• kma

    Jag tjänar mindre än honom och den senaste tiden har vi levt på mina pengar och dom är snart slut och jag får inte lön för ens den 15:e oktober!

    Hej!

    Hur ska vi göra? Jag jobbar bara 60 % och tjänar betydligt mindre än min sambo. Av olika anledningar så har vi fått tagit mitt kort när vi har handlat dom senaste dagarna och snart är mina pengar slut.

    Idag kommer vi också använda mitt kort och jag kommer även få betala för hans bror idag. Jag får ju tillbaka pengarna sen men det känns ändå så jobbigt att mina pengar snart är slut och då är det 3 veckor kvar till lön!

    Jag har sagt till min kille att han kommer få betala allt framöver då mina pengar snart är slut. Jag tjänar 10-11 000 i månaden. Han är egen företagare och jag tror inte han kan ta ut så mycket lön än men han får ju mer än mig i alla fall. Hur ska vi göra så det blir rättvist med alla utgifter?

    Kan jag begära att jag ska betala mindre än honom, hyra, mat och allt vad det nu är eftersom jag får mindre? Hur har ni det med ekonomin? Ni som tjänar mindre än er partner??

  • Svar på tråden Jag tjänar mindre än honom och den senaste tiden har vi levt på mina pengar och dom är snart slut och jag får inte lön för ens den 15:e oktober!
  • Lena

    Skaffa ett gemensamt kort. OKQ8 har bra villkor på sitt kreditkort. Coop och Ica har bra villkor på sitt kundkort.

    Det finns tre vägar att gå

    Betala lika mycket
    Betala procentuellt
    Ha lika mycket kvar.

    Vi körde procentuellt innan barnen och lika mycket kvar efteråt.

  • Dixie
    kma skrev 2014-09-24 06:06:53 följande:
    Hur ska vi göra så det blir rättvist med alla utgifter? Kan jag begära att jag ska betala mindre än honom, hyra, mat och allt vad det nu är eftersom jag får mindre? Hur har ni det med ekonomin? Ni som tjänar mindre än er partner??
    Varför betalar du allt om din sambo tjänar mer än dig? 

    Hur ni ska göra får ni bestämma själv - finns ju olika sätt att lösa det på - men ni måste ju prata om det!
Svar på tråden Jag tjänar mindre än honom och den senaste tiden har vi levt på mina pengar och dom är snart slut och jag får inte lön för ens den 15:e oktober!