• Anonym (J)
    Äldre 30 Sep 00:14
    3777 visningar
    16 svar
    16
    3777

    Vill så gärna bjuda ut henne men.

    Är så intresserad av en tjej och det har jag varit väldigt länge. Hon är så trevlig och väldigt väldigt vacker så hon är troligtvis för "snygg" för mig men jag kan inte släppa henne, tänker på henne dagligen, på jobbet, på träningen, när jag ska sova och till och med när jag sitter och äter eller åker bil och hör en bra låt.

    Jag är 24 och hon är några år äldre, kanske 30-31. Hon har minst ett barn då hon var med henne på jobbet när jag var där en gång. Hon är säkert lika trevlig och pratglad mot alla kunder så att hon ler mycket och frågar mig saker så betyder det ingenting.
    Men jag går runt om dagarna och tänker på henne som sagt och blir tokig. Vill inget hellre än att få henne, men hur!
    Vill bjuda ut henne men vet inte om hon är upptagen, hon har ett par ringar på fingrarna men vet inte om det är en förlovningsring, jag själv är okunnig inom ringar, kan man se om det är en förlovningsring eller en vanlig? Isåfall hur?

    Vill inte direkt säga till henne hur underbar hon är och berätta mina känslor till henne om hon är upptagen, skulle skämmas ihjäl. Kommer inte kunna släppa henne utan att gjort ett försök. 
    Har ni några tips på hur jag kan göra, ska till hennes jobb på torsdag.

  • Svar på tråden Vill så gärna bjuda ut henne men.
  • Äldre 30 Sep 00:17
    #1

    förlovnings -och vigselringar sitter på ringfingret på vänster hand.

  • Anonym (Kalle­)
    Äldre 30 Sep 16:33
    #2

    Fråga om hon är upptagen? 

  • Anonym (J) Trådstartaren
    Äldre 1 Oct 00:08
    #3

    Nej det vill jag inte göra, vill veta säkert att hon är singel men har svårt att tro det så som hon ser ut, inte ofta man träffar en tjej som har lika vacker insida som utsida. Är tok kär i henne men vet inte hur jag ska göra, allt jag vill är att berätta för henne hur mycket jag tycker om henne men är så jobbigt att ha de här känslorna.

  • Äldre 1 Oct 10:12
    #4

    Fråga henne vad hon gjorde i helgen när du pratar med henne. Det är oskyldigt småprat och avslöjar antagligen om hon har en partner.

  • Anonym (JUST DO IT)
    Äldre 2 Oct 02:00
    #5
    Fråga om hon vill ta en fika.
    Du lever bara en gång och varför ska du hålla på och vela när du vet att du vill?

    JUST DO IT
  • Anonym (J) Trådstartaren
    Äldre 2 Oct 15:12
    #6
    Anonym (JUST DO IT) skrev 2014-10-02 02:00:06 följande:
    Fråga om hon vill ta en fika.
    Du lever bara en gång och varför ska du hålla på och vela när du vet att du vill?

    JUST DO IT
    Du har rätt men jag har tid hos henne nu kl 16:30 men vill inte att hon ska känna sig obekväm, när hon får veta vad jag känner för henne och sedan återkommer jag och går hos henne, kan bli konstig spänning om hon inte är intresserad eller om hon har en pojkvän/man.
    Har inte tänkt på om hon har en ring på vänster ringfinger. Hon har dock flera ringar men hoppas verkligen att jag får mod att fråga henne. Kan bli lite jobbigt om det är flera personer i närheten dock. Glad
    Fast enklaste hade varit om jag visste till 100% att hon var singel.
    Lena skrev 2014-10-01 10:12:45 följande:
    Fråga henne vad hon gjorde i helgen när du pratar med henne. Det är oskyldigt småprat och avslöjar antagligen om hon har en partner.
    Ja vi brukar prata om allt möjligt när jag har tid hos henne men aldrig så vi har pratat om vi har någon speciell person i våra liv, har frågat henne saker om hennes dotter då hon var med henne en gång när jag var där.
    Men hon kan ju vara frånskild, eller så är hon gift. Jag vet inte. Hon är den underbaraste tjej jag träffat i hela mitt liv.
  • Äldre 2 Oct 15:16
    #7

    Vad menar du med att du går hos henne? På vilket sätt går du hos henne?

  • Anonym (go for it)
    Äldre 2 Oct 15:31
    #8

    Vet du vad. Det värsta som kan hända är att hon är upptagen eller inte intresserad. De kommer inte bli någon dålig stämmning av det. Hon kommer troligtvis bara att bli smickrad och glad. 

