• Tjofaderittan hambo

    Hur hade ni tänkt?

    Jag och familjen bor i en hyresrätt men vi vet redan att vi kommer att flytta inom ett år (troligen)

    Vi har dock börjat renovera till viss del i lgh för att den är sliten. Sovrummet som vi redan påbörjat gör vi givetvis klart men jag är tveksam till resten. Hade tänkt göra vid köket också, ganska stor förändring men nu vete tusan... Har ingen lust att återställa så en enklare renovering kanske vore bättre men jag vet inte...

    Usch, jag är alltid ambivalent när det kommer till sånt här. Dels vill jag inte bo med sjaskiga väggar men samtidigt är det ju en del arbete och pengar att lägga ner på en hyresrätt.

    Så, jag efterfrågar fler åsikter, hur hade ni gjort?

  • Svar på tråden Hur hade ni tänkt?
  • Stårschan

    Om jag visste att jag inte ens skulle bo kvar ett år skulle jag inte göra annat än städa som vanligt. Skulle inte lägga ner vare sig tid eller pengar på att renovera något - om jag inte tyckte att det var roligt, och såg det som ett pyssel. Det finns roligare saker här i världen än att leva i renoveringskaos.

  • Butterscotch

    Om det bara rörde sig om ett år hade jag nog inte gjort särskilt mycket, speciellt inte om det gällde något som jag sen måste återställa innan flytt.

  • Tjofaderittan hambo

    Tack. Jag tycker det är roligt att renovera Och något byggkaos blir det inte som så, det är två väggar i köket á fyra våder tapet om jag tapetserar så det går snabbt.
    Men jag ville gärna göra så här:

  • Tjofaderittan hambo

    Ja här kommer bilden då haha.

    Och just panelen är jag rädd att nästa hyresgäst inte vill ha, då måste jag återställa.

    Väggarna är idag vit väv, men det är inte så vitt längre och så är det gamla limrester eller något som inte går bort samt vissa fläckar av obestämd art som inte heller går bort. Väv är något av det fulaste jag vet dessutom.

    Känner lite som er, att inte göra något i onödan, men ett är är länge ändå att gå och irritera sig.

  • Stårschan

    Men då så. Kan du inte bara kolla med hyresvärden om det är OK att du tapetserar om och så smäller du upp tapeten på torsdag kväll?

  • Tjofaderittan hambo
    Stårschan skrev 2014-09-22 14:19:46 följande:

    Men då så. Kan du inte bara kolla med hyresvärden om det är OK att du tapetserar om och så smäller du upp tapeten på torsdag kväll?


    Jag vet redan att jag får. Men min smak är inte direkt vitt och beige så jag kan få återställa det till vitt. Om jag bara tapetserar eller måla är det ju inga problem, men som sagt, vill helst även göra sån panel och den kanske inte nästa godkänner.
Svar på tråden Hur hade ni tänkt?