• laady1991

    vill jobba hemifrån!! SNÄLLA hjälp mig

    hej
    Skriver nu kortfattat.

    jag är 22 år, har barn på 1,5 år och han börjar inte dagis för än i februari då det inte finns plats.
    Mammapenning är slut sen en månad tillbaka.
    Jag kan inte gå till arbetsförmedlingen och skriva in mig då eftersom skulle de hitta något jobb eller kurs kan ag inte tacka ja då ingen kan passa mitt barn, så ersättning kan jag inte få.
    Blir jbbig att bli försörjd av sin partner 4-5 månader,visst finns det de som lever av sina män flera år men jag tycker det känns jobbigt och pinsamt....
    har som sagt 0kr inkomst.....jobbigt

    finns det något seriöst jobb att få ganska snart att jobba hemiffrån tjäna iallafall någon tusenlapp???
    tradera har jag testat men har inget och sälja mer. inga telefonsex och såna skit. ENDAST SERIÖST tack

  • Svar på tråden vill jobba hemifrån!! SNÄLLA hjälp mig
  • micke86

    fan skrev en halv roman klicka fel så rutan försvann!! shiit aja då skriver jag om nu! ha ha

    Dagmamma eller annat dagis under fram till Februari?
    Tycker inte du skall behöva känna dig pinsam eller tycka det är jobbigt, sånt här ingår i livet och ett förhållande, om 5 år kanske han blir sjuk ett kortare tag eller om 10 år blir arbetslös en period då hjälper ju du till lite extra än normalt, så äsh man får hjälpa varandra både i tråkiga som bra tider :) istället kanske du kan stilla din 
    ågren med att göra lite extra hemma göra det lite extra fint så det syns att du gör nåt samt att han ser det, då kanske det kan kännas lättare för dig, avlasta honom lite mer nu kanske!? 

    Har du kikat på platsbanken? jag gjorde en snabb sökning på "distans" och fick upp en del säljjobb men möjlighet att jobba hemifrån! samt sök på "distansjobb hemifrån" i google så hittar du en del länkar som e värda att kika in på!

    www.arbetsformedlingen.se/4.38a41afd11d99fbdb65800016.html
    www.careerjet.se/distans-jobb.html

    Lycka till!!

    Förresten kom jag på! kvällsjobb elr helg jobb kan ju bli en win win ju!
    Gå runt till livsmedelsbutiker, video, pizzerior m.m sånt som har kvälls elr helgöppet! kan ju funka som del/helg som kassörska på Biltema/Jula, Ikea vad som typ!  ta dig runt och fråga personligen eller ring runt!

  • sportpappa

    Utgå från dina kunskaper, intressen och nätverk. Finns det något eller någon där som du kan använda?
    Ex.
    I min idrottsklubb så arvoderar vi en del personer för att göra vissa jobb som kräver att man är tillgänglig dagtid.

    Om du inte har något som du tror du kan använda så finns det en hel del tjänster på nätet som ger pengar och kräver inga direkt förkunskaper. Inga stora summor, men några kronor.
    Kolla exempelvis på Tweaky: www.tweaky.se/bli-testare/

    Den här frågan dyker upp om och om igen. Sök lite på Google så kommer du hitta hur många tips som helst.
    Sökningen "tjäna pengar hemifrån" på Google gav 259000 träffar. Gå igenom några av de sidorna och testa om det är något som passar dig.

  • Sisisisi

    Har barnets pappa tagit ut sin pappaledighet? Annars kan ju han göra det och du anmäla dig till arbetsförmedlingen.

    Jag trodde att man alltid hade rätt till barnomsorg inom 4 månader efter att man anmält? Eller är det bara att ni fått plats på "fel" förskola?

    Kanske du kan läsa en distansutbildning. Finns ju både komvux och högskola som har det och då får du CSN.


    Keep your child rear facing for as long as possible!
  • Tisa83

    Kolla de stora bingosidorna...postkod, Bingolotto osv. Jag har en kompis som jobbar som chattvärd på kvällstid hemifrån. Oftast när barnen somnat 20-23 typ

  • Chrille85
    Hej! Om du fortfarande vill tjäna lite extra pengar så hoppas jag du testar detta!
    Finns inga lätta pengar att tjäna, men jag tjänar 80-120$ om dagen, jobbar runt 3-4 timmar det är lite olika beroende på tiden jag har. Men det finns inga gränser på vad du kan tjäna bara din time and effort makes difference! Går lite slow i början men sen gasar det på. work work work som rihanna säger :) Invite2Job.com/
  • Fumlan

    Har jag förstått det rätt att du och barnets pappa bor tillsammans? Ni är alltså en FAMILJ med ett gemensamt barn eller hur? 

    Eftersom du pratar om arbetsförmedlingen tolkar jag det som att du är arbetslös, då har du ju lika lite jobb att gå till när ni har barnomsorg?! Räknar du med att få jobb samma dag som du går till arbetsförmedlingen?!
    Ni är tillsammans ansvariga för ert barns försörjning och du är ansvarig för din egen. Däremot kan man tycka att pappan till barnet måste varit medveten om att du inte har något jobb och därmed ingen lön OCH att ni förbrukat din del av föräldradagarna för att ta hand om ert gemensamma barn eller hur tänkte han där?!

    För en snabb lösning skulle jag råda dig att söka till en distanskurs (finns fortfarande möjlighet till sen anmälan där det finns plats om du skyndar dig, vårterminen har just startat)  Då kan du åtminstone söka bidragsdelen från CSN som ger dig 3650 kr/4 veckor ca. 

  • ElPralin

    Jobbar han dagtid mån-fre? Då kan du ju kolla om det finns tex personlig assistent som extrajobb kvällar och helger. Hemtjänsten på kvällar och helger?

Svar på tråden vill jobba hemifrån!! SNÄLLA hjälp mig