• Varför­Varför­Varför
    Äldre 22 Sep 23:46
    1320 visningar
    4 svar
    4
    1320

    Kommer missa barnens halva uppväxt

    Hej hej!
    Jag är en pappa på 33år och snart en ensamstående förälder. Jag har varit i ett äktenskap som jag gett gjort och offrat allt för för att hålla ihop, likt många av er. Nu snart är alla trådar klipta med urflyttningen kvar men kan inte sluta tänka och plågas av följande. Hur kommer jag kunna missa halva mina barns( 4år, 3år och 1år) uppväxt när de bara är hos mig varannan vecka. Hur kan jag vara i ro när de inte är hos mig. Hur har det varit för er?

    Plågas
    Tack på förhand

  • Svar på tråden Kommer missa barnens halva uppväxt
  • Äldre 23 Sep 02:01
    #1

    Sluta se det så. Tycker du att du missar en del av deras uppväxt for att de är på dagis på dagarna, och sen missar ytterligare en del for att de sover på nätterna?

    Se det som att de fortfarande får ta del av båda sina foräldrar, utan att dessa behover fortsätta plågas av att behova ta del av varann.

  • Äldre 23 Sep 07:38
    #2

    Har du ett flexibelt arbete jobba häcken av dig varannan vecka och så lite som möjligt när de är där. Det kommer lösa sig även om du kommer sakna dem.

  • Äldre 23 Sep 10:01
    #3

    Man får inte tänka så: att jag missar halva deras uppväxt för då blir man galen. Men jag tänkte också så innan jag separerade från min äldsta dotters pappa och jag sörjer det förstås fortfarande men jag försöker göra det bästa av situationen. 

    När jag inte hade henne så brukade jag jobba ikapp det jag inte jobbade när hon var hos mig, träna, handla, träffa kompisar etc. Alltså det som du kanske ändå hade velat göra ibland, nu får du lite mer tid till det och så har du mer tid till barnen den andra veckan. Det är så man måste se det, även om det är tufft!


    Jag har nu två till barn med min nuvarande man och nu oroar jag mig mest för att (halv)syskonen inte får träffas tillräckligt :( vi har inte varannan vecka utan kortare intervaller eftersom hon var så liten när vi separerade, men funderar på att gå över till veckor då hon själv efterfrågat längre tider i taget hos resp. förälder. Kanske blir det också lugnare när man vet att det är en hel vecka och inte bara två dagar och sen ska hon byta igen...

  • Varför­Varför­Varför
    Äldre 23 Sep 11:16
    #4

    Tack för era svar som fick mig att bli mycket lugnare. Tipsen var jätte bra också. Jag har till en viss del rätt så flexibelt arbete.

Svar på tråden Kommer missa barnens halva uppväxt