• Tanya6

    bisolvon, funkar det?

    Hejsan!
    Vi är på vårt 7de försök nu och ännu inget resultat. Jag tar omega3, folsyra och bidrottninggele. Mannen omega3, folsyra och multivitamin.
    Jag har provat dricka grapefruktjuice också :/
    Men, det har som sagt inte hänt nåt än. Börjar tära på tålamodet.
    Så har jag ju läst lite om bisolvon, det verkar ju funka för flera, så vi kan ju lika gärna pröva :)
    Hur gör man? När ska man börja?
    Ni får gärna komma med andra tips också om ni har :) allt tas tacksamt emot

  • Svar på tråden bisolvon, funkar det?
  • Jag är bara jag

    Det enda du bör äta är folsyra. Att din man äter det kvittar fullständigt. Folsyra och zink i jättehöga doser tillsammans kan hjälpa ifall mannen har få och dåliga spermier,men folsyra i sig gör inget alls. Inte vitaminer eller omega 3 eller Bisolvon eller några andra piller heller. Är man fertil blir man gravid. Är man infertil kan det ta flera år eller behövas hjälp. 7 månader är helt normalt.

    Det som kan påverka är övervikt,undervikt,rökning,mycket koffein,alkohol,varmt runt pungen och du ska inte äta NSAID-piller.

  • Tanya6

    Jo, alltså jag äter också folsyra förståss. Det är zink i hans multivitaminer.

    Jag kan ju få barn, har två sedan tidigare. Men det är hans första.

    Jag har ju blivit äldre också, är 33 nu.

    Jag vet ju att det inte är superlänge att försöka 7 mån, men det tog aldrig såhär lång tid med de förra. Tvärtom, så var de inte planerade alls, men välkomna förståss :)

    Känns bara typiskt att det ska vara så trögt när vi verkligen planerar en liten.

    Så, jag börjar känna mig desperat. Min man längtar också jättemycket efter en liten, känner att han är verkligen värd det

  • Jag är bara jag

    Det finns inga skäl alls utifrån endast 7 månaders försök att tro att nåt är fel på vare sig du eller han. Zinkmängden i multivitamin är på tok för låg för att ha effekt,vi pratar om minst 1000 uq folsyra och minst 50 mg zink per dag och det bör endast ges vid konstaterat fel på spermierna. Fortsätt försöka,har det inte gått på dryga året så sök hjälp då. Inte säkert ni får gratis hjälp i.o.m att du har barn,men det beror på vilket landsting ni tillhör. Desperat ska du inte känna dig alls,15% får försöka över året och där är ni inte än.  Glad

  • Tanya6
    Jag är bara jag skrev 2014-09-22 18:26:59 följande:

    Det finns inga skäl alls utifrån endast 7 månaders försök att tro att nåt är fel på vare sig du eller han. Zinkmängden i multivitamin är på tok för låg för att ha effekt,vi pratar om minst 1000 uq folsyra och minst 50 mg zink per dag och det bör endast ges vid konstaterat fel på spermierna. Fortsätt försöka,har det inte gått på dryga året så sök hjälp då. Inte säkert ni får gratis hjälp i.o.m att du har barn,men det beror på vilket landsting ni tillhör. Desperat ska du inte känna dig alls,15% får försöka över året och där är ni inte än.  Glad


    Okej :)

    Tack. Jag har också undrat det där, om man behöver hjälp framöver. Vet du hur det är i Umeå ( vi bor där) om man får hjälp även fast jag har barn sen innan, men inte han? Om det vore tvärtom, att han hade haft barn men inte jag, då hade man fått hjälp va?

    Tycker det är lite underligt det där. Skulle vilja veta hur det är här
  • Jag är bara jag
    Tanya6 skrev 2014-09-22 18:36:30 följande:
    Okej :)
    Tack. Jag har också undrat det där, om man behöver hjälp framöver. Vet du hur det är i Umeå ( vi bor där) om man får hjälp även fast jag har barn sen innan, men inte han? Om det vore tvärtom, att han hade haft barn men inte jag, då hade man fått hjälp va?
    Tycker det är lite underligt det där. Skulle vilja veta hur det är här

    Ingen aning hur det är i Västerbotten,men det går nog ringa och fråga på gynkliniken.
Svar på tråden bisolvon, funkar det?