• Äldre 28 Sep 20:32
    3400 visningar
    24 svar
    24
    3400

    Lämnad av pojkvän

    Jag och min pojkvän letade lägenhet ihop, vi planerade resor och allt verkade bra. Sen för två veckor sedan gjorde han slut. Han säger att han älskar mig men att känslorna har svalnat. Han säger även att han gjorde det för att hitta sig själv. Jag är 23 och han 25, jag är redo att starta ett moget förhållande med att inom snar framtid skaffa barn. Han ville detta med, sa han..
    Nu i efterhand är han så kall och säger att han inte vill ha någon kontakt längre, han festar konstant och i början så berättade han att han var klar med allt sånt. Jag försöker komma ut men är svårt att hålla minen bland folk. Igår var jag på en förfest men brast i gråt när jag kom hem för det kändes så tungt.
    Jag vet att detta går över, att man kommer hitta någon igen, men det är just nu jag mår så dåligt. Jag kan knappt jobba och varit hemma från arbetet flera dagar dessa veckorna. Jag vaknar med en sån smärta i hela kroppen, jag mår så illa och har till och med kräkts.
    Jag tror jag bara inte sörjer han, utan att har haft såna planer, jag trodde mitt liv skulle bli perfekt så fort vi hittat lägenhet. Vi planerade att åka till Prag i oktober och åka till julmarknaden på Liseberg i december. Jag har aldrig sett fram emot något mer som dessa månaderna framöver, och nu sprack allt. Vet inte om jag egentligen frågar om något eller bara vill skriva av mig. Jag har inga vänner som detta har hänt. Jag är ett vrak och är orolig över min hälsa.
    Jag bara hoppas han ändrar sig, kan meddela att han har mycket personliga problem som gör att han ha svårt när folk kommer för nära. Han har ingen familj och hans föräldrar dog när han var liten och förflyttats genom fosterhem hela hans uppväxt.
    När jag träffade han såg jag hans inre, hans goda sidor som gjorde att jag föll stenhårt, mer än med någon annan kille jag "älskat" innan. Jag har haft sambos innan och blev så ledsen när de lämnade mig men detta är inget jämfört mot det. Jag tror han blev för rädd för att bli lämnad och lämnade mig istället. Men jag har försökt allt. Jag vet jag kommer älska andra igen men just denna satte spår i mig. Jag är rädd att jag kommer tänka på honom om 20 år och sakna honom.

  • Svar på tråden Lämnad av pojkvän
  • Äldre 28 Sep 21:27
    #1

    Förstår dig fullständigt. Jag och min sambo bråkade nyss och han rusade iväg nånstans... Nu sitter jag och gråter.. Vet inte om det är slut eller bara ett bråk. vi har aldrig bråkar så stort att han bara sprang härifrån! Vi har också planer att bygga familjen och köpa hus, resa. För en månad sen sa han att han inte älskade mig lika mycket som jag gör.. Jag blev förkrossad. Grät i hans famn i timmar. Han sa att han vill leva livet med mig och ha barn med mig... Efter att han sagt att han inte älskade mig lika mycket blev jag så deppig och nedstämd. Jag skrattar men egentligen vill jag bara gråta. När nån frågar mig hur det är mellan oss så säger jag att allt är bra. Allt är bra. Men jag känner inte mig älskad eller trygg längre. Är så ledsen hela tiden. Försöker gömma det så gott jag kan. Älskar honom otroligt mycket ju. Nu vet jag inte vart han är, varit borta i flera timmar. Han kommer nog tillbaks men är livrädd att han kommer att göra slut med mig efter det här bråket.

  • Äldre 28 Sep 22:04
    #2

    Det är så svårt att förstå hur en människa bara kan ändra sig så snabbt, ändra känslor. Jag hoppas verkligen det löser sig för er. Men det är det svåraste att ändra på, just någon annans känslor. Därför jag hoppas i mitt fall att han bara säger det för han är rädd. Jag håller tummarna att din bara är förvirrad över sina känslor. När man har planerat familj, hus etc. så kan de bli osäkra på vad de vill. Men hoppas i både ditt och mitt att de väljer rätt.

  • Äldre 28 Sep 22:37
    #3

    Du är så ung och har har hela livet framför dig! Hoppas att du hittar den rätta som kommer aldrig att ändra sig när han sagt "jag älskar dig"! Håller tummarna för dig med!

    Tack för stöd! Han kom tillbaka fortfarande pissed... Gick och la sig direkt... Vet inte vad jag ska göra! Han brukar aldrig var arg längre än några minuter..

