• Anonym (Kvinna30)

    Han utgav sig för att vara seriös men fortsatte nätdejta

    Jag träffade en jättefin kille via nätet för några veckor sen och vi klickade direkt. Under den relativt korta tiden som vi han träffas (två-tre veckor) så ringde han vare dag, vi pratade flera timmar i telefon och har träffas fyra gånger. 

    Han ville resa med mig när jag tar ut semestern snart, ville planera in saker och ville att jag skulle träffa hans barn. Han sa att han tyckte om mig och var väldigt intensiv och menade att ha hade bestämt sig för att bara dejta mig och ingen annan. 

    Trots denna intensiva uppvaktning så märkte jag att han var online på dejtingsajten väldigt mycket vilket kändes konstigt för mig i och med att han var så tydlig med att det var mig han ville ha.

    Jag är inte en överdrivet svartsjuk person men om någon involverar mig så mycket i sitt liv till den graden så fattar jag inte varför han hänger på dejtingsajten jämt när han ändå säger att det bara är mig han träffar.

    Jag tog i alla fall upp det i lördags och nämnde att jag hade svårt att förstå hur han kunde uppvakta mig så intensivt samtidigt som jag märker att han är online ofta.

    Vi kom inte fram till nåt utan släppte ämnet och träffades dagen efter och allt var bra då.

    Dagen därpå märker jag att han bytt profilbild på dejtingsajten och blockat mig så att jag inte skulle se att han hänger där samtidigt som han ville att jag skulle sova över hos honom idag. Jag blev naturligtvis arg och besviken och ringde upp för att få en förklaring. 

    Han började med att ljuga och säga att han inte alls blockat mig men när han fattade att jag visste så erkände han och menade att han känt sig övervakad av mig i och med min tidigare kommentar och att vi var överens om att det är ok att ha våra dejtingprofiler kvar på sajten.

    Det stämmer i och för sig att vi var överens om det med för mig känns det konstigt att han är så pass engagerad på dejtingsajten att han till och med byter profilbild. Han menade även att han var osäker på mig i och med att han tyckte att jag var för emotionell i och med att jag reagerade starkt på situationen. 

    Han skyllde vidare ifrån sig och menade att jag ju också hängde på dejtingsajten fortfarande och att vi ändå är överens om att inte dejta någon annan och att det enbart är tidsfördriv för honom. 

    Jag talade om för honom att om han hade bett mig att ta bort mig från dejtingsajten så hade jag blivit jätteglad, inget annat och naturligtvis tagit bort min profil.

    Han står fast vid att han inte gjort nåt fel och jag känner inte heller att jag har fel i min kritik.

    Eftersom han inte insåg hur jäkla taskigt han betedde sig så kände jag att jag inte ville fortsätta träffa honom. Jag gillar honom och han säger att han gillar mig men jag kan inte tänka mig att tolerera att bli kränkt på det här sättet.

    Antar att han aldrig mer kommer höra av sig eftersom jag sa att jag inte ville fortsätta träffa honom men hela situationen gör mig mest arg och ledsen och jag tycker uppriktigt att det är synd att vi inte fortsatt eftersom jag hoppats att det skulle kunna bli nåt bra av det här.

    Vad tycker ni? 

  • Svar på tråden Han utgav sig för att vara seriös men fortsatte nätdejta
  • Anonym (för seriös)

    Jag tycker du överdriver något och att redan efter 2-3 veckor är för kort tid att "kräva" att man skall sluta besöka sidan man kanske varit inne på många timmar dagligen sedan flera månader (år?) tillbaka. Det blir ju lite som en hobby, som att sitta på FL eller Facebook. Som att se vilka som befinner sig där, och kanske boosta sitt ego lite, men det betyder inte att man inte menar allvar med den man nyss träffat.

  • Anonym (Kvinna30)
    Anonym (för seriös) skrev 2014-09-23 20:08:00 följande:

    Jag tycker du överdriver något och att redan efter 2-3 veckor är för kort tid att "kräva" att man skall sluta besöka sidan man kanske varit inne på många timmar dagligen sedan flera månader (år?) tillbaka. Det blir ju lite som en hobby, som att sitta på FL eller Facebook. Som att se vilka som befinner sig där, och kanske boosta sitt ego lite, men det betyder inte att man inte menar allvar med den man nyss träffat.


    Ja men sen att blocka mig och sen ljuga om det. Det sårade mig. Fattar heller inte varför han byter profilbild om han inte tänker träffa nån därifrån.
  • Anonym (för seriös)
    Anonym (Kvinna30) skrev 2014-09-23 20:09:11 följande:
    Ja men sen att blocka mig och sen ljuga om det. Det sårade mig. Fattar heller inte varför han byter profilbild om han inte tänker träffa nån därifrån.
    Just för att inte du skall tjata på honom.
    Det verkar ju rätt att du gjort slut eftersom du aldrig skulle kunna förstå eller tolerera hans sätt att se på saken. Jag tror bara att det inte behövde betyda någonting, och inte vara ett hot mot ert förhållande.
  • Anonym (n)

    han var helt klart inte redo att bara träffa dig även om han sa det. Han borde inte sagt det helt enkelt. Sen är det lite väl snabbt att efter bara några veckor säga att man vet hur man vill ha det. Gör man det är ju risken att den ena är redo men inte den andra.

