• Anonym (Sorgen i mitt hjärta kan ingen se..)

    Min mamma håller på att dö :0(

    Det är sant! Min mamma ligger på dödsbädden.... Efter en lång tids sjukdom i sig men som i Februari i år förvärrades avsevärt så ligger hon nu med Max två veckor kvarboende inte ett mirakel sker!

    Sorgen och hjälplösheten är så enorm, samtidigt är jag gravid med mitt tredje barn. Jag vet inte hur mycket jag ska berätta för mina barn 9 och 5 år om mormors tillstånd....

    Finns inget syfte med den här tråden, ville bara skrika ut att min mamma dör och vet inte hur jag ska hålla mig över ytan! Hon är bara 52 år!!! :0(

  • Svar på tråden Min mamma håller på att dö :0(
  • lisaeriksson
    Anonym (Sorgen i mitt hjärta kan ingen se..) skrev 2014-09-30 07:49:45 följande:

    Det är sant! Min mamma ligger på dödsbädden.... Efter en lång tids sjukdom i sig men som i Februari i år förvärrades avsevärt så ligger hon nu med Max två veckor kvarboende inte ett mirakel sker!

    Sorgen och hjälplösheten är så enorm, samtidigt är jag gravid med mitt tredje barn. Jag vet inte hur mycket jag ska berätta för mina barn 9 och 5 år om mormors tillstånd....

    Finns inget syfte med den här tråden, ville bara skrika ut att min mamma dör och vet inte hur jag ska hålla mig över ytan! Hon är bara 52 år!!! :0(


    Åååh jag kan inte säga att jag vet hur det känns men jag kan förstå.

    Min mamma har haft cancer (vet ej vilken sjukdom din mor har) och har vart livrädd att hon ska dö.

    Så förstår din rädsla och ångest.

    Önskar dig allt gott och beklagar djupt.

    Stooor kram <3
  • Anonym (Jag med)

    Jag sitter i en liknande situation, men i mitt fall gäller det min man, 37 år gammal. Våra barn är lika gamla som dina. Vet inte vart man ska ta vägen, har sådan ångest och oro. Vill bara gråta och skrika, detta får inte hända! Vi har berättat för våra barn att deras pappa snart ska dö, det är så jävla grymt!

  • Anonym (Barajag)
    Anonym (Sorgen i mitt hjärta kan ingen se..) skrev 2014-09-30 07:49:45 följande:

    Det är sant! Min mamma ligger på dödsbädden.... Efter en lång tids sjukdom i sig men som i Februari i år förvärrades avsevärt så ligger hon nu med Max två veckor kvarboende inte ett mirakel sker!

    Sorgen och hjälplösheten är så enorm, samtidigt är jag gravid med mitt tredje barn. Jag vet inte hur mycket jag ska berätta för mina barn 9 och 5 år om mormors tillstånd....

    Finns inget syfte med den här tråden, ville bara skrika ut att min mamma dör och vet inte hur jag ska hålla mig över ytan! Hon är bara 52 år!!! :0(


    Beklagar!! Måste vara svårt att se sin förälder dö och samtidigt vara starkt för barnen. Såg min man genomlida detta för inte alls så länge sen.

    Vi involverade barnen i sorgen, de fick förklarat att farfar inte mådde bra och vi vistades mycket nära honom. Barnen fick hälsa på i rummet om de ville fast de upplevde det lite skrämmande när han på slutet blev sämre och inte var sig själv.

    Minstingen (båda barnen nästan samma ålder som dina) ville gärna hälsa på farfar när han dött men där satte vi en gräns, vet inte om det var rätt eller fel... Äldsta har bearbetat sorgen ganska bra och grät rejält på begravningen. Minsta var glad på begravningen och förstod nog inte helt vad som hände, men gråter ofta på kvällar fortfarande.

    Döden är ju en process man gärna skyddar barnen ifrån, men jag tror att det är bra att de får vara med och se och uppleva sjukdomsförloppet så det blir lättare att förstå sedan. Tror inte heller det skadar barnen att se sin mamma och pappa gråta för att de är ledsna över en sådan här sak, man behöver alltså inte vara stark!!!
  • Anonym (Sorgen i mitt hjärta kan ingen se.)

    Tack för ert stöd... Det är helt ofattbart att hon ska försvinna! Vem ska jag ringa om alla mina frågor?!

    Vem ska finnas för mig och mina barn så som bara en mormor kan?!

    Varje andetag jag tar känns fel då hon inte kan andas.... Min mamma ligger och lider! Hon har ingen ro alls och det gör nästan mest ont! Vill bara tvätta av henne, kamma hennes hår och sätta upp i en fin frisyr... Ge henne lite värdighet tillbaka!

    Att förlora sin mamma gör ont men någonstans en naturlig väg att gå... Men att förlora sin make eller dylikt är ju så orättvist!

    Kärlek till er!

Svar på tråden Min mamma håller på att dö :0(