    Har ångest och är rädd att lägga mig bredvid.. Spenderar natten i soffan ställen...life sucks!

  • Äldre 28 Sep 23:09
    #4

    Jag hoppas det. Om jag vore du så hade jag lagt mig bredvid. Tagit vara på alla stunder. Vem vet, om du lägger dig bredvid och bara håller om honom så kanske han slutar vara arg. Jag önskar jag hade gjort det dom gångerna vi bråkat...

  • Äldre 29 Sep 22:20
    #5

    Håller med TS, lägg dig bredvid, visa vad han betyder även om han är arg. 

    Jag förlorade min pojkvän för snart 6 veckor sedan, vi planerade att flytta ihop och allt veckan innan. Men vi har haft det tufft, privat på olika håll, inte i förhållandet men det har gått ut över förhållandet. 
    Tjafs och skit, han lämnade mig med orden "jag älskar dig mer än något annat, men jag orkar inte längre."

    Jag har mått skit, som en påse skit i veckor, jag har aldrig sörjt och saknat någon så mycket som honom. 

  • Anonym (En fråga)
    Äldre 29 Sep 22:36
    #6

    Men TS, hur länge var ni tillsammans då? Eftersom det stod att du haft sambos innan o du är bara 23.

  • Äldre 30 Sep 09:05
    #7

    Vi har varit tillsammans i 1 år. Han har letat lägenhet i ett halvår ungefär men har varit osäker om han velat flytta ihop tills nyligen. Jag har aldrig pressat han till att vi ska flytta ihop utan sagt att jag vill mer än gärna ta det långsamt och vänta med att flytta ihop. För lite över en månad sen sa han till mig framför min släkt att han önskade att jag ville flytta in med honom. Jag blev jätteglad, men sen bara hände det något. Jag önskar jag fick veta exakt hur han känner för så fort jag pratar med honom så är allt snurrigt som han säger och inget riktigt stämmer med det han säger några dagar innan. Han byter historia varje gång. Men nu blir han rasande så fort jag hör av mig. Men hur ska man gå vidare och acceptera när man står som ett frågetecken? Allt var en chock och jag har enormt svårt att acceptera det som hänt..

  • Äldre 30 Sep 09:19
    #8
    Jessica91 skrev 2014-09-30 09:05:27 följande:

    Vi har varit tillsammans i 1 år. Han har letat lägenhet i ett halvår ungefär men har varit osäker om han velat flytta ihop tills nyligen. Jag har aldrig pressat han till att vi ska flytta ihop utan sagt att jag vill mer än gärna ta det långsamt och vänta med att flytta ihop. För lite över en månad sen sa han till mig framför min släkt att han önskade att jag ville flytta in med honom. Jag blev jätteglad, men sen bara hände det något. Jag önskar jag fick veta exakt hur han känner för så fort jag pratar med honom så är allt snurrigt som han säger och inget riktigt stämmer med det han säger några dagar innan. Han byter historia varje gång. Men nu blir han rasande så fort jag hör av mig. Men hur ska man gå vidare och acceptera när man står som ett frågetecken? Allt var en chock och jag har enormt svårt att acceptera det som hänt..


    Om du vill ha någon som helst framtid eller lösning på problemet så är det bästa att sluta jaga honom. 
    Han har lämnat dig och det är förmodligen inte enkelt för honom heller, men nu behöver ni båda tid att tänka och läka. Så hör inte av dig, ju mer du hör av dig desto mer skjuter du han ifrån dig. Bryt kontakten. Skicka mess typ "Du har rätt, bla bla, det är bäst om vi inte hörs mer".. 1. Då känner han att han förlorar dig. 
    2. Ni får tid ifrån varandra och tänka och läka.

    Du kommer inte vinna något på att messa honom, du sårar bara dig själv och jagar bort honom. 

    Det är jätte svårt, men det är det bästa. Jag lovar dig.
  • Äldre 30 Sep 12:08
    #9

    Tack för tipset. Jag skickade nu ett sms att jag önskar han all lycka med att hitta det han vill med sitt liv, att jag insett att han inte kan ge mig det jag vill ha i ett förhållande. Ett avsked. Nu ska jag inte höra av mig mer till han, men det kommer bli en kamp varje dag..

  • Äldre 30 Sep 15:30
    #10

    Han skrev till mig nyss att han drömde inatt att hans hund pep efter mig. Vad kan det betyda? Att han egentligen saknar mig?

Svar på tråden Lämnad av pojkvän