• Äldre 30 Sep 10:08
    1183 visningar
    10 svar
    10
    1183

    Besviken på förskolan

    Jag är så besviken på förskolan!
    Igår när klockan slog 10 ringer de från förskolan och säger att min 14 månaders dotter var så snorig att jag måste hämta henne.
    Jag hade en tid hos läkaren och frågade om jag kunde komma vid 11:30 och det gick bra.
    När jag kom har dom sövt min tös (onödigt när dom visste att jag skulle dyka upp) jag får väcka henne för att börja klä på.
    När jag sedan ställer frågan om vad felet är på henne igen innan utgång och frågar om hon har feber hur hon ätit och hängt med i verksamheten så svarar personalen - hon har ätit mkt bra, är inte sjuk eller så alls och hängt med som hon brukar här på förskolan förutom detta snor som jag inte har lust att gå och torka en gång var 10 min! Det är ofräscht!
    Ehhhe, okey kände jag och tänkte att jag får väl ta med henne till mitt läkarbesök då och se hur snorig hon är (om man nu kan skicka hem ett barn för lite "ofräscht" snor)
    Hela dagen gick och jag hämtade mina andra 3 barn på skola och dagis och gick till min läkare, handlade osv.. Jag kan LOVA inget uns snor på hela dagen! Inte ens en droppe eller blänk! Detta är inte okej!
    Så jag ringer och ifrågasätter hemskickandet och förklarar att hon inte är sjuk.. Då svarar fröken att " sjuk har jag aldrig sagt att hon var!! Utan det var så himla snorigt bara!! " sen säger hon " va skönt för dig som slipper snyta idag då, då måste hon fått ut allt i morrse, men skickar du hit henne imorrn igen så kanske jag ringen en gång till"!! Ehhe, jaha vad proffsigt?! Vad ska jag ta mig till? Skickar dom hem henne för att vara elaka? Eller är dom bara lata? vad ska man tro? Ska det fortsätta så här hela hösten så kan jag lika gärna säga upp mig!

  • Svar på tråden Besviken på förskolan
  • Äldre 30 Sep 10:10
    #1

    Fy lite smått tråkigt att dom är så oproffsiga. :(


  • Äldre 30 Sep 10:11
    #2
    Oproffsiga***
  • Äldre 30 Sep 10:12
    #3

    Ja och detta var en förskollärare, kanske inte borde spela nån roll men en lång utbildning och så detta ????

  • Äldre 30 Sep 10:13
    #4

    Har man så stora problem med snor kanske man inte ska jobba på förskola.

  • Äldre 30 Sep 10:32
    #5

    Acceptera inte att hämta en frisk unge nästa gång. Och tala om för personalen att de får torka snor och byta blöjor oavsett om det är fräscht eller inte, för det tillhör deras jobb, passar det inte så byt jobb.

    Man upphör aldrig att förvånas över folk.


    42.
  • Äldre 30 Sep 10:38
    #6

    Ne detta är helt sjukt! har du inte möjligheten att söka nytt dagis? eller prata med rektorn, så att dom får en tillsägelse och förhoppningsvis skärper sig?

    julenstid.blogg.se


  • Äldre 30 Sep 10:45
    #7

    Jag tog en diskussion med henne i telefonen igår när jag ville ringa och förklara hur läget var men hon stog fast vid sitt beslut och blev bara arg och irriterad och sa att nu måste jag faktiskt ramin rast!

    Jag ringde till förskolechefen som sa att "hon var förmodligen sjuk" och att jag får ta ett samtal med denna förskollärare isåfall, om jag misstror henne.

    Men det känns som att man måste kunna erkänna om man kanske har varit lite snabb med sitt beslut att skicka hem barnet eller så.. Inte vara otrevlig, det är sååå himla oproffsigt.

    Jag är själv barnskötare och jagvhar fått lära mig att föräldrar och barn är kunder och klagar någon ska man säga att självklart löser vi detta och gör bättre nästa gång, bemötandet är så viktigt eftersom man lämnar det käraste man har, sina barn.

  • Äldre 30 Sep 10:47
    #8

    Jag hade velat att inte göra en så stor sak av det men nu kanske jag måste göra det genom ett möte :(

  • Äldre 30 Sep 11:31
    #9

    MM jag förstår väldigt frustrerande.

    Hoppas det går bra för er tillslut.
    julenstid.blogg.se


  • Äldre 30 Sep 11:47
    #10

    Tack!

Svar på tråden Besviken på förskolan