• Svar på tråden Björn Söder ny vice talman är uppåt väggarna fel
  • Anonym (Hysteri)

    Men vilken hysteri. Jag antar att du inte är särskilt insatt. Vänstern (som ibland är aktuell i regeringsförhandlingar) med sitt knappa stöd (avsesvärt mindre än SD) har minst lika äckliga och vidriga människor (typ AFA, du kan titta på Uppdrag Granskning om du undrar vad de gör med vanligt folk) som SD, men där är det ingen som gapar. Vill inte se någon av dessa i något seriöst sammanhang.

    Vad som vore värre dock är ju ifall vårt demokratiska system helt plötsligt skulle sättas åt sidan för att några partier inte har vettiga agendor. Då är vi på riktigt djupt vatten.

  • Anonym (S-vall)

    Håller med, vad är det här för människor egentligen? Björn Söder har otroligt många gånger bevisat att han inte alls är en trovärdig person och att välja honom till en sådan post är skrämmande.

  • Ingram

    Ja, Sverigedemokraterna gör det väldigt svårt för mig att respektera dem när de gång på gång gör dumma beslut. 
    Här talar vi om en man som har väldigt tvivelaktiga åsikter och lång historia av uttalanden som inte hör hemma i 2014 och ändå väljer man honom till denna höga position.
    Vi talar som sagt om Sveriges riksdag, inte om att välja en elevrådsordförande i 4:an. Det är nästan så man tror att SD enbart är ute efter att provocera...

  • Anonym (S-vall)
    Anonym (Hysteri) skrev 2014-09-29 16:12:03 följande:

    Men vilken hysteri. Jag antar att du inte är särskilt insatt. Vänstern (som ibland är aktuell i regeringsförhandlingar) med sitt knappa stöd (avsesvärt mindre än SD) har minst lika äckliga och vidriga människor (typ AFA, du kan titta på Uppdrag Granskning om du undrar vad de gör med vanligt folk) som SD, men där är det ingen som gapar. Vill inte se någon av dessa i något seriöst sammanhang.

    Vad som vore värre dock är ju ifall vårt demokratiska system helt plötsligt skulle sättas åt sidan för att några partier inte har vettiga agendor. Då är vi på riktigt djupt vatten.


    Har vänsterpartiet någon ifrån AFA i sin ledning?
  • Anonym (kicken)
    Anonym (S-vall) skrev 2014-09-29 16:23:02 följande:
    Har vänsterpartiet någon ifrån AFA i sin ledning?
    Om du räknar politisk sekreterare inom kansliet så ja. Lilly Näslund. Eller ja, hon fick kicken rätt fort efter hennes beteende.
  • Anonym (S-vall)
    Anonym (kicken) skrev 2014-09-29 17:22:00 följande:
    Om du räknar politisk sekreterare inom kansliet så ja. Lilly Näslund. Eller ja, hon fick kicken rätt fort efter hennes beteende.
    Om hon fått kicken så har hon väl inte längre en position?
  • Gert

    Jag tycker det var ett väldigt bra val. Björn Söder är en trevlig person. 2018 blir han förste vice talman.


    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Anonym (S-vall)
    Gert skrev 2014-09-29 19:42:22 följande:

    Jag tycker det var ett väldigt bra val. Björn Söder är en trevlig person. 2018 blir han förste vice talman.


    Blir han förste vice talman 2018? hur vet du det?

    På vilket sätt är han ett bra val?
    Han har uttalat sig väldigt illa fler gånger än han sagt någonting vettigt, om SD verkligen inte vill vara rasister och homofober så borde man plocka bort såna som Björn Söder. Bara en rasist vill ha honom kvar!
  • Gert
    Anonym (S-vall) skrev 2014-09-29 19:46:16 följande:
    Blir han förste vice talman 2018? hur vet du det?

    På vilket sätt är han ett bra val?
    Han har uttalat sig väldigt illa fler gånger än han sagt någonting vettigt, om SD verkligen inte vill vara rasister och homofober så borde man plocka bort såna som Björn Söder. Bara en rasist vill ha honom kvar!
    Jag är synsk. SD blir näst största parti efter valet 2018 och således kommer Björn Söder få posten som förste vice talman om han fortfarande vill vara talman.

    Nej, det finns inga rasistspöken.
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Anonym (pinsamt)

    Jag håller med. Om SD vill vara respekterade måste de också kunna bete sig på ett sådant sätt som gör att man kan föra sig som talman och Björn Söder har gång på gång gjort uttalanden som är tveksamma enligt FN:s deklaration om mänskliga rättigheter, men även tveksamma enligt partiets egna riktlinjer.

    Det måste väl finnas någon annan SD:are som är bättre på att bete sig städat och representabelt?

Svar på tråden Björn Söder ny vice talman är uppåt väggarna fel