• Anonym (Orolig!)

    Vad kom ur mig??? *äckelvarning*

    Varnar känsliga läsare för äckliga detaljer!! Är gravid i vecka 37+1 med andra barnet. Igår kväll stod jag och städade och plötsligt rann det till och blött var det igenom binda, Trosa och byxa. Sprang på toa och tittade i bindan. Till min chock ser jag förutom att det är blött en liten nagelstor beige klump son ser ut som en kycklingköttbit! Asså inget slemmigt utan en fast bit som bokstavligen såg ut som kycklingkött. Efter 2 timmar hade biten ändrat färg till röd! Ringde förlossningen som sa att det kunde vara slemproppen och vattenavgång Ken att jag skulle avvakta och se om det kom nåt mer, vilket det inte har gjort! Snälla läsare, har ni nån erfarenhet av att slemproppen kan se ut sådär? Med min dotter var slemproppen en blodig flytning bara. Orolig!

  • Svar på tråden Vad kom ur mig??? *äckelvarning*
  • strojes

    Om du är orolig så ring tillbaka till förlossningen och säg att du vill komma på en undersökning. 

  • Anonym (Orolig!)

    Ja jag ska absolut försöka komma in på undersökning. Har letat överallt efter svar på vad biten kan vara och hittar inget. Är det nån som har vart med om nåt liknande? Kan verkligen slemproppen se ut som en fast köttbit? Ush

  • Emm_ra9999

    Hej. När jag väntade mitt första barn kom slemproppen ut. Väldigt massiv var den. Som tjock gummi med strimmor i. Flickan är född 3 dagar senare. :)

  • Anonym (Orolig!)

    Ja men vad skönt att höra för din beskrivning låter rätt lik det som kom ut. Blev så rädd när jag såg biten. Sen efter det var magen hård i minst 1 timme och bebisen rörde sig extremt mkt! Nej jag måste in för att se att allt är bra med bebis.

Svar på tråden Vad kom ur mig??? *äckelvarning*