• Anonym1977

    Tror jag vill göra slut...

    Vet inte riktigt var jag ska börja... Blev oplanerat gravid med en man efter 3 månader och har flera barn sedan innan. Jag och killen bor inte tillsammans. Tidigare kunde vi prata om det mesta, vilket fick mig att känns mig trygg. Nu är jag i vecka 15 och något har hänt. Jag mår inte alls bra psykiskt. Hela tiden har det varit turer fram och tillbaka om att behålla eller inte. Hade bestämt mig för att behålla. Allt kändes bra och mitt största barn är informerad. Orolig för att han ska bli bortglömd är han men oftar tycker han det ska bli kul. Han är 10. Problemet är att jag vet inte om jag orkar. Vet inte ens längre om jag vill ha barnet. Vet inte om det är det här livet jag vill leva och inte som det känna med den här mannen. Han pressar mig mer än stöttar mig känner jag. Jag får skit för att jag är dum med honom, vilket jag oxå är. Kan dock stå för det jag säger. Enligt honom ska jag inte tänka så mycket, men jag saknar någon att känna mig trygg med. Nån jag liksom inte behöver spela inför. Han har heller ingen erfarenhet, då han inte har egna barn innan. Känner av både hjärtklappning och problem med att andas när jag är med mannen. Vill ju vara lycklig och planera en framtid tillsammans! I mitt fall handlar det snarare om att orka vardagen och försöka acceptera läget så gott det går. Förlåt att jag gnäller, behöver skriva av mig. Ska träffa kuratorn under veckan. Hoppas det ska leda någonstans då...

  • Svar på tråden Tror jag vill göra slut...
Svar på tråden Tror jag vill göra slut...