• Tr0ust

    Hjälp mig!!

    Hej!

    Jag har en dotter som fyllde tre i juli :) Jag är gör sugen på nummer 2... Men jag har hormonspiral inne. Jag har bokat tid, och ska ta ut den på tisdag den 30:e Sept. Men jag vet inte om det är ett förhastat beslut..
    Snälla hjälp mig. Vi bor i en 2:a,(bostadslägenhet) och min dröm är att köpa hus och det där familjelivet lixom.. Ibland så tänker jag efter på om det verkligen är rätt att skaffa barn nu. Jag vill verkligen, men samtidigt inte.. För att : jag läser till USK och blir färdig till december. Vi har bara en 2:a. Jag har inget fast jobb. Vi måste sälja lägenheten för att kunna köpa ett större. Och en kontantinsats är på 15% idag och vem vet var alla pengar ska Lomma ifrån. Hyresrätt är inget alternativ då jag är trätt på lägenheter och trånga ytor... Är det själviskt av mig att skaffa barn?
    Vill ju inte att det ska vara ett för stort glapp emellan barnen heller..

    Kom med råd snälla!

  • Svar på tråden Hjälp mig!!
  • Erizajo

    Absolut inte! Du är inte självisk alltså! Vi köpte hus när vi hade bebis, jag var arbetslös och min man hade jobb. En baby behöver ju inte eget rum heller direkt, jag känner några som har tre barn i en trea på 72 kvm.

Svar på tråden Hjälp mig!!