• Anonym (ont)

    Ont i hårbotten

    Jag har haft ont (ömmar) i hårbotten nu i 3-4 dagar, och det börjar bli värre tror jag. Först så gjorde ont i "mittbenan", så jag testade att flyta på den, och nu gör det ondare där håret separeras.

    Vad jag har läst så kan det vara lite olika saker... Det började med typ några veckor sen att jag märkte att jag hade börjat få mjäll, så jag köpte anti-mjäll schampo. Det mjället är nu typ helt borta, tror jag, inget kvar som jag ser iaf (lite svårt att se mitt på huvudet dock).
    Pga det så undrar jag om det kanske är för att min hårbotten är uttorkad.

    Men sen har jag också läst att det kan vara hårkvalster? Har haft det riktigt stökigt ett tag, och inte helt hållet så jätte bra i hygienen heller den typ senaste månaden (depresiv, så ligger gärna i sängen länge, och kan ibland gå och lägga mig efter några timmar). Och jag tror kvalster kommer från damm?
    Ska storstäda lägenheten typ imorgon, men jag lär ju inte märka någon skillnad på hårbotten bara av det

    Någon som vet vad det är?.

  • Svar på tråden Ont i hårbotten
  • krillesthlm
    Anonym (ont) skrev 2014-09-27 01:06:44 följande:

    Jag har haft ont (ömmar) i hårbotten nu i 3-4 dagar, och det börjar bli värre tror jag. Först så gjorde ont i "mittbenan", så jag testade att flyta på den, och nu gör det ondare där håret separeras.

    Vad jag har läst så kan det vara lite olika saker... Det började med typ några veckor sen att jag märkte att jag hade börjat få mjäll, så jag köpte anti-mjäll schampo. Det mjället är nu typ helt borta, tror jag, inget kvar som jag ser iaf (lite svårt att se mitt på huvudet dock).
    Pga det så undrar jag om det kanske är för att min hårbotten är uttorkad.

    Men sen har jag också läst att det kan vara hårkvalster? Har haft det riktigt stökigt ett tag, och inte helt hållet så jätte bra i hygienen heller den typ senaste månaden (depresiv, så ligger gärna i sängen länge, och kan ibland gå och lägga mig efter några timmar). Och jag tror kvalster kommer från damm?
    Ska storstäda lägenheten typ imorgon, men jag lär ju inte märka någon skillnad på hårbotten bara av det

    Någon som vet vad det är?.


    min erfarenhet att ha ont i hårbotten typ känslig...det är när jag börjar bli förkyld,sjukt jag vet men så är det,så början på förkylning?
    finns inget bot mot sex,förutom mer sex
  • Anonym (ont)
    krillesthlm skrev 2014-09-27 01:14:29 följande:
    min erfarenhet att ha ont i hårbotten typ känslig...det är när jag börjar bli förkyld,sjukt jag vet men så är det,så början på förkylning?
    Nej, jag tror inte det är någon förkylning på gång.
    Jag tror det är mest bara när håren blir böjda som det gör ont... Usch, vill inte tappa allt mitt hår.
  • krillesthlm
    Anonym (ont) skrev 2014-09-27 19:58:31 följande:
    Nej, jag tror inte det är någon förkylning på gång.
    Jag tror det är mest bara när håren blir böjda som det gör ont... Usch, vill inte tappa allt mitt hår.
    tappa hår låter inte kul ju
    finns inget bot mot sex,förutom mer sex
  • Aileen Allannah
    Anonym (ont) skrev 2014-09-27 19:58:31 följande:
    Nej, jag tror inte det är någon förkylning på gång.
    Jag tror det är mest bara när håren blir böjda som det gör ont... Usch, vill inte tappa allt mitt hår.
    Varför skulle du tappa allt ditt hår?
  • Anonym (ont)
    Aileen Allannah skrev 2014-09-27 20:04:35 följande:
    Varför skulle du tappa allt ditt hår?
    Om min hårbotten har problem så borde det ju leda till att håret faller ut efter ett tag...
  • Aileen Allannah
    Anonym (ont) skrev 2014-09-27 20:12:09 följande:
    Om min hårbotten har problem så borde det ju leda till att håret faller ut efter ett tag...
    Behöver det inte alls göra. Har du håret uppsatt eller utsläppt?
  • Anonym (ont)
    Aileen Allannah skrev 2014-09-27 20:16:22 följande:
    Behöver det inte alls göra. Har du håret uppsatt eller utsläppt?
    Utsläppt, jag har det nästan aldrig uppsatt.
    Men jag börjar tro att min hårbotten kanske är inflammerad (men ser ingen rodnad), eller något liknande, för det gör inte ont om håret inte är böjt på något sätt (som om jag lägger mig på sängen, och låter håret ligga rakt ut från huvudet).
  • race
    krillesthlm skrev 2014-09-27 01:14:29 följande:
    min erfarenhet att ha ont i hårbotten typ känslig...det är när jag börjar bli förkyld,sjukt jag vet men så är det,så början på förkylning?
    Jag vet att det här är en gammal tråd, men det var intressant att du nämnde detta. Jag har öm hårbotten och fick det precis i början av min förkylning. 
Svar på tråden Ont i hårbotten