• Äldre 22 Sep 15:18
    827 visningar
    6 svar
    6
    827

    Min längd :(

    Hej! Jag är en 13 årig kille och min längd är 1.50. Jag hatar min längd eftersom inga tjejer gillar korta killar. Jag vet inte hur jag ska klara av tonårslivet kortväxt haha. Jag vet att jag har många år att växa fast det är inte så att jag kommer bli så lång direkt kommer fortfarande vara kortväxt eftersom just nu är alla mina vänner ungefär 1.60+. Vad ska jag göra? Finns det piller eller något sådant man kan köpa från apoteket? Någonting?

  • Svar på tråden Min längd :(
  • Birgit­ta02
    Äldre 22 Sep 15:30
    #1

    Finns tyvärr inga piller. Men är dina föräldrar korta? Då är det troligtvis så att även du inte blir så jättelång.

    Min son var minst i klassen när han gick i 6:an. Nu är han 1.97:). Så det finns hopp.

  • Äldre 22 Sep 16:53
    #2

    du kan alltid ställa in dig på att flytta till japan och plugga , där kommer du vara normallång :) 

  • Äldre 22 Sep 18:16
    #3
    jashrinah skrev 2014-09-22 16:53:42 följande:

    du kan alltid ställa in dig på att flytta till japan och plugga , där kommer du vara normallång :) 


    Haha!

    Men i vilket fall, du har ju inte vuxit färdigt än. Min sambo var lika lång som dej i samma ålder, han är idag 185 cm, växte nog klart i gymnasiet kanske.. En väns pappa var minst i klassen jämt, idag är han 190 cm. Nu är ju det extremt långt tycker jag, men poängen är att du har många år kvar att växa. Och tjejer ser faktiskt inte bara längden i en kille ;)
  • Mandar­in3
    Äldre 22 Sep 21:17
    #4

    Min lillebror var länge väldigt kort, nu är han 15 år och närmar sig 170 cm och går stadigt uppåt, men detta började inte förrän han gick i nian, så det finns hopp! Solig

  • Äldre 23 Sep 00:00
    #5

    Min son är 13 och han är 155cm lång. Jag och min man är båda väldigt långa. Själv tog jag inte 'fart' förrän jag var 15! Växte 20cm på ett år! Så vi växer alls olika, vänta du har många åt kvar. Förstår att du vill vara lika lång som dina vänner är nu men jag lovar att snart kommer du att vara lika lång som dem, tar bara olika tid, tyvärr.

  • Äldre 23 Sep 04:07
    #6

    Min bror var 150 cm tills han var 16... Sen vaxte han som ogras och landade pa 184 cm som 17-aring Glad Varan mamma ar 153 cm, hans biologiska pappa ar 180cm. Ta det lugnt bara! Glad

Svar på tråden Min längd :(