• Hirf

    Flertalet feberkramper

    Tänkte höra om det är någon som vart med om feberkramper,

    Min son på 14 månader har haft flertalet även flera under samma sjukperiod, gjort EEG som va normalt, är just nu under utredning om det kan eventuellt va EP anfall,

    Är det nån som vart med om flera kramper under samma dag ?, läkarna kallar hans kramper för komplecerade kramper eftersom han haft flera under en 24h period,

  • Svar på tråden Flertalet feberkramper
  • Pajama

    Min tös har haft feberkramper två gånger, men det var vid två olika tillfällen. Vi åkte inte in med henne, för det hade gått för lång tid efter första krampen, jag hade bara kontakt med 1177 när jag insåg att man skulle kontakta sjukvården.

    Har din lille varit vid medvetande? Min har varit det och hon har haft panik, stackaren. Otäckt!
    Hoppas att ni får svar och att det inte är EP eller något farligt!

  • Hirf
    Pajama skrev 2014-09-30 22:01:21 följande:

    Min tös har haft feberkramper två gånger, men det var vid två olika tillfällen. Vi åkte inte in med henne, för det hade gått för lång tid efter första krampen, jag hade bara kontakt med 1177 när jag insåg att man skulle kontakta sjukvården.

    Har din lille varit vid medvetande? Min har varit det och hon har haft panik, stackaren. Otäckt!

    Hoppas att ni får svar och att det inte är EP eller något farligt!


    Hur menar du vid medvetande, kan dom vara det när dom krampar? Det är verkligen otäckt att vara med om,
  • Hirf
    2vackrasöner skrev 2014-09-30 22:16:31 följande:

    Vår son har ibland haft två eller tre feberkramper samma dag.


    Okej det låter som min son, har det gjorts nån utredning?, är det långa kramper han haft?

    Vi har fått stesolid sv läkarna om det händer flera gånger, men det känns otäckt bara att tänka på att använda det, kramperna känns som dom kommer när febern är över 39,
  • 2vackrasöner

    Kramperna brukar vara mellan 3och5 minuter. Vi har gjort flera magnetkameraundersökningar, men man ser inget avvikande. Dock har han andra funktionshinder också, men kramperna var första tecknen. Sedan ett par månader har han ep-medicin, så nu hoppas vi slippa kramperna.


    Hirf skrev 2014-10-01 09:39:19 följande:

    Okej det låter som min son, har det gjorts nån utredning?, är det långa kramper han haft?

    Vi har fått stesolid sv läkarna om det händer flera gånger, men det känns otäckt bara att tänka på att använda det, kramperna känns som dom kommer när febern är över 39,


  • Hirf
    2vackrasöner skrev 2014-10-05 21:29:06 följande:

    Hur ser kramperna ut på ert barn?


    Tiden på kramperna har vart lite olika men dom släpper när han får stesolid, han kan få flera efter varandra inom kort tid, han skakar med hela kroppen och slänger bak huvudet och ögonen rullar, gjorde ni aldrig nån EEG ?

    Får din son alltid kramperna när han hade feber och hur gammal va han när han fick första ?

    Är det barn EP han fått medicin emot nu? Hoppas ni slipper fler kramper, är ju inget man vill se igen direkt,
  • Fru Stjärnfall

    Vår son fick tre feberkramper när han var mellan 10 månader och 3,5 år. Nu är han snart 6 så håller tummarna att det växt bort. Jag hade också feberkramper när jag var liten.

Svar på tråden Flertalet feberkramper