• Anonym (Hjälp­)
    Äldre 30 Sep 14:28
    545 visningar
    3 svar
    3
    545

    jag tror jag är deprimerad hjälp

    Jag är 31 år,blev arbetslös i april.Jag har jobbat heltid (olika jobb) sen jag var 16 år,lever med min man och 2 barn.Alla tecken på deprission smög nog in för 2 år sen.Sjuklig trötthet,tappat livsglädje,orkeslös,isolerat mig.Jag har väldigt svårt för press och stress,och för måsten.Jag har svårt för att sköta hushållet trots arbetslöshet.Jag gick på medicin förut,sertralin och sen Venlafaxin men avbröt i julas för jag kunde inte ens jobba med dom,somnade jämt.Avrubbad och känslokall och likgiltig.När jag slutade med all medicin kände jag mig bättre,men hur blir jag frisk?Om jag blir sjukskriven,är det 80% av min nuvarande akassa?Jag vet inte om jag har råd med det.Men jag tror jag är väldigt deprimerad och jag vill inte proppa i mig mediciner.Känslorna blir värre,hopplöshet.Hjälp vad hade ni gjort?

  • Svar på tråden jag tror jag är deprimerad hjälp
  • Äldre 30 Sep 14:29
    #1

    Jag hade bytt medicin igen och igen och igen tills jag hittat en som passade mig.

  • Anonym (träni­ng!)
    Äldre 30 Sep 14:32
    #2

    Konditionsträning har i flera bra studier visat lika bra effekt som antidepressiva - och är helt biverkningsfritt! Börja träna! 45 min 3 ggr/vecka.

    dinamediciner.se/mediciner/traning-mot-angest-och-depression

  • Äldre 1 Oct 01:54
    #3

    Sök hjälp igen och denna gång också bearbeta orsakerna hos en psykolog. Prova annan medicin.

Svar på tråden jag tror jag är deprimerad hjälp