de säger noll och intet om det riktiga och viktiga livet som de levt och lever. 


  • Anonym (herregud.)

    Fast det är väl trevligt att det finns NÅGON förälder som inte sminkar och överstylar sina lågstadiebarn/småbarn inför en fotografering utan låter dem vara naturliga.

    Visst kan jag väl tycka att de ska vara hela och rena och ha borstat hår, men mer behövs faktiskt inte.

    Jag skulle köpt lite småbilder till barnen, man måste ju inte ha nya studiotagna bilder på väggen varje år, om det nu är där haken ligger.

  • Anonym (BoNuS MoRsA 1)

    Ja men det är ALLTID vi som åker iväg och klipper ungarna,  ett tag skulle vi se om hon tog tag i det och killarna hade så långt hår att jag va tvungen att ingripa för att inte skämmas. Men sånt ser hon inte!?

    Samma sak med att inhandla nya skor , jackor, m.m. 

    Lortiga vardagliga hemma bilder kan man ta GRATIS men skolfoton som man faktiskt betalar en hel del när man har 4 barn borde man för fan kunna se något snygg ut på. !

  • Anonym (sant)
    Påven Johanna skrev 2014-09-22 13:57:57 följande:
    Nej, så har vi aldrig haft det men om jag varit du/er så hade jag köpt bilderna ändå. Barnen tycker att det är kul när man köper skolfotona och dokumentationen över deras liv går ut på att skildra det som det är. När ungarna växer upp brukar de roligaste fotona vara sådana där de är lortiga, har en falukorv på huvudet eller brottas med pappa i en lerhög, alternativt någon bild där mamma ser ut som om hon lider av ett begåvningshandikapp medan hon leker hund med barnen under matsalsbordet. Foton tagna i ateljé där kidsen har stylat hår och kläder från Ralph Lauren brukar inte vara så intressanta att kolla på eftersom de säger noll och intet om det riktiga och viktiga livet som de levt och lever. 

    Vi har studiofoton från min barndom där femåringen valt sina egna kläder, sjuåringen ler mycket ansträngt eftersom fotografen var jättetöntig och ett-och-ett-halvt-åringen är sur och försöker ta av sig skorna hela tiden. Det är helt klart de detaljerna som gör bilderna bra. Själv var jag tre år, välstajlad och log vackert mot fotografen som jag tyckte var rolig. Ganska trist alltså, men lite kul i kontrast mot de andra.
  • Påven Johanna
    Anonym (BoNuS MoRsA 1) skrev 2014-09-22 14:28:03 följande:

    Ja men det är ALLTID vi som åker iväg och klipper ungarna,  ett tag skulle vi se om hon tog tag i det och killarna hade så långt hår att jag va tvungen att ingripa för att inte skämmas. Men sånt ser hon inte!?

    Samma sak med att inhandla nya skor , jackor, m.m. 

    Lortiga vardagliga hemma bilder kan man ta GRATIS men skolfoton som man faktiskt betalar en hel del när man har 4 barn borde man för fan kunna se något snygg ut på. !


    Ville pojkarna ha kort hår? De kanske gillar långt?
    Ni betalar ju inget för bilderna vad jag förstår, eftersom ni inte köper dem. Det är ju bara mamman som köper skolfoton står det. 

    Jag begriper inte upprördheten över en sådan här sak faktiskt. 
  • Påven Johanna
    Anonym (sant) skrev 2014-09-22 14:28:54 följande:

    Vi har studiofoton från min barndom där femåringen valt sina egna kläder, sjuåringen ler mycket ansträngt eftersom fotografen var jättetöntig och ett-och-ett-halvt-åringen är sur och försöker ta av sig skorna hela tiden. Det är helt klart de detaljerna som gör bilderna bra. Själv var jag tre år, välstajlad och log vackert mot fotografen som jag tyckte var rolig. Ganska trist alltså, men lite kul i kontrast mot de andra.
    Ja, så tycker jag att det brukar vara. Roligast med bilder där perfektionen uteblivit. 
  • Anonym (BoNuS MoRsA 1)

    Jamen det väll klart att killar ska ha KORT hår , men ja de ber oss alltid att klippa dem då deras mamma aldrig får tummen loss.

    Och nej vi betalar inget för att vi inte vill köpa dessa fula bilder! Hade de varit snygga så hade vi köpt bilderna. NU är det inte värt pengarna, Fattar du ??????

  • Påven Johanna
    Anonym (BoNuS MoRsA 1) skrev 2014-09-22 14:36:41 följande:

    Jamen det väll klart att killar ska ha KORT hår , men ja de ber oss alltid att klippa dem då deras mamma aldrig får tummen loss.

    Och nej vi betalar inget för att vi inte vill köpa dessa fula bilder! Hade de varit snygga så hade vi köpt bilderna. NU är det inte värt pengarna, Fattar du ??????


    Jag tycker inte alls att det är klart att killar ska ha kort hår. Jag tycker att killar ska ha håret långt om de vill ha det långt. Men nu skriver du ju att de ber er klippa dem så då är det som det är med det. 

