• fhansson1

    Måste man rengöra ugnen?

    Klart blir den smutsig och så, men varför måste man rengöra den? Kan det bli dåligt för hälsan och isånafall varför? SNabba svar tack!

  • Svar på tråden Måste man rengöra ugnen?
  • fhansson1
    Tines skrev 2014-09-22 21:18:48 följande:

    Klart du måste rengöra den

    Vilken fråga.......


    Ja, men min dotter har en uppgift om att skriva om något i hemmet och skulle prata om hur man rengör ugnar och sedan prata lite om hälsa och ekonomi, och hälsan drabbas väl ändå om man lagar mat i en smutsig ugn då ämnen kan finnas där då? Eller?Foten i munnen
  • Långbenopluto
    fhansson1 skrev 2014-09-22 21:22:15 följande:
    Ja, men min dotter har en uppgift om att skriva om något i hemmet och skulle prata om hur man rengör ugnar och sedan prata lite om hälsa och ekonomi, och hälsan drabbas väl ändå om man lagar mat i en smutsig ugn då ämnen kan finnas där då? Eller?Foten i munnen
    Det är väl din dotter som ska göra sin läxa och inte du, eller?
  • Tow2Mater

    Det borjar ryka och brandvarnarna sätter igång av det, vilket stressar både människor och djur i huset. :)

    Vill man inte rengora så ofta, lägger man aluminiumfolie eller liknande i botten som man byter ut med jämna mellanrum - vilket kostar mer än att rengora med diskmedel o vatten.

  • Aniiee

    Ett (sammansatt) ord: BRANDFARA! Det är hälsohotet nr 1.


    We've got to live, no matter how many skies have fallen. - D.H. Lawrence
  • Daniel12

    Åtminstone 1 gång typ varannan månad. Det samlas ju lätt bakterier i gamla köttrester och annat spill, och jag tror att berättade du för dina matgäster att du inte rengjort ugnen på flera år så går de nog därifrån..

  • Gizmo
    jaghopparhögt skrev 2014-09-23 03:35:36 följande:
    Haha när jag bodde i kollektiv rengjorde vi inte ugnen på typ 6 år :D
    Åh, vad vidrigt snuskigt...
Svar på tråden Måste man rengöra ugnen?