• Anonym (Mio)

    Snaggade dottern pga löss, hon hatar mig

    Hej

    Upptcäkte för ett par veckor sedan att dottern hade löss i sitt långa tjocka hår (gick en bra bit ner på ryggen).
    Skulle vara helt omöjligt att luskamma avgjorde jag och sambon så jag klippte hennes hårt ganska kort ca 4-5 cm med en längre slinga bak. Nu vägrar dottern prata med mig sen dess och är mestadels hos sin bästa kompis där hon tycks få medhåll då kompisens mamma nästan på skällt på oss.

    Gjorde jag verkligen fel? Det hade varit omöjligt att luskamma hennes hår varje dag då det är tjockt och lite lockigt. Flickan fyller 12 år snart om det har betydelse.

  • Svar på tråden Snaggade dottern pga löss, hon hatar mig
  • Akua

    Ja det va väldigt grymt gjort!! Du bör be din dotter om ursäkt tycker jag.

  • Litet My

    Ja du gjorde fel, även långt och tjockt hår kan luskammas med rätt kam tex stålkam med långa piggar.

    Mina föräldrar gjorde exakt samma sak på mig i ca 11 årsåldern, då jag har tjockt och lockigt hår såg jag ut som någon ur Jackson Five när jag skulle börja 7:an. Helt avskyvärt. Hade det varit mina barn hade jag satt hårt mot hårt och låtit barnet välja, antingen kammar vi även om det är jobbigt, luggas och tar tid annars får vi fundera på att byta frisyr. Vid 12 år är man också väldigt medveten om hur man ser ut.

  • Knocked up

    Om du klippt det till axlarna kanske hade räckt för att göra det mer lätt-kammat...? Att snagga av hela håret på en 12åring låter ju helt hemskt :(
    Ja du hade nog fått skäll av mig också om jag var kompisens mamma.
    Det kändes lite ogenomtänkt och riktigt taskigt. Du minns väl själv hur det var som barn?

  • Akua

    Du kände väl ha gjort värsta balsamkuren och sedan låtit det torka ett par flätor. Det hade underlättat kamningen. Hade varit värt att testa iaf.

  • Anonym (ruter)

    Vad skulle du själv känna om exempelvis jag rakade av allt ditt hår under tvång?

  • Anonym (Tjej)

    Kort hår med slinga är ju inte snyggt så jag förstår dottern... det är väldigt 80tal. Förstår inte varför ni inte kunde kamma det - har hon afrohår eller något? Jag har riktigt tjockt lockigt hår själv som är omöjligt att kamma i torrt tillstånd men duschar man och tar mycket balsam så är det inga problem alls sedan.

  • Esoada

    Det var väl onödigt gjort
    När jag hade löss höll mamma på flera veckor med lusmedel
    Tills slut kom jag på själv hur man skulle göra:
    Kamma håret i duschen med mycket balsam i håret
    Då försvinner det jättefort

  • Anonym (N)
    Anonym (Mio) skrev 2014-09-28 22:04:32 följande:

    Hej

    Upptcäkte för ett par veckor sedan att dottern hade löss i sitt långa tjocka hår (gick en bra bit ner på ryggen).

    Skulle vara helt omöjligt att luskamma avgjorde jag och sambon så jag klippte hennes hårt ganska kort ca 4-5 cm med en längre slinga bak. Nu vägrar dottern prata med mig sen dess och är mestadels hos sin bästa kompis där hon tycks få medhåll då kompisens mamma nästan på skällt på oss.

    Gjorde jag verkligen fel? Det hade varit omöjligt att luskamma hennes hår varje dag då det är tjockt och lite lockigt. Flickan fyller 12 år snart om det har betydelse.


    Taskigt gjort.

    Du respekterar inte din dotter. Hon är en människa . Inte en sak du äger.

    Skulle du tycka att det var okej att tvångsklippa ditt hår?
  • Anonym (Gg)

    Att klippa av någon håret mot dess vilja klassas som misshandel i brottsbalken!

Svar på tråden Snaggade dottern pga löss, hon hatar mig