    Har du tur s
    å är hon också intresserad :)

  • Anonym (J) Trådstartaren
    Äldre 2 Oct 15:32
    #9
    Maria 434 skrev 2014-10-02 15:16:28 följande:
    Vad menar du med att du går hos henne? På vilket sätt går du hos henne?
    Hon är min frisör. Det jag menar med att jag går hos henne är att jag bokar tid genom henne så jag har henne varje gång.
  • Äldre 2 Oct 15:37
    #10
    Anonym (J) skrev 2014-10-02 15:32:16 följande:
    Hon är min frisör. Det jag menar med att jag går hos henne är att jag bokar tid genom henne så jag har henne varje gång.
    :) Okej då förstår jag.
    Fråga henne rakt ut när hon klippt dig klart. Sen om det känns knepigt så kan du ju alltid gå till en annan frisör.
  • Anonym (J) Trådstartaren
    Äldre 2 Oct 15:50
    #11
    Maria 434 skrev 2014-10-02 15:37:09 följande:
    :) Okej då förstår jag.
    Fråga henne rakt ut när hon klippt dig klart. Sen om det känns knepigt så kan du ju alltid gå till en annan frisör.
    Fast byta till någon annan är det sista jag vill göra, men är hon upptagen så får jag överväga att göra det för tänker på henne hela tiden och hon är väldigt speciell. 

    Jag har ingen erfarenhet av äldre tjejer, är det till min nackdel att jag är yngre och inte har några barn?
    Tror du hon skulle bry sig om det i första hand?
  • Äldre 2 Oct 16:18
    #12

    Är du vuxen och skötsam borde åldern inte vara ett problem.

  • Anonym (go for it)
    Äldre 2 Oct 16:20
    #13
    Anonym (J) skrev 2014-10-02 15:50:49 följande:
    Fast byta till någon annan är det sista jag vill göra, men är hon upptagen så får jag överväga att göra det för tänker på henne hela tiden och hon är väldigt speciell. 

    Jag har ingen erfarenhet av äldre tjejer, är det till min nackdel att jag är yngre och inte har några barn?
    Tror du hon skulle bry sig om det i första hand?
    Jag kan ju bara tala för mig själv. Jag är 39 år med ett barn sedan ett tidigare förhållande. Min pojkvän (numera fästman) och jag har varit tillsammans i 3 år och planerar nu barn och giftemål. Han är 28 år så det skiljer alltså 11 år mellan oss. Vi funkar jättebra ihop och åldern har aldrig varit ett problem.

  • Äldre 2 Oct 17:14
    #14
    Anonym (J) skrev 2014-10-02 15:50:49 följande:

    Fast byta till någon annan är det sista jag vill göra, men är hon upptagen så får jag överväga att göra det för tänker på henne hela tiden och hon är väldigt speciell. 

    Jag har ingen erfarenhet av äldre tjejer, är det till min nackdel att jag är yngre och inte har några barn?

    Tror du hon skulle bry sig om det i första hand?


    Jag själv föredrar yngre killar och er åldersskillnad är inte stor alls.

    Att du inte har barn tror jag inte är nån nackdel.

    Du kan ju inte fortsätta gå och "tråna"efter henne, bjud ut henne lr fråga rakt ut om hon är singel. Är hon upptagen så kan du gå vidare men så länge du inte vet så kommer du ju vara fast i förälskelsen och kanske missa nån annan guldklimp.

    Jag förstår verkligen att det är jobbigt att visa sina känslor och sitt intresse men gör det! Man kan ju bara ångra sånt man inte vågade göra!
  • Anonym (Mia)
    Äldre 2 Oct 18:29
    #15
    Anonym (J) skrev 2014-10-02 15:50:49 följande:
    Fast byta till någon annan är det sista jag vill göra, men är hon upptagen så får jag överväga att göra det för tänker på henne hela tiden och hon är väldigt speciell. 

    Jag har ingen erfarenhet av äldre tjejer, är det till min nackdel att jag är yngre och inte har några barn?
    Tror du hon skulle bry sig om det i första hand?
    Åldern är ingen nackdel som jag ser det och er åldersskillnad är heller inte speciellt stor. Jag är själv 35 och min pojkvän är 25, så tio års skillnad mellan oss. Funkar hur bra som helst!

    Jag minns förresten en tråd från Flashback av en kille som blev ihop med sin flera år äldre frisör. Det gick jättebra för dem.
  • Anonym (Lukas­)
    Äldre 2 Oct 20:50
    #16

    Jag lever själv tillsammans med en äldre kvinna som är 38, jag är 23 och vi fick en liten son förra veckan. Hon hade två barn när vi träffades och det har gått hur bra som helst mellan oss. När vi träffades trodde jag hon var 27-28 och hon trodde att jag var äldre. Men vi fortsatte och träffades och fick känslor för varandra så åldersskillnaden för oss betyder ingenting, kärleken vann för oss så tänk inte på det TS, att du är yngre. Gillar hon dig så gör hon det.

Svar på tråden Vill så gärna bjuda ut henne men.