• Anonym (Anonym)

    behov av hjälp!

    Hej! Jag är en kvinna på 26 år och behöver hjälp av er.
    Jag besitter i en svår situation med min partner. Och behöver råd. Det finns säker många trådar om detta men jag behöver skriva av mig plus få någon annan att se på saken. (Jag går ej in på detalj)

    Min partner, som är 30 år. Vi har varit ett par i några år nu. I början var allt bra men efter några år gick han bakom min rygg. Jag förlät min partner.

    Allt var lugnt trodde jag. Fram tills ett halvår ca. Min partner kan inte sluta ljuga för mig. Han gör saker bakom min rygg och skyller på mig att jag pressar han, bestämmer över han, att han är rädd att jag ska bli sur för sanningen. Självklart så är inte jag en dominant person och anser att vuxna människor kan ta sina egna beslut. Jag förstår inte var han får allt ifrån. Dels att han ljuger men också varför skyller han på mig med saker som jag inte ens har en tanke på?

    Nu har jag bara skrapat på ytan och hoppas någon kan hjälpa mig ändå fast jag inte gått in på detalj. Jag mår inte alls bra då varje dag är en kamp. Är jag helt koko?

  • Svar på tråden behov av hjälp!
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Stefan) skrev 2014-09-23 11:19:16 följande:

    Måste ni va ihop


    Det är lätt för andra o säga. Men kärleken gör mig blind och börjar tro på han allt är mitt fel osv. Jag behöver feedback
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Anonym) skrev 2014-09-23 11:23:13 följande:

    Det är lätt för andra o säga. Men kärleken gör mig blind och börjar tro på han att allt är mitt fel osv. Jag behöver feedback


  • Anonym (Stefan)
    Anonym (Anonym) skrev 2014-09-23 11:23:13 följande:

    Det är lätt för andra o säga. Men kärleken gör mig blind och börjar tro på han allt är mitt fel osv. Jag behöver feedback


    Jo jag vet men du mår ju inte bra av honom.
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Stefan) skrev 2014-09-23 11:35:57 följande:

    Jo jag vet men du mår ju inte bra av honom.


    Nej. Men jag börjar tro på att alla hans misstag beror på mig som han säger. Jag försöker hela tiden ändra mitt sätt att vara och ändra mina åsikter för annars får jag massa skit slängt i ansiktet på mig. Tex att jag bestämmer över han, eller att jag är på ett visst sätt o att det är därför han gör såhär mot mig. Är det mig det är fel på?
  • Anonym (?)

    men, det är ju helt omöjligt att svara på utan information förstår du väl.!

  • Anonym (n)

    du har väl svaret där i ditt sista inlägg: du ändrar på dig själv för att vara honom till lags. varför ska du säga "ja, det här är mitt fel" när du bevisligen VET att en viss sak inte är ditt fel? 

    Du mår inte bra och antingen gör du slut eller så kräver du att han inser vad han sysslar med. Kanske behöver ni gå i parterapi. 

    Det kan ju hända att han tycker och känner att du "bestämmer" över honom och att ha ändå reagerar på ett galet sätt. Oavsett så är det inte ok. Ni behöver nog en tredje part som objektivt kan se på bådas beteenden och ge er verktyg för att "se". 

  • Anonym (Anonym)
    Anonym (?) skrev 2014-09-23 11:43:31 följande:

    men, det är ju helt omöjligt att svara på utan information förstår du väl.!


    Ja självklart. Men samtidigt kan jag inte ta ut mer info av personliga skäl. Jag hade så gärna delat allt. Men det är värt ett försök iaf :(
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (n) skrev 2014-09-23 11:45:00 följande:

    du har väl svaret där i ditt sista inlägg: du ändrar på dig själv för att vara honom till lags. varför ska du säga "ja, det här är mitt fel" när du bevisligen VET att en viss sak inte är ditt fel? 

    Du mår inte bra och antingen gör du slut eller så kräver du att han inser vad han sysslar med. Kanske behöver ni gå i parterapi. 

    Det kan ju hända att han tycker och känner att du "bestämmer" över honom och att ha ändå reagerar på ett galet sätt. Oavsett så är det inte ok. Ni behöver nog en tredje part som objektivt kan se på bådas beteenden och ge er verktyg för att "se". 


    Tack! :)
  • Anonym (Stefan)
    Anonym (Anonym) skrev 2014-09-23 11:41:41 följande:

    Nej. Men jag börjar tro på att alla hans misstag beror på mig som han säger. Jag försöker hela tiden ändra mitt sätt att vara och ändra mina åsikter för annars får jag massa skit slängt i ansiktet på mig. Tex att jag bestämmer över han, eller att jag är på ett visst sätt o att det är därför han gör såhär mot mig. Är det mig det är fel på?


    Man är två i ett förhållande!

    Sina misstag kan man adrig skylla på någon annan.

    Du är säkert inte en perfekt flickvän (vem är det?) men han verkar vara långt ifrån perfekt själv. Fast nu vet jag ju så lite..
  • Anonym (H)

    Om det tex handlar om att han går ut, träffar tjejer, smsar tjejer etc och sen skyller på att han inte törs berätta för att du blir svartsjuk eller liknade då skulle jag dra öronen åt mig direkt om jag var du för då håller han på med saker han inte borde.    Handlar det om annat så  ta ett rejält snack, föreslå att ni skaffar lite professionell hjälp att komma vidare. Om han inte fattar eller vill gå med på det, ja då vet du var ni står och får fatta beslutet att stanna eller gå.

  • Anonym (jo)

    Hej. Att han skylleer på dig, beror på att han vill ha en anledning att gå bakom ryggen på dig. Jag hade själv ett pucko som gjorde så mot mig. Och han hittade alltid anledningar för att kunna legalisera sitt beteende.. sparka ut idioten! Det gjorde jag.

  • Anonym (Anna)
    Anonym (Anonym) skrev 2014-09-23 11:46:54 följande:
    Ja självklart. Men samtidigt kan jag inte ta ut mer info av personliga skäl. Jag hade så gärna delat allt. Men det är värt ett försök iaf :(
    Om du har kommit så långt att inte ens kunna prata fritt plus att du vill göra allting för att vara till lags för honom är det det något som inte alls stämmer i er relation. Är du med?
  • Anonym (Anonym)

    Jag förstår. Jag måste vara tillags när det gäller det mesta. Tex sexlivet oxå, måste lixom "vänta in" hans lust för att han tex onanerat ist eller trött/sliten. Har bara accepterat det i alla åren och väntat snällt. Vilket kanske inte vart så smart..

  • Har gjort det

    Låter som en klassisk skitstövel till karl. Tyvärr dras ofta tjejer till såna av nån anledning men mitt råd är: dumpa honom och hitta nån bättre :)

  • Anonym (F)
    Anonym (Anonym) skrev 2014-09-26 10:54:55 följande:

    Jag förstår. Jag måste vara tillags när det gäller det mesta. Tex sexlivet oxå, måste lixom "vänta in" hans lust för att han tex onanerat ist eller trött/sliten. Har bara accepterat det i alla åren och väntat snällt. Vilket kanske inte vart så smart..


    Trivs du med att gå omkring o vara till lags? Kanske dax sluta vara snäll o acceptera allt hela tiden. Vad ger han dig i gengäld så att säga? Verkar inte vara nån ide' vara med en som inte kan sluta ljuga.
Svar på tråden behov av hjälp!