• Anonym (bombsäker)

    Hur säkra var ni på abort?

    Själv visste jag innan jag blev gravid att jag självklart skulle göra abort. För mig var det inte ens ett val. När jag testade om jag var gravid var det egentligen som att testa om jag skulle göra abort eller inte. 

    Någon mer som varit lika säker?

  • Svar på tråden Hur säkra var ni på abort?
  • Anonym (C)

    Ja, jag var säker och övervägde inte ens att behålla. Det var helt fel tidpunkt att få en bebis och jag ville absolut inte.

  • Anonym (bombsäker)

    C: hur gammal var du och skulle du göra samma idag? För mig har det bara gått ett halvår så jag har inte hunnit ändra inställning än...

  • Anonym (C)
    Anonym (bombsäker) skrev 2014-09-29 16:30:33 följande:

    C: hur gammal var du och skulle du göra samma idag? För mig har det bara gått ett halvår så jag har inte hunnit ändra inställning än...


    Jag var 28 år, har två barn, pluggar en krävande utbildning och hade planer på att separera. Nu har jag separerat och skulle göra abort utan att tveka om jag blev gravid idag.
  • Anonym (bombsäker)

    C: Så du tyckte inte det var jobbigt, trots att du hade barn? En del säger ju att det känns annorlunda efter att man redan har barn. Fast det tror jag inte att jag skulle känna heller. jag ser inte abort som att man dödar ett barn, för mig är det mer som en cellklump.

  • Anonym (C)
    Anonym (bombsäker) skrev 2014-09-29 16:41:33 följande:

    C: Så du tyckte inte det var jobbigt, trots att du hade barn? En del säger ju att det känns annorlunda efter att man redan har barn. Fast det tror jag inte att jag skulle känna heller. jag ser inte abort som att man dödar ett barn, för mig är det mer som en cellklump.


    Nej, inte alls. Men jag gjorde abort så tidigt jag kunde så jag såg det inte heller som att jag dödade ett barn.

    När jag blev gravid med mina barn var det såklart helt annorlunda, då ville jag gärna ha barn och var då bara lycklig över att vara gravid :)

    När jag gjorde abort visste jag ju vilken omställning det skulle bli med en bebis och då kände jag ingen glädje, bara att det var sån otrolig otur att jag blivit gravid.
  • Anonym (bombsäker)

    Ja precis. Det är ju hur man föreställer sig det som är avgörande för hur man känner.

    Jag tänker att det vanligaste borde vara att man vet säkert. Men här är det så många som verkar osäkra?  

  • Anonym (Blä!)

    Jag har varit 100% säker alla gångerna - precis som du säger så var testet för att ta reda på om jag skulle göra abort eller inte.

    Tyvärr är det samma sak igen och det känns så jävla onödigt - jag kan inte testa mig (pålitligt iaf) förrän nästa vecka och...vad fan, jag kommer ju bara ta ut skiten isf, kan inte min superfertilitet (och dåliga tur) få tillfalla någon som VILL ha barn istället? >.<

  • Anonym (Säker men med sorg)

    Jag va helt säker. Jag va 27 å hade en son på 5 månader. Jag blev säker för att jag kände att det inte skulle vara rättvist för varken mig, min son eller det blivande barnet. Jag skulle inte orkat med allt. Men med det sagt så finns det fortfarande en sorg. Men jag hade gjort samma val igen. Nu e sonen äldre, han har fått vara minsting och jag har orkat, nu ska han få småsyskon och det känns helt rätt.

  • Anonym (helt säker)

    Helt säker, ingen tvekan och inget att fundera på. Jag var mellan 30 och 40 och hade ett barn sen tidigare. Blev gravid med skydd. Var skild från barnets pappa och ville inte börja om igen med någon ny familj. Har inte ångrat det en endaste sekund. 

  • Anonym (bombsäker)

    Blä: hur många har du gjort?

    Helt säker: så du kände inte heller något speciellt för att du hade barn sen tidigare? låter skönt, tänker jag.

  • Stårschan

    Jag var helt säker. Jag hade ju redan två barn och använde spiral just för att jag inte ville ha några fler, så det var jäkligt irriterande att den inte funkade. Just det faktum att jag redan visste vad det innebar att bli förälder, med allt vad det innebär av ansvar, gjorde beslutet väldigt lätt. Jag ville vidare i livet, och kunna ägna mer tid åt de älskade barn jag redan har. Var inte alls beredd att börja om på ruta ett med föräldraledighet, dagisinskolning, vattkoppor och sömnlösa nätter.

  • Anonym (helt säker)
    Anonym (bombsäker) skrev 2014-09-29 21:30:19 följande:

    Blä: hur många har du gjort?

    Helt säker: så du kände inte heller något speciellt för att du hade barn sen tidigare? låter skönt, tänker jag.


    Nej, kände inget speciellt för att jag hade barn sen tidigare. 
  • Anonym (Blä!)
    Anonym (bombsäker) skrev 2014-09-29 21:30:19 följande:

    Blä: hur många har du gjort?

    Helt säker: så du kände inte heller något speciellt för att du hade barn sen tidigare? låter skönt, tänker jag.


    Tre. Då har jag haft spiral, p-piller, samt kondom (bara två åt gången däremot - vet inte om man kan och får ha spiral och p-piller samtidgt?) 
  • Anonym (C')

    Jag var bombsäker. Fel tid i livet att få barn och jag vet ju dessutom inte ens om jag vill ha barn. 

Svar på tråden Hur säkra var ni på abort?