    Jo då, jag förstår ditt resonemang (det är ju trots allt inte särskilt komplicerat), jag håller bara inte med om det. 
  • Chrysabelle
    Anonym (BoNuS MoRsA 1) skrev 2014-09-22 14:36:41 följande:

    Jamen det väll klart att killar ska ha KORT hår , men ja de ber oss alltid att klippa dem då deras mamma aldrig får tummen loss.

    Och nej vi betalar inget för att vi inte vill köpa dessa fula bilder! Hade de varit snygga så hade vi köpt bilderna. NU är det inte värt pengarna, Fattar du ??????


    Det är väl inte så klart. Det är många män som har långt hår.
  • Anonym (BoNuS MoRsA 1)

    Killar, män, gubbar med långt hår är vidrigt!  Ännu värre när de har hår framför ögonen och när det låter det vara ovårdat!

    Min åsikt!

    Men o andra sidan är hon inte något snygg själv heller så jag fattar.

    Men när vi har barnen hos oss så ska inte vi behöva skämmas hur de ser ut.

    Vem har sagt något om att sminka barnen ??????? 
    Killar ska definitivt inte ha smink!!!

  • Dixie
    Anonym (BoNuS MoRsA 1) skrev 2014-09-22 14:36:41 följande:
    Jamen det väll klart att killar ska ha KORT hår , men ja de ber oss alltid att klippa dem då deras mamma aldrig får tummen loss.
    tror inte fotografering är ditt största problem - utan att du verkar tro att alla ska utgå från vad du tycker är korrekt är det för alla andra!!
    Det är inte klart att killar ska ha kort hår - det är väl upp till varje person att bestämma själv! 
  • Ess

    Förstår inte problemet. Gillar man inte bilderna så köper man dem inte. Gillar inte farmor bilderna så låter hon också bli att köpa dem.
    Mamman tycker uppenbarligen om dem eftersom hon köper dem. Att ni inte har samma smak som mamman är varken speciellt konstigt eller unikt.

  • taquine
    Anonym (BoNuS MoRsA 1) skrev 2014-09-22 15:51:41 följande:
    Killar, män, gubbar med långt hår är vidrigt!  Ännu värre när de har hår framför ögonen och när det låter det vara ovårdat!

    Min åsikt!

    Men o andra sidan är hon inte något snygg själv heller så jag fattar.

    Men när vi har barnen hos oss så ska inte vi behöva skämmas hur de ser ut.

    Vem har sagt något om att sminka barnen ??????? 
    Killar ska definitivt inte ha smink!!!
    Hur bitter får man låta ?
    Goodness me
  • Anonym (Håller inte med)
    Påven Johanna skrev 2014-09-22 13:57:57 följande:

    Nej, så har vi aldrig haft det men om jag varit du/er så hade jag köpt bilderna ändå.

    Barnen tycker att det är kul när man köper skolfotona och dokumentationen över deras liv går ut på att skildra det som det är. När ungarna växer upp brukar de roligaste fotona vara sådana där de är lortiga, har en falukorv på huvudet eller brottas med pappa i en lerhög, alternativt någon bild där mamma ser ut som om hon lider av ett begåvningshandikapp medan hon leker hund med barnen under matsalsbordet. Foton tagna i ateljé där kidsen har stylat hår och kläder från Ralph Lauren brukar inte vara så intressanta att kolla på eftersom de säger noll och intet om det riktiga och viktiga livet som de levt och lever. 


    Nej, här håller jag verkligen inte med. Jag såg HEMSK ut som barn innan jag blev stor nog att ta ansvar för min egen hygien och mina egna kläder. Min mamma hade bl.a. en idé om att barn av båda könen skulle ha skulle ha kortklippt hår för att göra det lättare om man fick löss (inte någon fin flickfrisyr utan bara avklippt, typ - hon gjorde det själv), samt att man inte fick tvätta håret mer än en gång i veckan för det var skadligt! Kläderna var enklast tänkbara, inte alls valda för att de skulle passa mig eller vara snygga. Dessutom såg jag ofta ledsen ut på fotona.

    När jag fick tillgång till alla fotona när min far avled, så slängde jag samtliga från denna period... Ville INTE bli påmind om hur mycket jag fick lida av kamraternas hån för mitt utseende...
  • Centurione
    Anonym (BoNuS MoRsA 1) skrev 2014-09-22 15:51:41 följande:

    Killar, män, gubbar med långt hår är vidrigt!  Ännu värre när de har hår framför ögonen och när det låter det vara ovårdat!

    Min åsikt!

    Men o andra sidan är hon inte något snygg själv heller så jag fattar.

    Men när vi har barnen hos oss så ska inte vi behöva skämmas hur de ser ut.

    Vem har sagt något om att sminka barnen ??????? 
    Killar ska definitivt inte ha smink!!!


    Håller med dig. Jag tycker i och för sig att män med en viss stil och ett visst utseende (de måste ha mycket manliga anletsdrag om det inte ska bli feminint) kan vara snygga i långt hår. Tänk Adrian Paul när han spelade i "Highlander"! Men detta gäller VUXNA män. På pojkar ser det bara ovårdat ut - som att föräldrarna inte ids eller har råd att ta dem frisören.
Svar på tråden Klassfoton