• Äldre 28 Sep 06:27
    1876 visningar
    2 svar
    2
    1876

    hyperaktivt barn av astmamedicin

    Har nyligen börjat med astmamedicin till min 16 månaders. Han var aktiv innan men nu är han hyperaktiv. Läste att det var en biverkning av medicinen. Nu undrar jag hur länge denna biverkning kan sitta i. Hela tiden man ger medicinen eller bara de första veckorna? Nån som gett sitt barn airomir o fått denna biverkning o när blev de sig själva igen?

  • Svar på tråden hyperaktivt barn av astmamedicin
  • ELLEoC­lara
    Äldre 28 Sep 09:23
    #1

    Min tjej får "myror i brallan" ca 15 -60 min efter dosen airomir mellan är hon som vanligt.

    Har vi varit på sjukhuset och intensiv inhalerat ( tätare än var 3 timme) kan det hålla i sig några timmar.

    Har någon gång fått svårt att somna av flutide (den långtids verkande) då har det kommit efter 1 vecka och håll i sig några dagar.

    Började med medicinerna runt 1 års ålder och är nu 5 år. Behöver bara behandla några gånger per år vid förkylningar.

  • Äldre 28 Sep 11:57
    #2

    Ok tack för svar:) jag upplever honom som hyper hela tiden. Kan ju vara för han mår bättre också. Vi ska behandla honom varje kväll tills vi blir kallade till astmasköterskan om nån månad

Svar på tråden hyperaktivt barn av astmamedicin