• Nyttförmig

    Bästa MVC i Malmö?!

    Hej!

    Jag har precis fått reda på att jag är gravid och ska kontakta en mödravård central...men vart börjar man?! Man har hört många skrönor om dåliga barnmorskor och grupper man inte trivs i. Hur kan jag kolla upp de olika?
    Har någon bra tips/rekommendationer på vart jag ska vända mig, vi bor i Slottstaden (deras vårdcentral är urusel så går ist i Limhamn däremot har deras gyn varit bra)

    /förvirrad & tydligen gravid ;)

  • Svar på tråden Bästa MVC i Malmö?!
  • Miss P
    Nova13 skrev 2014-09-30 10:13:10 följande:

    Hört att cura på erikslust ska vara bra!


    De är super bra... Jag går där...Skrattande. Har även min gyn där och gått där i många år... De har även precis öppnat en BVC där Skrattande. Jag ska ha baby i december... Så jag kommer att lista min lille kille där Skrattande.
  • Nyttförmig

    Tack! Ska kolla upp cura då:) BVC (barn vårdcentral el?) är det något man gärna har på samma ställen och bytar till efter födseln? jag har verkligen ingen koll haha

  • Fr1da
    Nyttförmig skrev 2014-09-30 09:55:22 följande:

    Hej!

    Jag har precis fått reda på att jag är gravid och ska kontakta en mödravård central...men vart börjar man?! Man har hört många skrönor om dåliga barnmorskor och grupper man inte trivs i. Hur kan jag kolla upp de olika?
    Har någon bra tips/rekommendationer på vart jag ska vända mig, vi bor i Slottstaden (deras vårdcentral är urusel så går ist i Limhamn däremot har deras gyn varit bra)

    /förvirrad & tydligen gravid ;)


    Hej! Bor också i Slottstaden (typ... ) och har skrivit in mig på Capio Citykliniken på Malmborgsgatan. Fick en helt underbar barnmorska där som heter Sandra. Superpositiv och glad. Och så fick jag en goodiebag på inskrivningen också :)
  • summer88

    Är också från malmö trakten när har du bf?:)


    Nyttförmig skrev 2014-09-30 09:55:22 följande:

    Hej!

    Jag har precis fått reda på att jag är gravid och ska kontakta en mödravård central...men vart börjar man?! Man har hört många skrönor om dåliga barnmorskor och grupper man inte trivs i. Hur kan jag kolla upp de olika?

    Har någon bra tips/rekommendationer på vart jag ska vända mig, vi bor i Slottstaden (deras vårdcentral är urusel så går ist i Limhamn däremot har deras gyn varit bra)

    /förvirrad & tydligen gravid ;)


  • AnnaR84

    [quote=74084000][quote-nick]Fr1da skrev 2014-09-30 12:39:35 följande:[/quote-nick]Hej! Bor också i Slottstaden (typ... ) och har skrivit in mig på Capio Citykliniken på Malmborgsgatan. Fick en helt underbar barnmorska där som heter Sandra. Superpositiv och glad. Och så fick jag en goodiebag på inskrivningen också :)[/

    Går också hos Sandra på capio malmborgsgatan. Kan verkligen rekommendera henne!

  • Nyttförmig

    Har nu försökt kontakta caipo city men verkar väldigt komplicerat, massa val och barnmorskorna har endast telefon tid en halvtimme på morgonen. Hänvisande nr tuttar bara upptaget.. Ni som är så nöjda med just denna mvc, upplever ni att det är enkelt att komma i kontakt med er barnmorska flr tidsbokning/avbokning/råd etc?

    Har även kollat åå cura vilket ligger närmre där vi bor iaf för tillfället, gillar Dick inte att det endast verkar ha manliga gynekologer ????

  • marmik

    När jag fick reda på att jag var gravid sökte jag mig till Läkarhuset på Kronprinsen / Slottsstaden då jag gått till både bm och gyn där som jag trivts väldigt bra med, dock var de mycket upptagna när jag sökte så det blev inte så... Bor i Oxie och vände oss till Svedala istället som är jättebra! Dock måste man ju kunna ta sig dit...

  • AnnaR84

    [quote=74102695][quote-nick]Nyttförmig skrev 2014-10-03 14:07:30 följande:[/quote-nick]Har nu försökt kontakta caipo city men verkar väldigt komplicerat, massa val och barnmorskorna har endast telefon tid en halvtimme på morgonen. Hänvisande nr tuttar bara upptaget.. Ni som är så nöjda med just denna mvc, upplever ni att det är enkelt att komma i kontakt med er barnmorska flr tidsbokning/avbokning/råd etc?

    Har även kollat åå cura vilket ligger närmre där vi bor iaf för tillfället, gillar Dick inte att det endast verkar ha manliga gynekologer ????[/

    De har bara telefontid en timme på morgonen. Men mailar man eller talar in meddelande återkommer de i princip samma dag. Gynekologen, som är där måndagar och fredagar är en man. Men ska enligt en vän till mig vara riktigt bra. Har själv inte behövt ha gynkontakt under min graviditet. Är i v28 nu.

  • Miss P
    Nyttförmig skrev 2014-10-03 14:07:30 följande:

    Har nu försökt kontakta caipo city men verkar väldigt komplicerat, massa val och barnmorskorna har endast telefon tid en halvtimme på morgonen. Hänvisande nr tuttar bara upptaget.. Ni som är så nöjda med just denna mvc, upplever ni att det är enkelt att komma i kontakt med er barnmorska flr tidsbokning/avbokning/råd etc?

    Har även kollat åå cura vilket ligger närmre där vi bor iaf för tillfället, gillar Dick inte att det endast verkar ha manliga gynekologer ????


    De har inte bara manliga gynokologer på Cura kliniken...
Svar på tråden Bästa MVC i Malmö?!