    Det är svårt med nätdejting just för att man kan aldrig veta hur den andre tänker. Jag tror de flesta har kvar profilen åtminstone några månader, om man möter nån. Däremot kanske man då inte ens går in och tittar, när man känner att man mött nån som är bra. Det är väl ungefär då man kan börja prata med varandra om hur man ser på saken. 

    jag mötte min nya kärlek för ca 7 månader sedan på nätet. Allt har gått superbra och efter ca 3 månader bara berättade jag att jag hade tagit bort min profil, för jag var ändå aldrig inne (hade han då reagerat annorlunda så kände jag att jag hade tagit ett eget beslut oavsett). Då blev han så glad så han hämtade sin dator, satte sig vid mig i soffan så att jag kunde se på när han tog bort sin .Glad Nu är det ju inte alltid lika enkelt, men det var skönt 

  • Anonym (Kvinna30)
    Anonym (för seriös) skrev 2014-09-23 20:12:44 följande:
    Just för att inte du skall tjata på honom.
    Det verkar ju rätt att du gjort slut eftersom du aldrig skulle kunna förstå eller tolerera hans sätt att se på saken. Jag tror bara att det inte behövde betyda någonting, och inte vara ett hot mot ert förhållande.
    Om han hade tagit bort sig från sajten när han sett att jag blivit upprörd istället för att blockera mig så hade jag aldrig avslutat dejtandet.
  • Anonym (för seriös)
    Anonym (n) skrev 2014-09-23 20:13:55 följande:
    han var helt klart inte redo att bara träffa dig även om han sa det. Han borde inte sagt det helt enkelt. Sen är det lite väl snabbt att efter bara några veckor säga att man vet hur man vill ha det. Gör man det är ju risken att den ena är redo men inte den andra.

    Det är svårt med nätdejting just för att man kan aldrig veta hur den andre tänker. Jag tror de flesta har kvar profilen åtminstone några månader, om man möter nån. Däremot kanske man då inte ens går in och tittar, när man känner att man mött nån som är bra. Det är väl ungefär då man kan börja prata med varandra om hur man ser på saken. 

    jag mötte min nya kärlek för ca 7 månader sedan på nätet. Allt har gått superbra och efter ca 3 månader bara berättade jag att jag hade tagit bort min profil, för jag var ändå aldrig inne (hade han då reagerat annorlunda så kände jag att jag hade tagit ett eget beslut oavsett). Då blev han så glad så han hämtade sin dator, satte sig vid mig i soffan så att jag kunde se på när han tog bort sin .Glad Nu är det ju inte alltid lika enkelt, men det var skönt 
    Efter 3 månader låter mycket mer vettigt än efter 2-3 veckor.
  • Anonym (Kvinna30)
    Anonym (n) skrev 2014-09-23 20:13:55 följande:

    han var helt klart inte redo att bara träffa dig även om han sa det. Han borde inte sagt det helt enkelt. Sen är det lite väl snabbt att efter bara några veckor säga att man vet hur man vill ha det. Gör man det är ju risken att den ena är redo men inte den andra.

    Det är svårt med nätdejting just för att man kan aldrig veta hur den andre tänker. Jag tror de flesta har kvar profilen åtminstone några månader, om man möter nån. Däremot kanske man då inte ens går in och tittar, när man känner att man mött nån som är bra. Det är väl ungefär då man kan börja prata med varandra om hur man ser på saken. 

    jag mötte min nya kärlek för ca 7 månader sedan på nätet. Allt har gått superbra och efter ca 3 månader bara berättade jag att jag hade tagit bort min profil, för jag var ändå aldrig inne (hade han då reagerat annorlunda så kände jag att jag hade tagit ett eget beslut oavsett). Då blev han så glad så han hämtade sin dator, satte sig vid mig i soffan så att jag kunde se på när han tog bort sin .Glad Nu är det ju inte alltid lika enkelt, men det var skönt 


    Jag är mest arg att han engagerade mig så mycket i sitt liv och var så intensiv samtidigt som han agerade så här på nätet.
  • Anonym (för seriös)
    Anonym (Kvinna30) skrev 2014-09-23 20:15:20 följande:
    Om han hade tagit bort sig från sajten när han sett att jag blivit upprörd istället för att blockera mig så hade jag aldrig avslutat dejtandet.
    Jag tycker det var för tidigt för att du skulle få honom att ta bort sig från sajten.
  • krillesthlm
    Anonym (för seriös) skrev 2014-09-23 20:08:00 följande:

    Jag tycker du överdriver något och att redan efter 2-3 veckor är för kort tid att "kräva" att man skall sluta besöka sidan man kanske varit inne på många timmar dagligen sedan flera månader (år?) tillbaka. Det blir ju lite som en hobby, som att sitta på FL eller Facebook. Som att se vilka som befinner sig där, och kanske boosta sitt ego lite, men det betyder inte att man inte menar allvar med den man nyss träffat.


    vrf var du själv kvar på dejtingsidanCool
  • Anonym (för seriös)
    krillesthlm skrev 2014-09-23 20:22:40 följande:
    vrf var du själv kvar på dejtingsidanCool
    Av gammal vana... och kanske för att man faktiskt inte efter 2 veckor kan veta att man träffat rätt person för all framtid.
    Sedan träffade jag min man på ett annat sätt på nätet, och inte via dejtingsite. När jag börjat chatta med min blivande man fanns jag ändå kvar några veckor på dejtingsite, och gick tom på en dejt. Då visste jag inte helt självklart att min blivande man var helt rätt, vilket visade sig efter ett tag. Vi är fortfarande gifta.
Svar på tråden Han utgav sig för att vara seriös men fortsatte nätdejta