• Anonym (mail)

    Kan man spara mail på datorn?

    Jag undrar om man kan spara alla mail från sitt mailkonto på dator? Alltså inte manuellt genom att kopiera utan att man importerar alla mails i en fil?

  • Svar på tråden Kan man spara mail på datorn?
  • Anonym (mail)
    Unis skrev 2014-09-22 18:40:23 följande:

    Du skapar mappar där du lägger in dina mail.


    Ja men hur? Utan att jag behöver kopiera och klistra in varje mail?
  • Unis
    Anonym (mail) skrev 2014-09-22 18:47:00 följande:
    Ja men hur? Utan att jag behöver kopiera och klistra in varje mail?

    Öppna det mail du vill lägga i en mapp. Gå till ämnesraden och klicka på Flytta till. Där finns en ikon där det står ny mapp. Klicka på den och du får upp en ruta där du döper din mapp. Klart!
  • Unis

    Mappen som du skapat finns nu till vänster under Inkorgen m.m.

  • Anonym (mail)
    Unis skrev 2014-09-22 19:14:41 följande:

    Mappen som du skapat finns nu till vänster under Inkorgen m.m.


    Okej men mappen ligger ju i samma mailkonto och jag vill ha dem på datorn...
  • Unis
    Anonym (mail) skrev 2014-09-22 19:17:16 följande:
    Okej men mappen ligger ju i samma mailkonto och jag vill ha dem på datorn...
    Okej den nöten kan jag inte knäcka.

    Kanske någon annan här kan hjälpa dig med det.
  • Anonym (Mail)

    Exportera till en csv-fil eller liknande. Jag har Gmail och det finns guider på nätet hur man gör. Kan vara lite olika beroende på vilken mailleverantör du har.

  • jaghopparhögt

    Men vad ni krånglar.
    Installera en mailklient om du inte har någon, använder du windows har du automatiskt Outlook skulle jag tro. Logga in på ditt mailkonto med outlook och ladda ner mailen, tänk på att mailen kan raderas på ditt konto när du laddar ner dom om du inte väljer bort detta.
    Sedan säkerhetskopierar du din profil i mailklienten. Klart.

  • Anonym (mail)
    Anonym (Mail) skrev 2014-09-22 19:46:21 följande:

    Exportera till en csv-fil eller liknande. Jag har Gmail och det finns guider på nätet hur man gör. Kan vara lite olika beroende på vilken mailleverantör du har.


    Men blir det inte som en vanlig textfil, alltså att man kan ändra mailinnehållet om man vill?
  • Anonym (mail)
    jaghopparhögt skrev 2014-09-22 19:52:56 följande:

    Men vad ni krånglar.
    Installera en mailklient om du inte har någon, använder du windows har du automatiskt Outlook skulle jag tro. Logga in på ditt mailkonto med outlook och ladda ner mailen, tänk på att mailen kan raderas på ditt konto när du laddar ner dom om du inte väljer bort detta.
    Sedan säkerhetskopierar du din profil i mailklienten. Klart.


    Jag har Mac... Men vad betyder säkerhetskopierar profilen? Alltså ta kopia på de redan nedladdade mailen eller?
Svar på tråden Kan man spara mail på datorn?